Dogradnjom lukobrana Sali dobivaju sigurnu luku tijekom cijele godine

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika asaric
Započeli radovi na Dugom otoku
Autor: 
Dogradnjom će porat biti sto posto siguran tijekom cijele godine. S novim lukobranom dobivamo sigurnu uvalu. Porat je na bogomdanom položaju, na samom ulazu u Nacionalni park Kornati. I inače je otvoren prema vjetrovima, radi više od pola godine, a ovom će dogradnjom rad biti moguć i kroz cijelu godinu, rekao je načelnik Morović
ŽLU
S novim lukobranom Općina Sali će imati povećane prihode

U luci Sali počeli su radovi unaprjeđenja lučke infrastrukture. Ukupna vrijednost projekta je 90.554.459,65 kn, 85% sufinancira se iz EU fondova, a 15% sufinancira Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
- Projekt je uspješno započeo. Postavljaju se potrebne oznake. Ogradili su dio koji se radi i sve ide po planu, rekao je Zoran Morović, načelnik Općine Sali dodajući da rok nije dug s obzirom na obujam radova.
Projekt »Dogradnja gradske luke Sali na Dugom otoku« provodi Županijska lučka uprava Zadar u sklopu Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020., drugi poziv za sufinanciranje unaprjeđenja lučke infrastrukture u funkciji obalnog linijskog prometa koji za specifični cilj ima poboljšanje dostupnosti naseljenih otoka za njihove stanovnike. Predviđeno trajanje projekta je 38 mjeseci. Cilj projekta je povećanje sigurnosti pomorskog prometa u luci Sali, osiguranje usluge prijevoza tijekom cijele godine te bolja povezanost Dugog otoka s kopnom. Provedba projekta pozitivno utječe na poboljšanje dostupnosti Dugog otoka za njegove stanovnike.

Mnogi benefiti za cijelo mjesto

- Dogradnjom će porat biti sto posto siguran tijekom cijele godine. S novim lukobranom dobivamo sigurnu uvalu. Porat je na bogomdanom položaju, na samom ulazu u Nacionalni park Kornati. I inače je otvoren prema vjetrovima, a radi više od pola godine, a ovom će dogradnjom rad biti moguć i kroz cijelu godinu. Luka je pola godine puna nautičara, a izgradnjom lukobrana nadamo se da će biti popunjena i tijekom čitave godine. Na ovaj način se diže kvaliteta zaštite luke i za sami linijski promet i kasnije za nautički promet, kazao je Morović te dodao kako za Općinu postoje i direktni benefiti.
- S novim lukobranom Općina će imati povećane prihode, trećina će ići Općini, pa ćemo moći pomoći razvoju i drugih mjesta gdje je kvaliteta postojećih obala u lučicama jako derutna, kazao je Morović zadovoljan ovim projektom kojeg Općina priželjkuje već jako dugo.
Postojeća lučka infrastruktura luke Sali, u kojoj se odvija cjelogodišnji linijski prijevoz i to linije 9406 i 406, svojim tehničkim karakteristikama ne zadovoljava trenutačne niti buduće sigurnosne potrebe. Zbog trenutačnog infrastrukturnog stanja, potrebna je dogradnja luke kako bi se omogućilo sigurno i redovito odvijanje pomorskog prometa što bi zadovoljilo potrebe lokalnog stanovništva. Nesigurno pristajanje brodova u luci Sali i neredovito odvijanje pomorskog prometa negativno utječu na kvalitetu života lokalnog stanovništva kojem je nužno potrebna kvalitetna povezanost s kopnom, iz administrativnih, gospodarskih, obrazovnih i ostalih razloga, a provedbom predloženog projekta i povećavanjem dimenzija luke, izgradnjom nove operativne obale i lukobrana stvorili bi se uvjeti za sigurnije prometovanje i pristajanje brodova na području luke Sali.

Rok za izvođenje radova 24 mjeseca

U sklopu dogradnje luke Sali izvodit će se sljedeći radovi: izgradnja obale u dužini od 149,5 m odnosno 141,5 m netto dužine privezne crte s osiguranim gazom od 4 metra koja se izvodi na 72 armiranobetonska pilota promjera 800/870 mm; uređenje zaobalne površine iza novoizgrađene obale; izrada glavnog lukobrana za zaštitu od valova u dužini od ukupno 116 m koji se izvodi kao konstrukcija na 18 bušećih armiranobetonskih pilota promjera 1300/1380 mm.
Nova obala i unutrašnja strana glavnog lukobrana koristit će se za privez plovila u javnom prometu, izletničkih brodova te plovila nautičkog turizma. Konstrukcija lukobrana omogućuje tijekom ljeta i pri odgovarajućim vremenskim uvjetima korištenje vanjske strane lukobrana za povremeni, kratkotrajni privez različitih plovila.
Radove na dogradnji luke Sali izvodit će zajednica ponuditelja ADRIAING d.o.o. KOPER, Adriaing d.o.o. Buje i Kali gradnja, Kali. Uslugu stručnog nadzora i koordinatora zaštite nad radovima dogradnje luke Sali provodit će zajednica ponuditelja D&Z d.o.o. Zadar i Investinženjering d.o.o. Zagreb. Usluga voditelja projekta gradnje povjerena je tvrtki Civil engineering consultancy d.o.o. Voditelj ovog projekta je obrt za poslovno savjetovanje METACONSULTING, vl. Tonći Lučić iz Splita. Naposljetku, uslugu promidžbe i vidljivosti ovog projekta provodi tvrtka Prinsthop d.o.o. iz Zadra. Očekivani rok za završetak radova je 24 mjeseca.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 5 (1 glasova)