»Greške u koracima« turističkih poduzetnika

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika asaric
Code Hub ugostio poznate osobe zadarske turističke scene koje su govorile o svojim početničkim greškama
Ovoga puta mogli smo se nasmijati skupa s troje odličnih predavača, poduzetnika i ljudi, već poznatih na zadarskoj turističkoj sceni: Ivom Bencun, Franom Marasovićem i Franjom Peharom
Marija PALEKA
Drugo izdanje globalno popularnog branda Fuckup Nights na temu FUNTourism

Drugo izdanje globalno popularnog branda Fuckup Nights (FUN) na temu FUNTourism, predstavio je ovog četvrtka Josip Zurak, organizator eventa i direktor tvrtke Sideways.
Ovoga puta mogli smo se nasmijati skupa s troje odličnih predavača, poduzetnika i ljudi, već poznatih na zadarskoj turističkoj sceni: Ivom Bencun, Franom Marasovićem i Franjom Peharom koji je zamijenio prethodno najavljenog Marija Fiolića koji je morao u samoizolaciju.
»Kad su mi rekli da svoj Fuckup trebam izložiti u sedam minuta, ostala sam malo zatečena. Pozvala sam svoju prijateljicu da dođe vidjeti o čemu se radi, a koja me odbila, pa sam pomislila ako me ona ne može slušati sedam minuta, kako će tek ostali.«, našalila se Iva Bencun, vlasnica turističke agencije Feral-tours iz Zadra.

Problem s nazivom

Što je to Bencun zeznula na svojim prvim počecima poduzetničkog uspjeha doznali smo iz njene priče. »Kad prođeš prepreku, poslije ti više nije ni važno što je bilo, jer izazova je uvijek i nije bitno što si pao već je bitno da se digneš i ideš dalje. Moj prvi bezazleni tzv.«zez« bio je naziv agencije. Naime, dok sam ja mislila kako je to super naziv, opisuje nas kao nešto zanimljivo tržištu, mi tu predstavljamo lanternu, kao svijetlimo, no onda sam se susrela s neugodnostima s turistima jer »Feral« na engleskom ne znači ništa lijepo.«, kaže dodavši kako zbog svoje urođene hercegovačke naravi nastupa megalomanski što je često, kako i sama priznaje, ponese u poslu.
Ni kod Marasovića nije prošlo bez turbulencija. Iako interes za avanturističkim turizmom raste, bilo je jako teško postići reputaciju kvalitetne usluge uz pristupačne cijene.
»Jedan od naših prvih Fuckupova bilo je formiranje cijena. Supruga i ja smo 2010. godine ambiciozno krenuli u otvaranje firme za penjanje. Kako smo bili prvi u Hrvatskoj s ovom aktivnosti, nismo imali primjer na koji smo se mogli ugledati u formiranju cijena kako bismo privukli što više klijenata.«, kaže Marasović, vlasnik Paklenice Avanturist.
Prema Marasovićevim riječima, doznajemo kako su krenuli s apsolutno krivom strategijom u optimiziranju cijene obzirom da je penjačka oprema jako skupa. Kao drugi Fuckup navodi loš marketing koji ih je namučio da uopće steknu poziciju na tržištu.

Nema bez Googlea

»Pokušali smo se promovirati preko hotela i turističkih agencija nudeći turistima mogućnosti da vide da su ovakve aktivnosti izvedive i sigurne, no tu nismo naišli na očekivani odaziv.«, ističe naglašavajući kako nakon 10 godina rada doznaju da ih nema na Googleu što je, prema njegovim riječima, apsolutni Fuckup koji su doživjeli kroz cijelo svoje poslovanje, jer je to nešto što je zapravo trebalo biti primarno u startu pokretanja biznisa.
Kako je Franjo Pehar savladao svoje prve prepreke do uspjeha, slikovito je prezentirao kroz jednu štosnu priču uključujući svoju mentoricu časnu sestru Tomislavu Klaru Čavar.
»Nikad nisam ozbiljno shvaćao svoju kolegicu sestru Klaru Čavar dok sam u to doba stasao u svojoj profesiji. Dok smo bili u računalnoj učionici, meni nikad ništa nije bilo zanimljivo, računalo mi je bilo dosadno, a kod nje se uvijek nešto događalo. Sad se prisjećam kako me 1997. cimala rečenicom: »Ti još uvijek nemaš hotmail, bolan?!««, kaže Pehar o svom prvom gafu.
Pehar nadalje objašnjava kako se on suočio s izazovima na poslovnom polju, te opisuje svoj neslavni početak.

Spora tehnologija

»Zajedno s prijateljem krećem u svijet oglašavanja. To je bilo vrijeme prije Skype, prije Facebook-a. I tada nastaje nešto smiješno. Tehnologija je bila spora, nerazvijena, a cilj maknuti agencije s trona i postaviti vlasnika iznajmljivača na prvo mjesto. Dosjetili smo se domenu nazvati mediteranonline.com, misleći kako smo ovim nazivom obuhvatili sve. Zapravo, gaf je bio u tome da se korisnik izvana nikada ne bi dosjetio tražiti Hrvatsku po nazivu Mediteran. Priča se počela raspadati zbog neadekvatnog pozicioniranja na Googleovoj tražilici, što nas je potaknulo na bolje promišljanje.«, opisao je Pehar.
Obzirom na svjedočanstva o vlastitim iskustvima, koje su bez nelagode prezentirali popunjenoj zainteresiranoj dvorani, učesnici eventa složili su se kako su »gafovi« u poslu normalna pojava i kako su potrebni kako bi se u poslu moglo rasti i razvijati, jer kako i sami zaključuju nakon cijele priče: »Na greškama se uči i napreduje!«.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno