Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

18 C°

Uvala Bršanj zapela za oko moćnicima

Autor: Teuta Babajko Jamičić

23.02.2009. 23:00
Uvala Bršanj zapela za oko moćnicima


Uvala Bršanj u turističkoj je zoni te je kao takva atraktivna lokacija u kojoj je urbanističkim planom predviđeno privezište, odnosno marina, zbog čega je očito nekom moćniku zapela za oko, smatraju Ižani


Nedavno objavljivanje teksta o trajektnom pristaništu u uvali Bršanj na otoku Ižu, koje ni tri godine nakon otvaranja nije dobilo rasvjetu, potaknulo je brojne Ižane da ukažu na niz važnih činjenica o spomenutom kapitalnom projektu, koji je u travnju 2006. godine otvorio ministar Božidar Kalmeta.
Kako navode Ižani, pristanište u uvali Bršanj izrađeno je prije dvadesetak godina, dakle, još u bivšoj državi, a rekonstruirano je 2005. Njegovom rekonstrukcijom Ižani su se nadali da će njihovi problemi vezani uz trajektnu luku biti riješeni, no to se nije dogodilo.
– Nakon nekoliko mjeseci radova strojevi su otišli. Političari i gradski oci došli su otvoriti pristanište i fotografirati se. Nakon što u otišli, mi smo i dalje ostali u mraku, ogorčeno prepričavaju Ižani, koji čak vjeruju da samo trajektno pristanište nema uporabnu dozvolu.
Za izdavanje uporabne dozvole, kako smatraju Ižani, pristanište bi trebalo zbog sigurnosti putnika i prometa biti osvijetljeno te imati zaklon za putnike, što u uvali Bršanj nije slučaj.
– Kao jedan od razloga što pristanište nema rasvjetu spominje se njegova udaljenost. No, to ne stoji jer je pristanište od posljednjih kuća koje imaju struju udaljeno svega 200-tinjak metara zračne linije. Osim toga, neslužbeno smo saznali da postoji kabel koji može napajati 20 objekata u uvali Bršanj te da to nije neka velika investicija, a privremeno bi mogla poslužiti za osvjetljenje trajektnog pristaništa dok se ne izgradi nova trafostanica. Izgleda da je trafostanica u ovom slučaju samo izgovor, jer očito nekome nije u interesu da taj kabel uopće ide prema trajektnom pristaništu, ističu mještani otoka Iža.
Što se tiče urbanističkog plana i definiranja turističkih zona, Ižani navode kako je prostorni plan već donesen. Definirane su i turističke zone u koje spada i uvala Bršanj.
– Cijela situacija s uvalom Bršanj problematična je zbog atraktivnih turističkih zona za koje još nije izrađen urbanistički plan uređenja. Osim toga, ne postoji ni određeni zakonski rok do kada UPU mora biti izrađen.
Uvala Bršanj je u turističkoj zoni te je kao takva atraktivna lokacija u kojoj je urbanističkim planom predviđeno privezište, odnosno marina, zbog čega je očito nekom moćniku zapela za oko. Iz tog razloga vlasnici nekoliko objekata u uvali Bršanj ne mogu legalizirati svoje objekte, ističu Ižani, pojašnjavajući da je u uvali Bršanj bio i ugostiteljski objekt koji je služio putnicima kao svojevrsni zaklon dok čekaju trajekt, no i on je sada zatvoren.
Naime, vlasnik spomenutog ugostiteljskog objekta godinama je pokušavao ishodovati dozvolu za njegovo otvaranje, no iziritiran birokracijom i nerazumijevanjem gradskih vlasti prema otocima dao ga je na prodaju. Riječ je o objektu od dvije tisuće metara četvornih zemlje u turističkoj zoni na samom trajektnom pristaništu.
– Sad kad smo potjerali našeg mještanina s djedovine, vjerojatno će doći neki stranac, Slovenac ili Nijemac, koji će riješiti papire i dozvole u roku nekoliko mjeseci i raditi bez ikakvih problema, a naše otočane ćemo lijepo sve zaposliti u razne kauflande, interspare i merkatore! To je politika koja se vodi prema nama, to je razvoj otoka – obezvrijedi zemlju da se što prije i što jeftinije proda, ogorčeni su Ižani koji su u više navrata slali dopise gradskoj vlasti da se omogući mještanima Iža legalizacija objekata kako bi mogli živjeti i raditi na svojoj zemlji. No, do danas nikakav odgovor nisu dobili.