Zbogom "golf klasi"

Slika korisnika admin
Autor: 
golf
Elegancija promjene - VW Golf VI

Istina - treba ipak bolje pogledati kako bi se uočilo da ste naišli na novu generaciju Golfa, sasvim sigurno jednog od najpopularnijih modela automobila svih vremena. Maska je slična prethodniku ali još sličnija - Sciroccu. Što je svakako odlična referenca. Bočna linija, kao uostalom i dimenzije, ne donosi promjene dok je straga razlika radikalna. Prethodna je generacija Golfa odavala nabildanu, sportsku figuru. Sad, kad su svjetla položena a staklo na petim vratima spušteno, utisak je kako se radi o smirenijem, klasnijem automobilu. I upravo tu, u činjenici da šesta generacija odašilje klasniju poruku, započinje priča o ideji da se svega nakon nekih pet godina ili koji mjesec više pokrene priča o novom izdanju. U VW-u su naprosto zaključili kako je gotovo sva konkurencija predobro shvatila poruku koju Golf odašilje desetljećima, k tome i značajno spustila cijene (sasvim ugledni i dobro opremljeni konkurentski primjerci se prodaju za maje od 90 tisuća kuna!) pa je kucnuo čas odgovoriti - totalnom kontrom. Golf VI je, jednostavno rečeno, maksimalno dorađen baš u svakom segmentu te kao takav predstavlja apsolutni vrhunac klase ne računamo li neke egzotičnije primjerke ili pak one koji dolaze iz premium segmentna. Koji zapravo od njega i nisu mnogo bolji ali svakako jesu mnogo - skuplji.

Svi materijali ugrađeni u testni Golf bili su najviše kvalitete. Besprijekorna plastika, kvalitetna tkanina sjedala, ergonomija maksimalna a motor uglađen i vrlo usklađen s kategorijom i namjenom automobila. Kabina zahvaljujući širini vrlo prostrana, stražnja klupa s dovoljno mjesta za koljena, prtljažnik dostatan za većinu obiteljskih potreba.

Vozne osobine? Vrhunske a sasvim smo sigurni da se podvozje kakvo ima ova generacija Golfa teško možete pronaći na ijednom drugom serijskom automobilu ove klase, pa čak i neki koji sebi vole laskati kako su "sportske izvedbe" ne bi baš lako izborili pobjedu. Automobil je naprosto nestvarno precizan, odgovoran i poslušan te ga se jednako tako i može voziti. Bez naprezanja, umora ili nervoze.

Poznati dizelski agregat u ovoj je varijanti imao 110 KS. Pomislili smo - samo... zar ipak ne zaslužuje verziju sa 140 "konja"?! Prevarili smo se jer uz dobar okretni moment i ova "konjica" odlično odrađuje sve postavljene zadatke. Startnije i brže uistinu ne treba. Potrošnja je pak vrlo niska. Uz maksimalnu štednju uspjevali smo je spustiti na 4,9 litara. No to je bilo dok smo bili u potpunosti koncentrirani na štednju. Kada smo pak krenuli voziti bez tog "opterećenja", rezultati su nas oduševili jer se nisu - bitno razlikovali. Primjerice autocestom od Rijeke do Zagreba prosjek je bio svega 5,8 litara uz konstantno temperamentniju vožnju na samoj gornjoj granici dopuštenog.

Cijenom se Golf također odlijepio od klase. U prosjeku za nekih 10-ak posto. U serijskoj se opremi nalazi sve što je potrebno a lijepo je vidjeti (ah ti šparni Nijemci!) kako ima onih koji znaju da i poklopci čeličnih naplataka mogu stvoriti sasvim lijepi utisak te da je novac namijenjen lakometalnim "felgama" bolje potrošiti na klimu, audiosustav ili cjelokupnu elektropokretačku mašineriju.

Jednak kao prethodnik... nakon testiranja u cijelosti smo odbacili tu ishitrenu konstataciju. Dobro, ponovimo opet, na vizualnoj se razini uistinu nije dogodilo ništa spektakularno no u suštini se Golf značajno odmaknuo od - "golf klase". Postao je odrasliji, odgovorniji, vrlo vjerojatno spreman i za povratak na sam vrh ugledne, ali često i brutalne, ADAC-ove liste.

 TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Zapremina: 1968 ccm Snaga: 110 KS pri 4100 o/m Okretni moment: 250 Nm pri 1750 o/m Dimenzije (d/š/v): 4199/1786/1479 mm Međuosovinski razmak: 2578 mm Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 10,7 s Maksimalna brzina: 193 km/h Potrošnja (o/g/p): 4/6,4/4,9 l Emisija CO2: 128 g/km Prtljažnik: 350 l Težina: 1264 kg Gume: 195/55 R15
Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno