Pješačka zona nije biciklistička staza

Slika korisnika admin
biciklist
Zvonko KUCELIN
Gradska jezgra rezervirana je za pješake

Proljetni dani redovito mame brojne građane u šetnju gradom, ali i na bilo koji oblik rekreacije, ponajviše vožnju biciklom. To su i prvi predznaci sve veće gužve u gradskoj jezgri koja se na veliko nezadovoljstvo pješaka na trenutke pretvara u biciklističku zonu.

Stoga ionako male i uske ulice našeg grada postaju još manje i tjesnije šetačima i biciklistima koji unatoč tome i dalje bezobzirno jure centrom i pritom uznemiravaju prolaznike. Naime, iako je poznato da se na predjelu od Pet bunara, Kalelargom pa sve do Tri bunara kao i preko gradskog mosta ne može prolaziti biciklom, koji se u prometnoj policiji tretira isto kao vozilo, biciklisti nerijetko to zanemaruju. Na području grada Zadra ima oko 1.500 biciklista i, kako nam kaže Ferdinand Perinović iz Društva za zaštitu biciklista u prometu, razlog zašto se biciklisti ponekad ne pridržavaju pravila vožnje biciklističkim stazama je taj što staza nema dovoljno, posebno otkada se od Relje pa do Liburnske obale i Obale kralja Tomislava više ne može prolaziti biciklom kao što se to moglo ranije.

- Biciklistima se teško kretati kroz centar grada, međutim, nikada se nije dogodilo da je jedan biciklist ozlijedio ili pregazio nekog pješaka. Stoga mislim da bi ljudi trebali imati malo više razumijevanja za nas bicikliste, posebno u vrijeme većih gužvi. Naravno, ne slažem se da je uredu da se vozi biciklom kroz strogi centar jer to je ipak neprimjereno. Biciklisti na tim predjelima trebaju parkirati svoje bicikle u za to predviđena mjesta ili ih voziti uz nogu, kazao je Perinović. U Postaji prometne policije Zadar doznali smo da pritužbi na bicikliste nema mnogo ni često, no kazne za vožnju mimo biciklističkih staza ili bez kacige iznose 300 kuna.

- Najviše bicikliste kažnjavamo jer ne nose kacige. Također, i ako se ne voze biciklističkom stazom ili ako ona ne postoji, što bliže trakom desnog kolnika. Dok je u strogom centru grada vožnja biciklom zabranjena, jer se bicikl u prometu tretira kao prometno vozilo, dakle, isto kao automobil, kazao je Marko Janković, policijski službenik za prometnu preventivu u Odsjeku za sigurnost cestovnog prometa. I sami prometni policajci koriste se biciklima u obnašanju svoje dužnosti u centru grada kada je lijepo vrijeme te se zalažu i podupiru svaku incijativu za izgradnju biciklističkih staza, poput one novije izgrađene izvan grada Zadra u prigradskom području od Dikla pa sve do Zatona. No, iako vožnja biciklom ima svoje prednosti, kako nam kaže Janković, često su biciklisti ti koji u slučaju prometne nesreće izvuku deblji kraj. Tako je prema podacima iz postaje Prometne policije Zadar u 2008. godini 7 biciklista zadobilo teške ozljede u prometnoj nesreći, a njih 33 lakše su ozlijeđeni.

- Najčešće pogreške biciklista zbog kojih dolazi do prometne nesreće su vožnja zabranjenim smjerom i suprotnom stranom kolnika. Stoga savjetujem svim biciklistima da u vožnji na to posebno pripaze, upozorio je Janković.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno