Subota, 27. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

8 C°

Sanacija počinje kad se pristanište uruši?!

Autor: Dragana Glavočić

23.04.2009. 22:00
Sanacija počinje kad se pristanište uruši?!

Foto: Adam VIDAS



Na upit kad će se krenuti sa sanacijom, dobio sam odgovor od nadležnih osoba da se s radovima kreće kad se pristanište uruši, kaže Katičin, ističući da projektant i ravnatelj Županijske lučke uprave ne znaju da je betonski blok puknuo


Nakon gotovo četiri mjeseca otkad je zatvoren  cestovni promet preko mosta  Ždrelac zabilježen je pojačan  trajektni promet između Biograda i Tkona. Naime, trajektno pristanište u Tkonu  izgrađeno 1970. godine, u  vrlo je lošem stanju i pred  urušavanjem. Situacija koja je  zabilježena početkom godine  ukazivala je na puknuće betonskog bloka u moru, a  željezne šine na rampi su bile  popucale i odvojile se od  betonske rive.
Takvo stanje ne miruje već  se krateri u pukotinama neprestano šire.
Bez svjetla i  lukobrana
Načelnik Općine Tkon Danijel Katičin kazao je da ga je  zapovjednik trajekta “Kijevo”,  koji prometuje na brodskoj  liniji Biograd-Tkon, nedavno  obavijestio da je za vrijeme  oseke primijetio da je ispao  potporni saliveni blok koji je  dio nosiva elementa.
– Kontinuirano pratim situaciju na pristaništu i mogu  reći da se golim okom mogu  pratiti širenja pukotina u betonu i u šinama na rampi.  Prije nekoliko mjeseci šine na  rampi su bile napukle, a  danas strše u zraku, pojasnio  je Katičin. Trajektno pristanište u Tkonu ima dva  pristaništa, zapadno i južno  koje je pomoćno. Svakodnevno trajekt pristaje na zapadno pristanište, dok je  južno neupotrebljivo osobito  za vrijeme juga kad je prekriveno morem te postoji  opasnost da se trajekt razbije  o rivu.
– Takva situacija može dovesti u opasnost živote putnika, ali i vozila mogu biti  oštećena. Takva situacija povlači za sobom prekid trajektnog prometa te otok  Pašman ostaje izoliran.  Nužno je da se na pristaništu  postavi upozorenje kako se  putnici ne bi približavali pristaništu prije ukrcaja, istaknuo  je Katičin. Zanimljivo je navesti da je trajektno pristanište u Tkonu neosvijetljeno, bez lukobrana i čekaonice za putnike.
Kako nas je informirao  načelnik Katičin, projekt sanacije pristaništa je gotov i  napravljen je troškovnik. Projekt je izradila tvrtka Strabag-hidroinženjering d.o.o.
Projekt sanacije
– Prvotna zamisao projekta  obuhvaćala je sanaciju pristaništa i njegovo proširenje sa  16 na 25 metara kako bi  mogli pristati veći trajekti, ali  i da bi se izbjegao prometni  kolaps koji je vrlo čest. U  međuvremenu došlo je do  izmjene projekta i odnosio se  samo na sanaciju postojećeg  pristaništa bez proširenja.  Upravo za proširenje pristaništa trebalo je prikupiti  dodatnu dokumentaciju. No,  nije se stalo na tom projektu  već se preorijentiralo na najnužniju sanaciju pristaništa.  Na upit kad će se krenuti sa  sanacijom, dobio sam odgovor od nadležnih osoba da  se s radovima kreće kad se  pristanište uruši, govori Katičin, ističući da projektant i  ravnatelj Županijske lučke  uprave ne znaju da je betonski blok puknuo.
– Normalno je da čelnici  koji odlučuju o sanaciji trajektnog pristaništa u Tkonu  odugovlače s radovima kad  sjedeći u svojim foteljama u  uredima nisu ni svjesni kakvu  dramu svakodnevno  proživljava posada trajekta  prilikom pristajanja u Tkon,  zaključio je načelnik.
Zapovjednik trajekta “Kijevo” koji prometuje na relaciji Biograd-Tkon kazao je  da je prije dva tjedna puhalo  orkansko jugo i došlo je do  novih oštećenja i napuknuća  pristaništa.
– Da je 1970. godine, kad je  pristanište građeno, napravljeno kako treba, ne bi došlo  do ovog. U Zadru još uvijek  ima riva koje su građene za  vrijeme Austro-Ugarske pa se  još koriste, kazao je zapovjednik “Kijeva”.