OPISUJEMO SUSTAVE Utjecajem visoke peći na okoliš Martin pomeo konkurenciju!

Slika korisnika mkvanja
Martin Jurlina iz Gimnazije Vladimira Nazora državni prvak
Nisam očekivao uspjeh, pogotovo jer mi je ovo prvo državno natjecanje, ali dobro sam se pripremio i dao sve od sebe, kaže Martin Jurlina koji razmišlja o studiju kemije ili medicine
Zvonko KUCELIN
Martin Jurlina, učenik 2a razreda Gimnazije V. Nazora briljirao na natjecanju u Požegi

Ovogodišnji državni prvak iz natjecanja Opisujemo sustave  dolazi iz zadarske Gimnazije Vladimira Nazora i zove se Martin Jurlina.  Ovaj učenik 2a razreda, pod mentorstvom profesorice Monike Škara, u  velikoj je konkurenciji učenika iz cijele Hrvatske osvojio prvo mjesto s istraživačkim radom "Utjecaj visokih peći na okoliš".

Na ovogodišnjem 14. po redu Državnom natjecanju Opisujemo sustave, koje je u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje, Ministarstva  znanosti i obrazovanja i Hrvatskog interdisciplinarnog društva održano  16. i 17. travnja u Požegi, Martin Jurlina je, kako kaže njegova mentorica  Monika Škara, briljirao i doslovce pomeo konkurenciju.

Uspješan i u testu i obrani

- Od 36 prijavljenih radova, na Državno natjecanje pozvano je dvadeset učenika srednjih škola od prvoga do četvrtog razreda. Članovi državnoga Povjerenstva procjenjivali su radove učenika od sažetka do izrade  cjelovitoga rada, te riješenost zadatka i izlaganje rada, pojašnjava mentorica i profesorica kemije i biologije u Gimnaziji Vladimira Nazora Monika Škara postupak bodovanja sudionika Državnog natjecanja i smotre  "Opisujemo sustave". Teme ovog natjecanja su uočavanje, opisivanje i  razumijevanje sustava iz naše okoline, pri čemu učenici najviše primjenjuju svoja znanja iz kemije, fizike i biologije, odnosno prirodoslovlja.

- Natjecanje se sastojalo od rada, 60-minutnog pismenog testa i usmenog izlaganja. Martin je test riješio izuzetno dobro i osvojio 25 od mogućih 30 bodova, te je u izlaganju i obrani rada pred Povjerenstvom bio  također iznimno uspješan, što je u konačnici rezultiralo prvim mjestom,  kaže profesorica Monika Škara.

Ovo je prvo državno natjecanje na kojem je Martin sudjelovao, stoga  njegova očekivanja, kako kaže, nisu bila velika.

- Nisam očekivao uspjeh, pogotovo jer mi je ovo prvo državno natjecanje, ali dobro sam se pripremio i dao sam sve od sebe, kaže ovaj vrijedan  i skroman gimnazijalac. Na pitanje što mu znači ovaj uspjeh, Martin odgovara da je to jedno lijepo iskustvo i da je zadovoljan što mu se trud isplatio jer je uložio četiri mjeseca rada, i znao je često ostajati kod kuće  učiti dok su se njegovi prijatelji zabavljali.

Jednojajčani blizanac iz Briševa

Martinov rad, doznajemo dalje, obrađuje građu postrojenja i cijelog  sustava visoke peći, te njen utjecaj na okoliš. Visoka peć služi za dobivanje sirovog željeza koje se poslije prerađuje u čelik i koristi u građevini,  automobilskoj industriji i brodogradnji. Cilj rada bio je proučiti utjecaje  visoke peći na okoliš - tlo, vodu i zrak.

Iako je Martin učenik drugog razreda, za ovakav rad potrebno je znanje iz gradiva za treći razred.

- Osim što je Martin vrijedan i savjestan, na natjecanju je do izražaja  došlo i njegovo opće znanje koje je do sada dobio u Gimnaziji Vladimira  Nazora, poput znanja iz ostalih predmeta osim iz kemije, kao što je  primjerice geografija, ali i društveni predmeti, te način izražavanja i bogati rječnik, što je sve bilo itekako zapaženo tijekom usmenog izlaganja i  ispitivanja, kaže dalje prof. Monika Škara i dodaje da Martin posebno  voli kemiju.

Svoje daljnje visokoškolsko obrazovanje, kaže nam Martin, vidi na području kemije ili medicine.

Martin je i jednojajčani blizanac, a njegov brat Jakov pohađa istu školu, ali nisu u istome razredu.

- Jakova više zanimaju društveni predmeti, otkriva nam još ovaj učenik  iz Briševa koji se nakon ovakvog uspjeha i dogodine planira prijaviti na  Državno natjecanje i smotru Opisujemo sustave.

Navedimo još kako Martin nije prvi učenik iz Gimnazije Vladimira Nazora koji je osvojio prvo mjesto na ovom natjecanju, te kako je, osim njega, ove godine na natjecanju sudjelovala i učenica Eva Marija Bugarija iz  3.b razreda, s mentoricom prof. biologije Sanjom Fabac, koja je osvojila  također visoko 5. mjesto s radom "Fizički invaliditet".

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 3 (2 glasova)