Ravnatelji se boje povratka djece u škole: "To je igranje s nastavom, a može biti i jako opasno"

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika mkvanja
NEZADOVOLJNI ODLUKOM STOŽERA
Djeca su se priviknula na nastavu na daljinu i sad ih vraćamo u razrede, a do kraja nastavne godine imamo još manje od 40 radnih dana. Pojedini nastavnici će morati istovremeno voditi i nastavu na daljinu, i onu za katedrom, upozorava ravnatelj OŠ Pehlin Željko Šimunić
Zvonko KUCELIN
Odluka Vlade da se učenici razredne nastave vrate u školske klupe 11. svibnja igranje je s nastavom, a ne ozbiljnost - mišljenje je to dijela ravnatelja

Odluka Vlade da se učenici razredne nastave vrate u školske klupe 11. svibnja igranje je s nastavom, a ne ozbiljnost - mišljenje je to dijela ravnatelja koji upozoravaju da će takva odluka stvoriti dodatno opterećenje učenika, roditelja i nastavnika.

Jučer izložen plan Vlade predviđa za dva tjedna otvaranje vrtića i škola za učenike od prvog do četvrtog razreda, dok će svi ostali uzrasti školaraca do kraja školske godine nastaviti pratiti nastavu na daljinu. Tako će, prema zaključku Vlade, najveći broj učenika ovu školsku godinu završiti pohađanjem nastave na daljinu.

Virtualni sastanak

Povratak u škole dio je treće faze popuštanja epidemioloških mjera, a kako je jučer najavljeno, Hrvatski zavod za javno zdravstvo i Stožer Civilne zaštite će izraditi preporuke i upute za povratak u škole, kao i održavanje državne mature u već poznatom terminu od 8. do 29. lipnja, kada će se pisati i esej iz Hrvatskog jezika koji je bio predviđen za 16. svibnja.

Također će se omogućiti da se od sredine svibnja pa na dalje odvijaju završni ispiti u strukovnim školama, kao i praktična nastava u malim grupama, a predviđeno je i da će se na fakultetima dopustiti izvođenje vježbi u malim grupama.

Odmah po jučerašnjoj objavi odluke Vlade ministrica Blaženka Divjak sazvala je virtualni sastanak s ravnateljima svih osnovnih i srednjih škola na kojem je naglasila da će u sam proces povratka u školske klupe morati biti uključeni i osnivači škola koji će zajedno s Ministarstvom znanosti i obrazovanja raditi na tome da se u školama osiguraju uvjeti propisani od strane stručnjaka.

Kako bi povratak u škole za dva tjedna trebao izgledati, na jučerašnjem sastanku ravnatelji nisu mogli saznati, jer kako kaže ravnatelj najveće riječke osnovne škole OŠ Srdoči, Ivan Vukić, najavljeno je da će se detaljne upute znati idući tjedan.

- Najavljeno nam je da će se idući tjedan ponovo održati sastanak na kojem će nam se predstaviti razrađene upute Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i Stožera. Ono što je sigurno je da će i dalje na snazi biti posebne preporuke za postupanje. U ovom trenutku je teško bilo što reći dok upute o postupanju ne dobijemo.

Sigurno je da će se sve škole morati držati zadanih preporuka, a kako će to u praksi izgledati, ne znam. Do tada ima još dosta vremena i situacija se može promijeniti. Datum 11. svibnja stavljen je kao najraniji datum kada bi se mlađi učenici mogli vratiti u školu, što znači da je moguće da to bude i kasnije. Sve ovisi kako će prve dvije faze popuštanja mjera proći, navodi Vukić.

Učitelje se ne pita

Međutim, ravnatelj OŠ Pehlin Željko Šimunić kaže da je izuzetno skeptičan po pitanju povratka učenika u škole te ističe da za zdravlje učitelja nitko ne pita.

- Ako se to radi zbog toga što djecu nema tko čuvati, pitam se tko čuva djecu nakon što nastava završi, a znamo da je to uzrast koji je u školi svega četiri nastavna sata na dan. Možda se radi o tome da su se neki roditelji umorili od djece kod kuće. Nisam pobornik toga da se djeca vrate u školu, jer opet se ne dozvoljava struci da vodi riječ.

Predugo sam u školstvu da ne bih znao kako je među tako malom djecom teško održavati distancu. Pored toga, u jednom razredu su u prosjeku 22 do 23 đaka, a veličina učionice je takva da nema šanse napraviti razmak od dva metra među učenicima. Tu je još onda pitanje marende, ručkova, produženog boravka i cijeli niz drugih problema.

Djeca su se priviknula na nastavu na daljinu i sad ih vraćamo u razrede, a do kraja nastavne godine imamo još manje od 40 radnih dana. Zbog čega djeca nisu mogla završiti nastavu na daljinu kada su se svi priviknuli na nju. Moja škola je trenutno i u energetskoj obnovi i to nam je dodatni problem, kaže Šimunić.

Ovim potezom, dodaje, iz lineranog epidemija će prijeći u eksponencijalni rast.

- Dokazano je da dijete može imati virus, a da nema simptome i onda će nakon škole doći kući i donijeti virus svojoj starijoj braći koja ostaju na nastavi na daljinu, roditeljima, djedu ili baki. I kada nam se dogodi da samo jedno dijete u Hrvatskoj iz škole kući donese virus, ponovo će se zatvarati škole i djeca će se ponovo privikavati na drugi oblik nastave. To je igranje s nastavom, a ne ozbiljnost, upozorava Šimunić.

Ravnatelj OŠ Pehlin napominje i da će pojedini nastavnici biti u nezavidnoj situaciji, jer ne samo što će svakodnevno biti izloženi potencijalnoj opasnosti virusa u zatvorenoj prostoriji s dvadesetak djece, a istovremeno će na snazi biti zabrana okupljanja više od desetero ljudi, već će morati istovremeno voditi i nastavu na daljinu, i onu za katedrom.

 

Blaženka Divjak: Nastavnici se prilagodili nastavi na daljinu

 

Ministrica Divjak na jučerašnjem je sastanku s ravnateljima istaknula i da je na anketu Ministarstva znanosti i obrazovanja o provođenju nastave na daljinu odgovorilo ukupno 1.339 ravnatelja škola koja je pokazala da se svi ravnatelji slažu u mišljenju da su se nastavnici prilagodili nastavi na daljinu. Manji dio učenika, prema prikupljenim informacijama, ima poteškoća s opremom, ali upravo za takve situacije Ministarstvo je ostavilo mogućnost posudbe uređaja ako za time ima potrebe. Velikoj većini ravnatelja Upute o vrednovanju i ocjenjivanju su jasne, a njih 15 posto ima dodatnih pitanja, dok samo 1 posto ima puno nepoznanica.
- Nismo imali od koga učiti, ali danas mnogi uče od nas i tu je vaša velika zasluga. Zahvaljujem vama ravnateljima, učiteljima, nastavnicima, stručnim suradnicima, učenicima i naravno roditeljima koji su nas u tom cijelom procesu dobrim dijelom podupirali. Trebalo je jako brzo reagirati, dobro se pripremiti i zatim korak po korak uvoditi sve promjene koje smo pripremali dva tjedna, rekla je ministrica.

 

Guštin: Imamo vremena pripremiti se za otvaranje vrtića

 

Istog dana kada se u školske klupe trebaju vratiti učenici nižih razreda osnovne škole, svoja vrata bi trebali otvoriti i dječji vrtići. Ravnateljica najveće riječke predškolske ustanove, Dječjeg vrtića Rijeka, Davorka Guštin kaže da je taj vrtić sa zadovoljstvom primio vijest o ponovnom pokretanju rada predškolskih ustanova, prvenstveno zbog djece i odgojno-obrazovnih djelatnika koji će se nakon gotovo dva mjeseca moći vratiti obavljanju svojih poslova na uobičajeni način.
- Naravno da u ovom trenutku imamo i puno otvorenih pitanja, koja se prije svega odnose na mjere zaštite zdravlja i sigurnosti djece i odraslih. Kako sve to osigurati i primijeniti u vrtiću u kojem se provodi specifičan vid odgojno-obrazovnog procesa temeljenog na neposrednom i bliskom odnosu djece i odgojitelja i djece s drugom djecom? Pitanje je to koje traži odgovarajući odgovor u vidu zdravstveno-epidemioloških preporuka za organiziranje rada koje treba uskladiti sa zahtjevima pedagoške struke. Što se tiče takvih dodatnih mjera i uputa, također je najavljeno kako će ih Zavod za javno zdravstvo donijeti tijekom idućih dana. Pravovremena, cjelovita, jedinstvena i potpuna informacija predstavljat će ishodište za odgovarajuću kvalitetnu pripremu ustanova za rani i predškolski odgoj za ponovno otvaranje, a za to imamo dovoljno vremena do 11. svibnja, zaključuje Guštin

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 1 (1 glasova)