Četvrtak, 2. svibnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

18 C°

Završetak ribarske luke tijekom 2011.?

Autor: Ivana Burica

23.05.2009. 22:00
Završetak ribarske luke tijekom 2011.?

Foto: Adam VIDAS



Idejni projekt već imamo, a imamo i aproksimativnu procjenu troškova cijelog projekta koja spominje 15 do 16 milijuna kuna. Međutim, u izradu projektne dokumentacije možemo ući tek kad bude usvojen UPU. Bilo bi dobro kad bi se sve to dogodilo tijekom ove godine tako da bi, uvjetno rečeno, u sljedeće dvije godine mogla biti uređena cijelokupna ribarska luka, kazao je Ivica Burić


Na svečanosti otvorenja obnovljene i proširene područne škole u Kalima u rujnu 2006. godine ministar Božidar Kalmeta najavio je da će ribarska luka u Veloj Lamjani biti izgrađena tijekom 2009. godine. Izgradnja ribarskih luka, barem jedne u svakoj morskoj županiji, često je isticana kao jedan od državnih prioriteta.
Međutim, nakon što je 2007. godine igrađeno 90 metara operativne obale, što je jako dobro došlo kaljskim ribarima kojima je nedostatak privezišnog prostora veliki i dugogodišnji problem, s projektom izgradnje ribarske luke se stalo.
Najprije su za područje Vele Lamjane bila izrađena tri UPU-a – UPU 11, UPU 12 i UPU 13.
 Tri UPU-a
UPU-om 11 bili su planirani sadržaji na zemljištu površine 11 hektara, na prostoru na kojem se nalazi remontno brodogradilište, pretežno uslužne djelatnosti – marina s pratećim sadržajima poput trgovačkih te servisna zona za brodove
UPU-om 13 predložen je plan uređenja zone ukupne površine 12 hektara gdje su trebali biti smješteni svi popratni sadržaji buduće ribarske luke poput skladišta, hladnjača, brodogradilišta za male brodove, remonta za brodove, trgovina repromaterijala, carinarnice i ostalo. Benzinska postaja, kapetanija, carinarnica, burza ribe, hladnjače, skladišta i ostali sadržaji bili su predviđeni u zoni planiranoj UPU-om 12.
No tri su se UPU-a naslanjala i ovisili jedan o drugome te ih je bilo teško provesti, tim više što je riječ o različitim investitorima i poslovnim subjektima – Državnoj lučkoj upravi i tvrtki Nauta Lamjana.
Na inicijativu SDP-ovca Duška Vidova pokrenuto je potpisivanje peticije kako bi se taj prijedlog Prostornog plana poništio te je Općina Kali krenula u izradu drugih izmjenama i dopunama općinskog Prostornog plana, koje se usklađuju sa Zakonom o gradnji, a također su njime tri UPU-a svrstana u jedan.
Gašenje remontnog brodogradilišta
Prostorna planska dokumentacija je na razmatranju u Ministarstvu zaštite okoliša, a “zapelo” je kad je Sindikat metalaca kontaktirao Ministarstvo gospodarstva obavijestivši o situaciji s brodogradilištem, odnosno o dijelu prijedloga Prostornog plana kojim bi 70 posto brodogradilišta u Lamjani bilo bi namijenjeno turističkim zonama, a svega 30 posto ostalo bi djelatnosti brodogradilišta.
O bojaznima da će se zahvaljujući tim dokumentima ugasiti desetljetna djelatnost remontnog brodogradilišta u Lamjani, čime će “na suhom” ostati 200 brodova, koliko ih godišnje u prosjeku obavlja remont u lamjanskom brodogradilištu, pisalo se i govorilo na sve strane.
– Druge izmjene i dopune Prostornog plana općine Kali usklađene su s planom višeg reda, odnosno sa Županijskim prostornim planom, te sad čekamo da one dobiju mišljenje Ministarstva zaštite okoliša, kratko je komentirao kaljski načelnik Tino Vidov.
Ivica Burić, ravnatelj Lučke uprave Zadar, koja je nositelj projekta ribarske luke Lamjana, ističe da je urbanistički plan uređenja temeljni dokument i dok on ne bude riješen, nema ništa od nastavka projekta.
– Idejni projekt već imamo, a imamo i aproksimativnu procjenu troškova cijelog projekta koja spominje 15 do 16 milijuna kuna. Međutim, u izradu projektne dokumentacije možemo ući tek kad bude usvojen UPU. Bilo bi dobro kad bi se sve to dogodilo tijekom ove godine tako da bi, uvjetno rečeno, u sljedeće dvije godine mogla biti uređena cijelokupna ribarska luka – obala, kao i zaobalna površina gdje će biti izgrađeni prostori za manipuliranje ribarskim alatima, kazao je Ivica Burić.