Srijeda, 24. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

11 C°

Radost preslagivanja

23.05.2011. 22:00
Radost preslagivanja


Produženu verziju Zafire karakteriziraju obilje prostora, iznimne mogućnosti konfiguriranja drugog reda sjedala te štedljivi motori
U kolovozu ove godine Opel će pustiti u prodaju tourer verziju nove generacije Opel Zafire. Riječ je o produljenoj verziji jednog od najpopularnijih kompaktnih monovolumena, što ujedno znači da je u mogućnosti primiti sedam putnika. Ukupne duljine od 4,66 metara, Zafira Tourer je 19 centimetara duža od svoje ishodišne verzije a volumen prtljažnika je golemih 710 litara, dakako uz uvjet da se koristi pet sjedala. Ukupan volumen “bunkera”, kad se od Zafire tourer napravi dvosjed, je 1860 litara.
Drugo veliko veselje koje će svojim budućim vlasnicima omogućiti ovaj novitet je “flex7”, odnosno niz mogućnosti konfiguriranja sjedala u drugom i trećem redu. Primjerice u opciji “lounge seating” može se postići pomicanje sjedala u drugom redu od 28 centimetara a bočna se sjedala mogu pomaknuti prema sredini za 5 centimetara, čime se u slučaju sudara povećava sigurnost. Drugi red sjedala je svakako najvažniji zato mu se i posvetila najveća pažnja. U njemu su smještena tri individualna sjedala podesiva do 21 cm uzdužno samostalno, što pruža gotovo nebrojene mogućnosti kada je u pitanju njihov raspored. Treći se red sjedala može “sakriti” u podnicu jer je jasno kako će za ovom izvedbom Zafire ipak najčešće posezati četveročlane obitelji koje zbog svojih navika i potreba žele imati golem prtljažnik.
A s obzirom da Opel nikada nema baš nikakvih problema s ponudom motora, tako će biti i u slučaju Zafire tourer. Prema prijašnjim iskustvima, dizelski agregati čest su odabir kupaca Zafire, stoga se u ponudu stavilo tri verzije 2.0 CDTI-ja koje razvijaju snagu od 110, 130 ili  165 KS. Benzinac u ponudi je 1.4 turbo u dvije verzije – sa 120 ili 140 “konja”. U ponudi je uz ručni mjenač sa šest stupnjeva prijenosa i jednak takav automatik. Kod opcija s benzinskim motorima moguće se odlučiti i za verziju koja ima pogon na prirodni plin.
Oprema koja se nudi, uz one dobro poznate koje danas  posjeduje većina automobila, Zafira tourer se može pohvaliti i najvećim tehnološkim poslasticama koje primjerice pronalazimo kod limuzine Insignija. Spomenimo tako “Opel eye”, odnosno “Opelovo oko” – xenon svijetla što reguliraju intenzitet snopa kada registriraju vozilo ispred sebe.
Estetski gledano, Zafira, pa tako i njezina tourer opcija, na prednjoj maski baštine najnovija dizajnerska dostignuća koja se donekle prepoznaju i na manjoj Merivi. Ipak, ono čemu je Zafira najbliža dugo je očekivana električna limuzina Ampera čija je službena prezentacija, kada su hrvatski novinari u pitanju, zakazana za konac srpnja.
Cijena Zafire tourer je još uvijek nepoznata, no poučeni iskustvima kod sličnih automobila, nekakva bi se početna opcija mogla kretati oko 140 tisuća kuna. U svakom slučaju ljubitelji Opela i maštovitog korišenja slobodnog vremena uskoro će doći na svoje.