Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Vinjerac – 21. brod Tankerske plovidbe

23.05.2011. 22:00
Vinjerac – 21. brod Tankerske plovidbe


Tankeru “blizancu” Velebita kumovat će Joso Magaš, a nosit će ime mjesta koje je dalo mnogo zadarskih pomoraca i časnika


U subotu u 11 sati u brodogradilištu 3. maj s navoza će biti porinut novi tanker – product carrier (brod za prijevoz naftnih derivata i kemikalija) za Tankersku plovidbu Zadar kojem će kum broda Joso Magaš umjesto – novogradnja 712, nadjenuti ime “Vinjerac”.
Joso Magaš je dugogodišnji istaknuti djelatnik i direktor Tankerske plovidbe koji je u mirovinu pred sedam godina otišao s čelnog mjesta tada jednočlane uprave društva. Vinjerac je kroz povijest davao i daje mnogo pomoraca. Naziv broda održava tu tradiciju.
Riječ je o drugom brodu iz iste serije za Tankersku plovidbu nakon nedavnog preuzimanja “Velebita” kojemu je kuma premijerka Jadranka Kosor. Inače još dva istovjetna broda građena su u 3. maju za Uljanik plovidbu. Brod je nosivosti 50.800 tona, dužine 195 i širine 32, a pokretat će ga motor snage 9.650 kW.
Brodovi su dio razvojne strategije Tankerske plovidbe koja cilja na 23 broda s 1,7 milijuna dwt-a do 2013. i od čega ne odustaju niti u ovim za brodare u svijetu teškim i kriznim godinama.
Kako je kod preuzimanja prvog broda kazao i sam predsjednik uprave Tankerske plovidbe kapetan Ive Mustać, vraćanje je to poslu prijevoza derivata i kemikalija iz kojeg je Tankerska plovidba bila jedno vrijeme isključena jer nije imala brodove takve namjene. Dakle, vrijeme u kojem su u prijevozu nafte bili koncentrirani na suezmax i afrmax tankere.
 Sva četiri broda inače su rezultat projekta i suradnje s Vladom RH od strane Tankerske i Uljanik plovidbe, a s ciljem pomoći 3. maju. No prema riječima brodovlasnika u vrlo korektnom poslu u interesu njihovih tvrtki. Vlada je, naime, osigurala brodograditeljima financiranje brodova, a brodari su ih preuzimali po svjetskim cijenama u trenutku primopredaje. Tankerska plovidba s ovim će skorim preuzimanjem segnuti na 50 posto ukupne tonaže hrvatskog brodovlja u međunarodnom prometu.
 Kada je u pitanju Hrvatska, aktualni trenutak u kojem se raspliće sudbina ovdašnje brodogradnje vjerojatno će u Rijeku u subotu dovesti i predstavnike Vlade.