Pohvala zajedništvu i suradnji

Slika korisnika admin
kolovarebulic
Vedran SITNICA
Niko Bulić s članovima Vijeća TZ Zadarske županije u hotelu Kolovare

Mr. Niko Bulić, direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice, sa zamjenikom Stipom Malešom, održao je jučer u hotelu Kolovare sastanak s članovima Turističkog vijeća i Nadzornog odbora TZ Zadarske županije, predvođenim predsjednikom Marinom Buljanovićem i direktorom Ivom Dunatovom, o dosadašnjoj suradnji i planovima za iduću godinu, kakvi su već održani u Istri i Primorsko-goranskoj županiji, a usljedit će u preostalim "morskim županijama".

Dunatov je kao i Bulić u sustavu TZ-a od osnutka 1992. godine te cijeni da je suradnja oduvijek bila vrlo dobra:

- Počiva na sinergiji i volji za suradnjom na opću dobrobit, a uz to ima propisima i odredbama uređene procedure koje smo u praksi usvojili, a koje daju iznimne rezultate jer je svaka godina bila rekordna, a vjerujemo da je takva i ova koju upravo odrađujemo.

HTZ sufinancira projekte turističke zajednice

Dunatov je nabrojio aktivnosti od hvalevrijednog projekta Volim Hrvatsku, koji je donio puno dobrog hrvatskom turizmu ali i kvaliteti života i zdravom nadmetanju. HTZ je s ostalima potaknuo i sufinancirao projekt turističke ili tzv. smeđe signalizacije koja je pri kraju. Definiran je sustav pomoći i potpora manifestacijama. Istina je da budžet od 1,5 milijuna za 500 do 600 prijavljenih programa nije značajan, ali se podrška i ovdašnjim manifestacijama daje. Postoji program sufinanciranja novih turističkih proizvoda gdje se udruživanjem sredstava HTZ-a, osnovih TZ-a, općina i TZ županije stvaraju ipak značajna sredstva. Osnovan je Ured za kulturni turizam koji će pokazati svoje značenje ubuduće u čemu i ovaj kraj ima izražen interes.

- Iznimno smo zadovoljni odnosima sa stranim medijima kojih posredstvom HTZ-a svake godine imamo 350-400 čiji članci imaju efekte milijuna kuna, a suradnja i usluge koje nam odrađuju predstavništva HTZ-a u svijetu vrlo su dobra, kazao je Dunatov pohvalivši i model kooperativnog oglašavanja u kojem se novac oplođuje i s profesionalnim sektorom turizma (iz HTZ-a je došlo 540.000 eura za ovu županiju).

Posebna zahvala za podršku HTZ-u ide za pokriće 25 posto troškova oglašavanja na portalima niskobudžetskih avioprijevoznika, što je za Zadar iznimno važno.

Istaknuto je zadovoljstvo načinom odrađivanja sajmova - zajedničkih kao i podrška onima na kojima ova županija sama ili u suradnji s drugima u regiji istupa.

Dunatov je to popratio brojkama od 1,120.000 noćenja i rastom od četiri posto u šest mjeseci s blagim padom u lipnju, ali samo kada je domaći posjet u pitanju. Isto je Bulić iznio i za Hrvatsku, što znači da smo zbog nogometnog prvenstva izgubili jedino domaća noćenja.

Marketinški plan hrvatskog turizma

Dunatov je iznio zadovoljstvo razmjerima uključenosti u izradu projekta Strateškog marketinškog plana, kao i najavljenu proceduru izmjena "turističkih zakona".

- Ovdje smo da u odvijanju sezone na licu mjesta provjerimo kretanja. Nije vrijeme procjena već ostvarenja i zacrtanih dva do tri posto fizičkog rasta uz pet posto financijskog realni su, ako je u šest mjeseci ostvaren rast od tri posto, kazao je Bulić.

Kazao je kako imamo 20 predstavništava u svijetu (zadnji otvoren u Japanu) te kako od jeseni kreće turnus natječaja za sve direktore koji su otvoreni zainteresiranim kadrovima. Najavljeno je da Ministarstvo do kraja godine u Sabor misli poslati paket turističkih zakona na izmjene i dopune, a sustav o tome mora kazati svoje.

Bulić se posebno osvrnuo na Strateški marketinški plan hrvatskog turizma 2008. 2012 čija je izrada u završnici. Poanta je u Hrvatskoj kao zemlji, odnosno destinacija životnog stila s visokom dodanom vrijednošću, a ne masovnog turizma. U strukturi kapaciteta to bi trebalo pratiti prestrukturiranjem, a ne toliko ekstenzivnim rastom i to kroz prelazak dijela privatnih i kamp-kapaciteta u hotelske, odnosno turistička naselja.

- Prostor kao posebna dragocjenost mora biti promišljen, a ne potrošen, kazao je Bulić.

Bulić je podvukao značenje projekta Domus Bonus - kvalitetne valorizacije privatnog smještaja:

- Jer nema više tete Mare koja će prodavati Zimmer frai putniku namjerniku u doba e-pošte i web portala.

Najavio je i nove akcije s Ministarstvom kulture u pravcu kulturnog turizma.

Pripremljen je i istup u Pekingu s Hrvatskom kućom sa sloganom - Domovina Marka Pola.

Tankerska plovidba predstavila Ninsko blato

Prema ranijem dogovoru posjet Nike Bulića Zadru iskorišten je i za upoznavanje čelnika Hrvatske turističke zajednice s jednim od značajnih razvojnih projekata na ovom području, a riječ je o Ninskom blatu. Projekt lječilišno-turističkog centra sa svim svojim specifičnostima gostima su predstavili Ive Mustać, dr. Petar Kragić i Ivo Maračić, svaki u svom dijelu.

Do detalja upoznati o razlozima projekta, kao i njegovim ciljevima Bulić i Maleš pohvalili su saživjelost i dobru volju Tankerske spram sredine u kojoj djeluje, kao i studioznost u razradi specifičnog projekta.

Ryanairova ponuda

Ryanair je prema dostupnim podacima krenuo s letovima početkom travnja i do srpnja imao 11.383 putnika iz Dublina i Londona i 10.300 u obrnutom pravcu uz 68,5 postotnu popunjenost, koja sada u srpnju ide na 84 posto, a letjet će do konca listopada:

- U najavi su njihovi prijedlozi za otvaranje još četiri leta (spomenuti su Stockholm, Glasgow, Pariz...), a treba vidjeti hoćemo li imati snagu podržati uvođenje, kazao je Dunatov.

Svi turistički cvjetovi zajedno

Od 2003. godine odvojene nekadašnje zajedničke akcije nagrađivanja u turizmu od ove se godine objedinjuju pod kapom Ministarstva turizma, a uz suorganizaciju HTZ-a, HTV-a i HGK. Dakle, sve nagrade u akciji Turistički cvijet - Kvaliteta za Hrvatsku, odnosno Plavi i Zeleni cvijet, odnosno Čovjek ključ uspjeha dodjeljivat će se krajem listopada svake godine u drugom gradu, uz naziv Dani hrvatskog turizma i uz prijenos završnice na HTV-u. Ovogodišnji domaćin je Opatija, a održat će se 24. listopada. Očekuje se nazočnost preko 1.000 ljudi iz svijeta turizma.

 

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno