Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

Definitivno spreman za kompaktnu bitku

Autor: Edi Prodan

23.07.2013. 22:00
Definitivno spreman za kompaktnu bitku


Bez većih iznenađenja u odnosu na ono što pratimo već duže od godine dana, ovih je toplih ljetnih mjeseci predstavljena definitivna verzija druge generacije Peugeota 308. Promjene u odnosu na prijašnju generaciju su velike, sveobuhvatne, mogli bismo čak istaknuti da je stil aktualne 308-ice do kraja napušten. Štoviše, kod ove generacije 308, osim što se jasno uvelike naslanja na vrlo popularni 208, mogli bismo skoro ustvrditi da se po mnogim elementima prije naslanja na 307 nego na stvarnog prethodnika.
Ma kako bilo – preokret je napravljen u jako dobrom smjeru. Izgled automobila je nadasve moderan, s apsolutno jasnim odmakom prema luksuzu. Uostalom znano je kako Peugeot želi značajno podignuti kvalitetu, kako se sa svim svojim modelima zapravo nalazi na svojevrsnom “premium putu”. Rodonačelnik tog stila bio je model 208, a njegova prihvaćenost širom je otvorila vrata i svim modelima što se relativno velikom brzinim za njim nižu.
Nakana odlaska u premiuim vode još je izraženija u unutrašnjosti gdje su se jako sretno povezali vrhunska estetika i kako se čini – sasvim kvalitetni materijali.
Dimenzijama – dužina 4253 mm, širina 1804 te visina 1457 mm uz 2620 mm međuosovinskog razmaka – 308 se nije pomaknuo iz klase. No unatoč standardnim dimenzijama, 420 litara volumena u osnovnom izdanju prtljažnika sasvim je respektabilna brojka.
Motore što donosi 308 možemo nazvati vrlo raznovrsnima i nadasve tehnološki naprednima. Tri su benzinca: 1.2 VTi snage 82 KS, 1.6 THP sa 125 “konja” te kao vrhunac benzinske ponude u ovom trenutku – 1.6 THP sa 156 KS.
Dizelaši su znani 1.6 HDi sa 92 KS te njegova snažnija verzija sa 116 “konja”. Bazni motori donose mjenjače sa samo pet stupnjeva prijenosa, što je vjerojatno ustupak što je niže mogućoj cijeni, dok kod svih ostalih pronalazimo primjereniju opciju sa šest “brzina”.
Premijera Peugeota 308 zakazana je za 11. rujna, pretpostavljamo da se neće zbog datuma pojaviti ma kakva negativna simbolika, u Frankfurtu, a početak prodaje, pa tako i u Hrvatskoj, u listopadu. Cijene su za sada nepoznate no prema nekom iskustvu možemo se nadati kao bi start mogao biti negdje između 110 i 120 tisuća kuna.