TEŠKA VREMENA Turističke agencije morat će nekako preživjeti do sljedeće sezone

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika mkvanja
Lipanjski pad čak 92 posto u odnosu na lani
Većina agencija u zadarskoj regiji su obiteljske agencije koje posluju dugi niz godina i siguran sam da će se svatko od vlasnika maksimalno potruditi da preživi, naglašava Fain, pojasnivši kako će neki od vlasnika agencija uložiti vlastita sredstva, dok će drugi posegnuti za kreditom ili racionalizacijom troškova kako bi opstali do sljedeće sezone
Zadarski list/Arhiva
Tomislav Fain

Pandemija koronavirusa nije poštedjela ni putničke agencije koje su zapravo prve osjetile pad prihoda. Pad je u lipnju bio čak 92 posto u odnosu na prošlu godinu, a ni turistički izleti, kao ni transferi i druge turističke servisne usluge, nisu u ništa boljoj situaciji. Ovogodišnja prodaja karata za turističke izlete svega je 10 do 15 posto u odnosu na broj prodanih karata prošle godine. Prodaja izleta ide jako loše. Prijašnjih godina je na Kornate išlo deset turističkih brodova, a sada je dobro ako isplovi i jedan i to uglavnom poluprazan, kaže predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija Tomislav Fain dodajući kako ni izleti za Plitvička jezera nisu u ništa boljoj situaciji, jer u odnosu na ranije godine, kada je svaki dan išao po jedan autobus u Plitvice, sada u vrijeme koronakrize vozi tek jedan autobus tjedno.

Daleko od ozbiljnih brojki

Što se tiče poslovanja agencija na otocima one se uglavnom bave privatnim smještajima i izletima koji su vezani za aktivni odmor, te se, prema Fainovim riječima, privatni smještaj relativno dobro popunjava s obzirom na aktualnu situaciju.
- Agencije u zadarskoj regiji koje rade s privatnim smještajima imaju nešto posla, međutim, to je jako daleko od ozbiljnih brojki, ističe Fain, dodajući kako se kroz srpanj stanje ipak nešto popravilo i povećao broj gostiju, ali da još nema službenih podataka, jer će se analiza raditi tek krajem mjeseca kada će se znati koliki je bio stvari porast broja gostiju u srpnju u odnosu na lipanj.
Iako je korona uzela svoj danak čitavom gospodarstvu, opstanak turističkih agencija za sada nije upitan. Naime, kako je objasnio Fain, svaka agencija ima svoj poslovni model po kojem bi se trebala održati na životu do sljedeće sezone.
- Većina agencija u zadarskoj regiji su obiteljske agencije koje posluju dugi niz godina i siguran sam da će se svatko od vlasnika maksimalno potruditi da preživi, naglašava Fain, pojasnivši kako će neki od vlasnika agencija uložiti vlastita sredstva, dok će drugi posegnuti za kreditom ili racionalizacijom troškova kako bi opstali do sljedeće sezone.

Ipak ima gostiju

Fain se nije htio upuštati u nagađanja što bi bilo kad bi bilo, jer kad bi se kojim slučajem korona produžila i na 2021. godinu, onda ne bi samo putničke agencije bile u problemu, već bi u problemu bio cijeli svijet.
- Bilo kakvo predviđanje je zavaravanje i sebe i javnosti. Za sedmi mjesec se mislilo kako će biti slabo, no situacija je sasvim drugačija i promet se povećao te je došao do 50 posto u odnosu na prošlu godinu, kaže Fain naglasivši kako svi sami štite turističku sezonu te da njezina uspješnost ovisi isključivo o ljudima.
- O posezoni isto je nezahvalno govoriti, jer bi se opet bavili predviđanjima, kaže Fain, upozorivši kako je nužno pridržavati se epidemioloških mjera jer ne bi bilo dobro kad bi se sada dogodilo neko turističko žarište epidemije. To bi, kaže, jako loše odzvonilo, ali i spriječilo mogućnost produženja sezone.
- Treba reći da se od prošlog vikenda uočava neka gužva na cestama i određeni broj gostiju je došao. Nadamo se da će se taj broj zadržati i kad uđemo u rujan, što bi bilo jako dobro, zaključuje Fain.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno