Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

5 C°

Mačak iz visokog društva

Autor: Edi Prodan

23.08.2009. 22:00
Mačak iz visokog društva


Savršenog izgleda i velike snage RCZ je Peugeot uveo u svijet prestižnih coupea
Hrabro, ultramoderno, futuristički i, što posebno zadivljuje, skoro nepromijenjeno u odnosu na konceptno izdanje s kojim smo se imali prilike upoznati prije dvije godine. Stvorivši lijep i skladni 2+2 coupe, koji k tome nije izvedenica ma kojeg drugog Peugeota, Francuzi su iskoračili na njima do sada nepoznati teritorij – u zonu luksuznih i moćnih coupea, odnosno na područje kojim apsolutno dominiraju njemački proizvođači. Zadatak Peugeota stoga nije ni najmanje jednostavan ili lagan no s obzirom na efekt koji automobil proizvodi, čini nam se da ni “nijemci” ne bi više trebali mirno spavati.
Kod dimenzija nema većih iznenađenja već one jasno upućuju na osnovnu ishodišnu ideju a to je luksuzni coupe u zoni klasičnih kompaktnih automobila. Duljina RCZ-a je 4287 mm, širina 1845 te visina 1359 mm. Međuosovinski razmak 2612 mm a zapremina prtljažnika 320 litara. No, kod jednog tako osebujnog coupea funkcionalni su parametri ipak na drugom mjestu.
Motori s kojima dolazi RCZ su uzbuđujući skoro kao i njegov izgled. Riječ je većinom o najnovijim dostignućima a kao posebno poželjan ističemo benzinski THP zapremine 1,6 litara sa 200 KS. Ubrzanje od 0 do 100 km/h koje omogućava je svega 7,6 sekundi a uz maksimalnu brzinu limitiranu na 250 km/h, posebno oduševljava prosječna potrošnja od samo 7,1 litru ili 165 g/km emisije CO2. Slabiji benzinac iste zapremine ima 156 KS. I unatoč 20 posto manjoj snazi dinamika mu posebno ne pati. Za one koji se čak ni kod ovakvih automobila ne odriču dizelskih agregata, Peugeot je pripremio Hdi zapremine 2 litre sa 163 KS. Uz sve njegove dobre osobine najviše vesele podaci da mu je prosječna potrošnja samo 5,4 litara, odnosno emisija CO2 139 g/km.
Jedan od najupečatljivijih Peugeota svih vremena u prodaju stiže na proljeće 2010. godine a cijena mu je za sada potpuno nepoznata. Ipak, najjednostavnije je procjenjivati u zoni od 35 tisuća eura. Dakako, razliku će činiti motori, paketi opreme ili odabir mjenjača – kod slabijeg će benzinca, osim ručnog 6 stupanjskog mjenjača inače dostupnog kod svih modela, na raspolaganju biti i automatika s istim brojem stupnjeva prijenosa.