Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

20 C°

Vespa je kao stari drveni brod, koliko ju godina održavate, toliko vozi

23.09.2011. 22:00
Vespa je kao stari drveni brod, koliko ju godina održavate, toliko vozi


Potpredsjednik Vespa kluba Zadar Edvin Hadžović naglašava kako je vespa daleko više od motocikla, zapravo stil života, nesputanost svakodnevne vožnje, bilo kroz grad ili prirodu, bilo u odijelu ili, pak, samo u kupaćim gaćicama, vespa svojom univerzalnošću zadovoljava sve potrebe svojih vlasnika.


U organizaciji Vespa kluba Zadar danas je u Zadru održan susret hrvatskih zaljubljenika u čuveni motocikl vespa. Iz svih krajeva zemlje u Zadar su pristigli ponosni vlasnici vjerojatno jednog od najčuvenijih motocikala u povjesti motorizirane vožnje na dva kotača. Isti su svoje vespe izložili na južnoj strani gradskog mosta gdje su se u subotu ujutro zaustavili nakon kraće vožnje po gradu te nastavka u pravcu Nina, gdje su se uputili u ranim popodnevnim satima.  Posjetitelji njihove smotre imali su priliku pobliže se upoznati s motociklom čije posjedovanje podrazumjeva i jedan specifičan stil života – nesputanost opuštene vožnje, bilo u gradu, u prirodi, bilo u odjeći za formalne prilike ili, pak, samo u kupaćim gaćicama ili kostimima za plažu.    
-Vespa je uniseks vozilo koje je već 60 godina s nama, vozilo s karizmom. Na vespi je sasvim uobičajeno vidjeti čovjeka u odijelu s kravatom i aktovkom kao i  čovjeka u kupaćim gaćicama koji ide na plažu. Zamišljena kao gradsko vozilo vespa se pokazala primjerena svim putevima i svim prilikama. I zato vespa, jer je puno više od motocikla, jer je zapravo stil života, naglašava Lovre Katalinić, tajnik zadarskog Vespa kluba.
Katalinić ima tri vespe, iz 1965. i 1968. godine kao i jednu novije generacije. Sve su u voznom stanju i supruga i on ih voze svakodnevno.
– Ova iz 1968. godine (super sport model) je jedan od najrijeđih modela na tržištu i kao i ovu iz 1965. nije ju lako održavati. U Hrvatskoj nema uvoznika za dijelove pa ih moramo kupovati u inozemstvu i plaćati za njih carinu. No, pravom zaljubljeniku u vespu to nije teško, svoje vespe volimo i održavamo i što je najvažnije vozimo tijekom cijele godine s obzirom na klimu u Zadru koja nam to dopušta. Kada imamo prilike družimo se, organiziramo zajedničke izlete na našim vespama s kojima se ne libimo uputiti bilo gdje. U klubu nam je najstarija vespa iz 1965. godine (model sprint) i dakako u voznom je stanju. Uz taj model, klub broji petnaestak old timer vespi koje su sve ispravne i u voznom stanju. Vespa je kao drveni brod, koliko ju godina održavate toliko godina vozi, ističe Katalinić.
Od potpredsjednika kluba Edvina Hadžovića doznajemo kako se cijene old timer vespi kreću od 6 do 8 tisuća eura. On ima 5 vespi od kojih mu je najstarija ona iz 1965. godine.
– U naše vespe ugrađujemo svoju ljubav. Svi mi imamo auta, no nema do osjećaja vožnje na vespi, ne smeta nam ni kiša ako treba ići na kakvo vespa druženje. Vespa je način života, stil života, na vespu možete staviti i dijete i suprugu, uživati u jedinstvenoj vožnji kako samo ovaj motor može pružiti. Vespa može voziti i do 110 km/h, no pravi je užitak vožnja 60 – 70 km/h. U startu zna biti malo nepraktična jer je težište na desnoj strani zbog motora koji je na desnoj strani, no kada se na to naviknete nikakvih problema nema, naglašava Hadžović i dodaje da svoje vespe ni pod razno ne bi prodao.
Zadarski zaljubljenici u vespu su do osnivanja vlastitog kluba djelovali preko Vespa kluba Hrvatska koji djeluje kao ravnopravni člana Vespa world kluba koji okuplja preko 2 milijuna članova po cijelom svijetu. Zadarski članovi kluba su dosad sudjelovali u nizu nacionalnih i međunarodnih susreta nastojeći promicati ne samo kulturu vespe već i turističku ponudu grada Zadra i županije. U okviru tih nastojanja Vespa klub Zadar je podnio i kandidaturu za organizaciju svjetskih dana Vespe u Zadarskoj županiji 2015. godine i ukoliko bi dobili priliku organizirati te dane procjenjuje se da bi na „Vespa world days” moglo doći preko 6000 zaljubljenika u vespu iz cijelog svijeta.