U Liburniji je predstavljen najprodavaniji e-bus proizvođača BYD, kojega u Hrvatskoj i Sloveniji zastupa splitska tvrtka Aquaput, a koji je proizveden u Europskoj uniji.
– Autobus je prilagođen potrebama invalida sa svim sigurnosnim standardima koje propisuje Europska unija. Izuzetan je po svojim karakteristikama, garancija je duža od uobičajene, baterije su odlične i dugotrajne i trenutno je ovo najbolji i najpovoljniji primjerak koji se može nabaviti u Europskoj uniji, rekao je predstavnik zastupnika Zvonimir Antunović dodajući kako električni autobusi, sukladno europskom zelenom planu, nemaju štetne emisije plinova u okoliš, a nisu ni bučni.
Filozofija baterije je i filozofija sunca
Ovaj autobus proizvodi se u Mađarskoj, u njemu je 60 posto dijelova iz Europske unije, a u budućnosti bi ih moglo biti i iz Hrvatske. Trenutačno je predstavljen u tri dalmatinska grada – Zadru, Šibeniku i Splitu – što svakako nije slučajnost.
– Imamo sunce koje nas grije cijeli dan od istoka do zapada jer filozofija baterije je i filozofija sunca. Solarne elektrane mogu biti na prvoj ili zadnjoj stanici na gradskim linijama i u kraćem vremenu, od svega dvadesetak minuta, baterija se može napuniti toliko da autobus može dalje prometovati, rekao je Antunović dodajući da su ovi autobusi plod suradnje s fakultetom u Splitu, ali i fakultetom u Budimpešti gdje su usavršavali sustave baterija te tako dobili one najiskoristivije.
– Broj punionica ovisio bi o broju autobusa koji bi se koristili po gradu. Vjerujem da su za grad dovoljne dvije sunčane elektrane koje bi pokrile većinu potreba za strujom, objasnio je Antunović te nastavio kako su ovakvi autobusi lakši za održavanje jer za njih nije potrebna velika servisna mreža s obzirom na to da nemaju motor, getribu, ulje, puno dijelova bez kojih je klasični automobil nezamisliv. Najvažniji dio je svakako baterija kojoj je predviđeni životni vijek od deset do 17 godina.
– Ove autobuse u Hrvatskoj još ne koristi niti jedan grad, a u Europskoj uniji trenutno ih ima 1050, dok je ukupan broj u svijetu 45.000 komada, što nam daje prostor da ih testiramo i da svakodnevno prikupljamo iskustva i podatke, rekao je Antunović.
Plan nabave i u Liburniji
Za održavanje električnih autobusa bit će potrebno i educirati djelatnike, a u Hrvatskoj se razvija servisna mreža električnih autobusa. Iz Liburnije se nadaju kako bi u dogledno vrijeme e-autobusi trebali voziti i zadarskim ulicama.
– Htjeli smo predstaviti javnosti što bi se sutra moglo naći i na našim ulicama. U bliskoj budućnosti ćemo imati obvezu kupnje ovakvih autobusa, a prvi sljedeći natječaj koji Liburnija bude raspisivala bit će za nabavku autobusa na električni pogon, najavio je direktor Liburnije Edvin Šimunov. Liburnija je zahvaljujući europskim sredstvima modernizirala vozni park, a obnova se i dalje nastavlja.
– Otvorene su ponude za nabavu još 21 autobusa, 16 prigradskih i pet gradskih, trenutačno čekamo rokove za dopunu dokumntacije te ćemo kroz nekih dvadesetak dana izabrati dobavljače, rekao je Šimunov.
najnovije
najčitanije
Scena
princ louis
Kate Middleton i princ William čestitali sinu rođendan
Style
jaka konkurencija
Imamo pobjednika Julius Meinl Barista Cup-a za Grande Finale u Beču!
Ostali sportovi
Problemi
Macron kaže da će voda u rijeci Seini biti čista za Olimpijske igre. Ali, sve ovisi o vremenu
Zadar
velika promjena
NOVI KONCEPT Od sljedeće godine uvodi se devetogodišnje obrazovanje. Evo kako će funkcionirati
Scena
razvod
Ella Dvornik i Charles Pearce stigli na novo ročište u Puli
Scena
VICE MARTINOVIĆ
TRAGEDIJA U ‘VEČERI ZA 5’: Natjecatelj umro nakon snimanja, obitelj je htjela da se emisija prikaže
Zadar
PREDIVNO
Prvi put u Zadru zaposleni mladi s Down sindromom: ‘ Imaju predivnu voditeljicu i ekipu…’
Zadar
odjel za ginekologiju
VRIJEDNO PRIZNANJE Zadarska bolnica domaćin prvog tečaja ginekološke endoskopske kirurgije
Zadar
'za zadar'
‘Samo je Kalelarga bila pošteđena’: Stara fotka busa ispod Kopnenih vrata izazvala čuđenje kod Zadrana
Nogomet
TRENER MLAĐIH KATEGORIJA