Sin Kali I

Slika korisnika admin
Autor: 

Kakvo je značenje ovog broda Sin Kali I za naše ribarstvo, koji stoji vezan na Donjoj rivi, na mulu u Zadru, pita me susjed Marinko iz Kampo kaštela.

Veliko, kratko, odgovorih. Čast mi je bilo sudjelovati u radnoj skupini za izradu domaćih ribarskih brodova.

Kaljski sinovi Mate Lukin i Mišlov Damir-Galo, prvi su u Zadarskoj županiji pretočili stare kaljske ribarske vrijednosti, u suvremene brodove izgrađene na domaćim navozima.

Domaći inženjeri prateći tisućgodišnju hrvatsku povijest, slijedeći prve vrše, satkane od smrdelinih šiba i ribljih sjekača poput mača, strelica i kopalja kao ribarskih alata, pa do mreža, osti i udica svih vrsta, razvijali su i brodove.

Od jednostavne čune i trupice, preko gajeta, falkuša, leuta, tunolovaca, do suvremenog željeznog broda višestruke namjene.

Nalazim se na ribarskom kolosu Sin Kali I od 36 metara dužine.

S njim se lovi po jugu i buri. Bez problema nadzire dno, morski horizont i riblja jata.

U brodu se ulovljena riba odmah razvrstava, priprema za tržište i smješta u hladnjaču.

Tisuće dijelova na brodu savršenog stroja, i nije lako poslužiti. Deseteročlana posada udobno živi, ali mora puno znati i naporno raditi.

Puno je na tom brodu izuma i naših ribara, poput "puretića" koloturnika.

Napravljen za istezanje mreža, genijalno je rješenje američkog Bračanina Puretića. Na brodu je puno nataloženog znanja Dundova, Mišlova, Kolega i drugih Kaljana, koji su ribarski kruh zarađivali na Tihom oceanu i Atlantiku.

Ovaj brod Mate Lukina, simbolično nazvan Sin Kali I, vođen od kapetana Vitlov Milana-Zelenog, izgrađen u domaćim brodogradilištima, financiran je uz pomoć Hrvatske vlade.

Iskusna "panameška" posada, u "nemilosrdnom" natjecateljskom srazu europskog ribarstva, s brodom neslućenih mogućnosti, nastavlja tradiciju uspješnih kaljskih ribara.

Vaš Bage

 

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno