Četvrtak, 18. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Prevagnuli argumenti o negativnom utjecaju digitalnih tehnologija na čitanje mladih

24.10.2019. 13:01


"Utječe li digitalna tehnologija na kvalitetu čitanja kod mladih?" naziv je debate koju su vodili učenici debatnog kluba Gimnazije Vladimira Nazora, a koja je započela  točno u podne u Gradskoj loži. Debata je organizirana u povodu kampanje poticanja čitanja "Mozak treba vježbati. Najbolje čitanjem." i Mjeseca hrvatske knjige 2019.
U debati je sudjelovala debatna skupina Gimnazije Vladimira Nazora s voditeljicom debatnog kluba prof. Tihanom Magaš.
O tome jesu li bolji argumenti negacijske ili afirmacijske grupe odluku su donijeli suci dr. sc. Marijana Tomić, v.d. pročelnica Odjela za informacijske znanosti Sveučilišta u Zadru, dr. sc. Marina Nekić s Odjela za psihologiju Sveučilišta u Zadru i prof. Mladen Masar, knjižničarski savjetnik iz Gradske knjižnice Zadar. Nakon pomnog slušanja svih argumenata učenika odlučili su kako je najbolje argumente branila afirmacijska skupina, odnosno skupina koja je tvrdila kako digitalne tehnologije negativno utječu na kvalitetu čitanja kod mladih. Odluka je bila tijesna, ali je žiri pojasnio kako je ova grupa iznijela jače argumente te je to prevagnulo kod donošenja odluke.
– Ovo je prva debata ovim učenicima i moram reći da sam jako zadovoljna. Imamo 14 učenika u debati i uglavnom su to učenici prvih razreda, jedan iz trećeg te dvoje ih četvrtih razreda. Učenici su jako zainteresirani te vrlo rado sudjeluju i nije im problem provesti svako subotnje jutro na debatnim treninzima, rekla na je voditeljica Tihana Magaš pohvalivši vrijedne učenike kojima zasigurno nije bilo jednostavno braniti svoje stavove pred mnogobrojnom publikom.
Osvrnula se na činjenicu kao debatni klubovi u Zadru nisu zaživjeli.
– Kad idemo na debatne kampove ili govorničke škole srećemo mnogobrojnu djecu iz svih dijelova Hrvatske, a mi smo jedini iz Zadra. Ne znam zašto debate nisu zaživjele u Zadru. Možda ljudi malo znaju o tome i smatram kako bi ovih debata trebalo biti mnogo više pa bi se možda uključio i veći broj mladih. Naime, debata je temelj za bilo koji posao i za život jer se na njoj uči kako argumentirano raspravljati, pa onda nema ni tenzija u komunikaciji. Svatko iznosi svoje argumente koji se potrkrijepe i objasne i onda nema mjesta svađi. Osim toga, učenici razvijaju i kritičko mišljenje, a što je također jako važno, rekla nam je Magaš.