NEČUJNE JURILICE Tek će novi zakon »zaustaviti« električne romobile

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika isikiric
Iako je Grad regulirao brzinu kretanja vozila u pješačkoj zoni
Odlukom o određivanju i uređenju prometa na području pješačke zone Poluotok u Zadru smo regulirali brzinu kretanja svih vozila u pješačkoj zoni na brzinu hoda pješaka. Nadzor nad vozilima u kretanju isključivo provodi policija. Doznajemo da je u pripremi novi Zakon o sigurnosti prometa na cestama koji bi po navodima nadležnih regulirao i promet električnih romobila, kaže pročelnik Dujela
Marin GOSPIĆ
Vozači električnih romobila moraju biti oprezni u pješačkoj zoni

Na posljednjoj sjednici zadarskog Gradskog vijeća SDP-ov vijećnik Ivan Matešić iznio je problem na koji već dugo upozorava i velik broj građana - električni romobili su postali prava opasnost za pješake. Svakodnevno smo svjedoci da ove jurilice samo prohuje uz nas jer voze na električno napajanje koje im omogućuje nečujnost. Kada se »zakače« za pješake već je kasno jer, za razliku od bicikla, svoj dolazak ne najavljuju nikakvim zvoncem ili bilo čime sličnim.
Analizirajući opasnost od električnih romobila u pješačkoj zoni na Poluotoku, zadarski SDP-ovci upozorili su na ovaj problem na zadnjoj sjednici Gradskog vijeća jer i statistike govore da je ovo prijevozno sredstvo sve opasnije za pješake. A o tome koliko su ova nečujna prijevozna sredstva zabrinula i građane u ostatku Hrvatske kazuje i podatak da su se u nekim gradovima čak pisale peticije nadležnim ustanovama kako bi se stalo na kraj ovoj zabrinjavajućoj praksi.

Nadmašili bicikliste

SDP-ov vijećnik Ivan Matešić stoga je gradonačelniku Branku Dukiću postavio pitanje vezano za problematizaciju električnih romobila u pješačkoj zoni u gradu Zadru. U odgovoru pročelnika Upravnog odjela za komunalne djelatnosti i zaštitu okoliša, Robertina Dujele stoji da je brzina kretanja romobila regulirana.
- Odlukom o određivanju i uređenju prometa na području pješačke zone Poluotok u Zadru regulirali smo brzinu kretanja svih vozila u pješačkoj zoni na brzinu hoda pješaka. Nadzor nad vozilima u kretanju isključivo provodi policija. Doznajemo da je u pripremi novi Zakon o sigurnosti prometa na cestama koji bi po navodima nadležnih regulirao i promet električnih romobila, navodi pročelnik Dujela.
Građanima tako ostaje čekati Zakon o sigurnosti prometa, no pitanje je koliko bi policajaca na Poluotoku trebalo kako bi se zaustavilo jurenje vozača romobila kojima je i sam Grad odredio brzinu vožnje. Već su i neke prometne studije pokazale da vozači romobila izazivaju šest puta više prometnih nesreća od biciklista. I neke su zagrebačke bolnice, poput Klinike za traumatologiju još lani alarmirale zbog sve većeg broja nesreća s vozačima romobila koji su u izazivanju prometnih nadmašili i bicikliste.

Ne trebaju ni dozvolu ni kacigu

Neki su gradovi stoga uveli strožija pravila za korištenje romobila, no njihovi ih vozači vješto izbjegavaju upravo iz razloga što su ta mala vozila nečujna, ali ih se i teže uočava. U dijelu Europske unije ovi su romobili čak zabranjeni jer je policija zabilježila porast prometnih nezgoda izazvanih upravo ovim jurilicama. U našoj se zemlji, pak, vozača romobila smatra pješakom, zbog čega im je i zabranjeno kretanje kolnicima. No, oni rade upravo suprotno koristeći rupu u zakonu.
Ono što ipak najviše koriste zakonska je odredba po kojoj za ove male jurilice ne moraju imati vozačku dozvolu, pa čak ni kacigu. Brzina kretanja propisana je na 20 do 40 kilometara na sat, ali praksa pokazuje da većina njih prekoračuje brzinu te neki potegnu i do 70 kilometara na sat. Zbog brzine i nečujnosti opasnost su ne samo za pješake, već i za građane u invalidskim kolicima, ali i slijepe i slabovidne osobe.


VIŠE PROMETNIH NESREĆA

Građanima tako ostaje čekati Zakon o sigurnosti prometa, no pitanje je koliko bi policajaca na Poluotoku trebalo kako bi se zaustavilo jurenje vozača romobila kojima je i sam Grad odredio brzinu vožnje. Već su i neke prometne studije pokazale da vozači romobila izazivaju šest puta više prometnih nesreća od biciklista.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 5 (1 glasova)