Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

Miljenku Stričaku smanjena kazna za osam mjeseci

Autor: Minja Gugić

23.11.2009. 23:00
Miljenku Stričaku smanjena kazna za osam mjeseci

Foto: Zvonko KUCELIN



Kazna mu je smanjena s osam i pol na sedam godina i deset mjeseci zatvora. No, odluku o zabrani upravljanja vozilima “C” i “E” kategorije u trajanju od pet godina Županijski je sud u cijelosti prihvatio
Nakon više od godine dana, Županijski sud u Zadru kao drugostupanjski donio je pravomoćnu presudu i smanjio zatvorsku kaznu vozaču “tegljaču smrti”, 26-godišnjem Miljenku Stričaku za osam mjeseci, što znači da će on umjesto dosuđenih osam i pol godina, na izdržavanju zatvorske kazne provesti vrijeme od sedam godina i deset mjeseci.
Osim toga Županijski je sud u cijelosti potvrdio presudu Općinskog suda u onom dijelu koji se odnosi na sigurnosnu mjeru zabrane upravljanja motornim vozilima za “C” i “E” kategoriju u trajanju od pet godina, što će se početi primjenjivati kada Stričak izađe iz zatvora.
Najveća ikada izrečena kazna u povijesti hrvatskog pravosuđa od osam godina i šest mjeseci zatvora zbog izazivanja prometne nesreće sa smrtnim ishodom izrečena je, podsjećamo, 24. rujna prošle godine na Općinskom sudu pred Sudskim vijećem kojim je predsjedao Marijan Bitanga.
Stričak je svojim tegljačem s poluprikolicom u tunelu Ledenik usmrtio dvije majke i njihovo dvoje djece koji su se vraćali kući u Zagreb s ljetovanja krajem srpnja prije tri godine. S obzirom na visinu zatvorske kazne Miljenko Stričak je nakon izrečene presude ostao u pritvoru, a potom je sam i prije ove pravomoćne presude tražio da ide na izdržavanje zatvorske kazne.
Predsjednik Sudskog vijeća Marijan Bitanga tada je presudu obrazložio činjenicom kako je tijekom dokaznog postupka nedvojbeno utvrđeno kako je Stričak kriv za smrt četiri osobe i teže ozljede još triju osoba koje su stajale u koloni u tunelu Ledenik, kada je mladi vozač svojim tegljačem “uletio” u tunel, bez kočenja, brzinom od najmanje oko 90 km/h na sat, iako je ograničenje bilo 60km/h i bili su vidni znakovi upozorenja prije ulaska u tunel. Na taj je način izazvao lančani sudar pet automobila i doslovce je zdrobio “opel astru” zagrebačkih registracija, koja se u tom trenutku nalazila na začelju kolone i koju je vozila Jadranka Matešić-Marković.
Na mjestu je poginula ona i njezin 15-godišnji sin Mihael te Zdenka Kuhta i njezina 16-godišnja kći Ines.
– Jedno od osnovnih načela prometa je poštivanje regulacije i prometnih znakova, odnosno propisa, i onaj tko poštuje propise ima pravo očekivati i od drugih sudionika u prometu da ih poštuju. Počinio je kazneno djelo izazivanja prometne nesreće s neizravnom namjerom kao većim stupnjem krivnje. Dokazano je da je optuženi upravljao tegljačem s poluprikolicom brzinom većom od dopuštene, a jedno je vrijeme koristio i mobitel čitajući i odgovarajući na sms poruke. Zadnju poruku je odaslao 12.25 sati i 46 sekundi, što bi značilo dvije minute prije udara. Nije ni pokušao kočiti te je punom brzinom udario u “opel astru” ispred sebe – detaljno je tada obrazložio odluku Sudskog vijeća Marijan Bitanga.
Što se tiče olakotnih okolnosti, Sudsko je vijeće cijenilo samo dvije činjenice, a to je Stričakova neosuđivanost i, kako su ocijenili sudski vještaci psihijatrijske struke – emocionalna nezrelost.
U otežavajuće okolnosti Sudsko vijeće Općinskog suda, izričući tada nepravomoćnu presudu, cijenilo je u prvom redu smrt četiri osobe koje baš ničim nisu pridonijele izazivanju te nezapamćeno stravične prometne nesreće, osim što su stajali u koloni na tom mjestu, poštujući prometne znakove.