Svi na bicikle za zdraviji grad!
Poruka greške
Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
U sklopu projekta Eko Zadra "Bez buke i smrada biciklom do grada" održano je natjecanje za najbolju bike fotografiju, a jučer su na biciklističkoj stazi na Višnjiku svečano dodijeljene nagrade dobitnicima.
Eko Zadar i Calimero Bike Shop pobjednika Ivicu Ivčevića su nagradili biciklom i kacigom, drugoplasiranog Željka Prekupca kacigom i setom za popravak bicikla, a trećeplasiranog Marka Telaka kacigom. Najbolje fotografije odabrao je žiri u kojem su sjedili Edo Končurat, Davor Fadić i Atana Grbić-Martinović. Na natječaj je pristiglo 46 fotografija za tri kategorije - Gdje da parkiram, Svakodnevne prepreke i Moj bike, a svi sudionici su dobili poklon bon servisiranja u Calimero Bike Shopu.
- Smatram da su biciklizam i biciklističke staze zaista potrebne za grad. Šteta je da, s obzirom na dobar teren i dobre uvjete za biciklizam, u odnosu na druge gradove, Zadar zaostaje. Već dugo surađujemo s Eko Zadrom kako bismo osvijestili ljude da je vožnja biciklom zdravija, izbjegava se gužva, nema problema s parkiranjem, biciklom možeš doći točno na odredište, a za one kojima je to najbitnije - možeš biti "faca" i na biciklu, kao i u autu, rekao je Ivan Ražov, vlasnik Calimera.
Bicikli za djecu iz Latice
Akcija je je imala i humanitarni karakter jer su Eko Zadar, Calimero Bike Shop i Grad Zadar Dječjem vrtiću za djecu s poteškoćom u razvoju Latica donirali dva bicikla i dvije kacige te slikovnice "Praktični savjeti eko-mace". Voditeljica ovog projekta je Atana Grbić-Martinović, a cilj projekta je ostvariti povezanost grada biciklističkim stazama i siguran biciklistički promet u gradu.
- Zahvaljujem sponzorima koji su nam ovo omogućili - Calimero, Grad Zadar, Nacionalna zaklada za razvoj civilnog društva i Holcim (Hrvatska) d.o.o. Samo se nadam da će, kad ovi predškolci odrastu, Zadar imati ucrtane biciklističke staze, rekla je Grbić-Martinović.
Zadarski mladi biciklisti kažu da Zadru nedostaje i bike park.
- Biciklistima je, kao i skaterima i rolerima, bike park potreban za street disciplinu vožnje, koju nije moguće izvoditi na drugim površinama jer je opasno, a i smeta prolaznicima. Svi veći hrvatski gradovi ga imaju, a Zadar ima perspektivu za izgradnju takvog parka. Posebno je to bitno zbog toga da se mladi izvuku iz kuća, kafića i s kompjutera, rekao je nagrađeni biciklist Marko Telak.
Ucrtati biciklističke staze
Kako kaže Grbić-Martinović, trenutno se radi rekonstrukcija zadarskih transverzala Put Nina, Put Dikla i Ulica dr. Franje Tuđmana na kojima bi se trebale obilježiti biciklističke staze.
- Apeliram na sve građane koji su trenutno u procesu predavanja svoje zemlje Gradu da se sjete da će te biciklističke staze, za koje je potrebno samo jedan metar prostora, koristiti i njihovi unuci, dodala je.
Ovakvim i sličnim akcijama, ako se naiđe na razumjevanje građana i gradskih vlasti, Zadar će postati još zeleniji, njegov zrak čišći, a njegovi građani zdraviji i zadovoljniji.
Eko Zadar je u sklopu ovog projekta na uzorku od 180 zadarskih biciklista proveo i anketno istraživanje njihovih potreba. Osim prikupljanja podataka, istraživanje je imalo svrhu i promoviranja biciklizma kao zdravog, ekonomičnog i ekološki održivog oblika gradskog prijevoza. Kao najvažnije razloge za vožnju bicikla 83 % ispitanika je navelo zdravlje i rekreaciju, a većina njih je uz to navela još i zabavu i užitak te dobrobit za okoliš. Zanimljivo, kao najvažniji razlozi za vožnju nisu isticani ekonomski razlozi. Više od pola ispitanika smatra da je vožnja bicikle u Zadru nesigurna, naročito zato što je trećina ispitanika u posljednje dvije godine doživjela ozbiljniji pad s bicikla. Najčešći razlozi su bili loš pločnik, nespušteni nogostup, pogreške i nerazumjevanje vozača. Ispitanicima je najomiljenija ruta za vožnju u Zadru ona od Poluotoka do Arbanasa, a kao najomraženija područja za vožnju ističu Poluotok i Voštarnicu. Jedan od zaključaka istraživanja je da treba povezati zadarske četvrti s Poluotokom, ucrtati biciklističke staze i povećati kapacitet postojećih parkirališta za bicikle. |
- Prijavite se ili registrirajte za slanje komentara
- 39 čitanja
Na današnji dan prije 81 godinu Pavelić je Talijanima poklonio Zadar
Izradio lažnu svjedodžbu o stručnoj osposobljenosti
U županiji tijekom vikenda zabilježen 21 slučaj zaraze koronavirusom
Teme zaštite prava LGBTQIA+ osoba u hrvatskom društvu često su marginalizirane