Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

Prepoznatljivi motivi Zadra u lokvama vode

Autor: Boris Kupčak

23.12.2009. 23:00
Prepoznatljivi motivi Zadra u lokvama vode

Foto: Filip BRALA



Podsjećaju na snovid ili polimpsest, ne vide se tragovi prošlosti. Spremne su svakog trenutka promjeniti smisao, kazao je Abdulah Seferović o Miškovićevim fotografijama
U originalnom prostoru brijačnice Bulić u utorak je otvorena izložba fotografija Jure Miškovića. Na petnaestak izloženih fotografija još mjesec dana Zadrani će imati priliku vidjeti prepoznatljive motive Zadra, poput sv. Donata, u odrazima lokvi i kroz Miškovićev objektiv. Zanimljivo je da je dodatak originalnosti ovoj izložbi bilo i to što za vrijeme događanja u brijačnici posao nije stajao, veći dio okupljenih gledao je fotografije, a neki su se šišali što je bio svojevrsan performans. Samu izložbu otvorio je povjesničar zadarske fotografije Abdulah Seferović koji je kazao kako je Jure slučajno odabrao brijačnicu za izložbu.
– Prvo je snimio odraze elemenata prepoznatljive zadarske arhitekture u lokvama na pločnicima, a tada je snimljene fotografije postavio u prostor sa zrcalima, gdje se ponovno višekratno odražavaju i međusobno prelamaju, kazao je Seferović dodajući kako je očito da je računao na dvostruku demontažu uvriježenog povjerenja u autentičnost fotografije, u njezin dokazani potencijal.
Seferović je kazao i kako je dagerotipija, prvi praktično primjenjivi fotografski postupak, oduševljeno dočekana prije točno 170 godina kao “zrcalo koje pamti”.
– Mišković sada upravo zrcalnom slikom, onom u lokvi, a potom i onom u zrcalima brijačnice, dovodi u pitanje samu bit fotografske istine. Pokazuje kako je veza između fotografije i zbilje vjerodostojna koliko i ona u mlaki vode. Na toj dekonstrukciji temelje se njegovi osobni kodovi kreativnog dijaloga s elementima zadarskog urbanog identiteta, rekao je Seferović ističući da Mišković pripada generaciji snimatelja koja više ne vjeruje u dokumentarne i formalne umjetničke potencijale fotografije, a time i u dramatičnu i retoričku artificijelnost, nego inzistira na višeznačenjskoj naravi fotografije ili nestabilnosti identiteta fotografske slike.
 Za kraj je dodao kako je koliko god bilo lako prepoznati zadarske urbane motive izazovno je prodrijeti u njihovu značenjsku razinu.
– Podsjećaju na snovid ili polimpsest, ne vide se tragovi prošlosti. Spremne su svakog trenutka promjeniti smisao, kazao je Seferović ubacujući šalu da iako stoje u brijačnici to nisu obrijane već nabrijane fotografije.
Sam umjetnik nije puno govorio o svom radu već je to prepustio oduševljenim gledateljima, jedino što nam je rekao je kako su sve slike nastale u ovoj godini te da će u brijačnici biti postavljene mjesec dana.