Foto: Filip BRALA
Podsjećaju na snovid ili polimpsest, ne vide se tragovi prošlosti. Spremne su svakog trenutka promjeniti smisao, kazao je Abdulah Seferović o Miškovićevim fotografijama
U originalnom prostoru brijačnice Bulić u utorak je otvorena izložba fotografija Jure Miškovića. Na petnaestak izloženih fotografija još mjesec dana Zadrani će imati priliku vidjeti prepoznatljive motive Zadra, poput sv. Donata, u odrazima lokvi i kroz Miškovićev objektiv. Zanimljivo je da je dodatak originalnosti ovoj izložbi bilo i to što za vrijeme događanja u brijačnici posao nije stajao, veći dio okupljenih gledao je fotografije, a neki su se šišali što je bio svojevrsan performans. Samu izložbu otvorio je povjesničar zadarske fotografije Abdulah Seferović koji je kazao kako je Jure slučajno odabrao brijačnicu za izložbu.
– Prvo je snimio odraze elemenata prepoznatljive zadarske arhitekture u lokvama na pločnicima, a tada je snimljene fotografije postavio u prostor sa zrcalima, gdje se ponovno višekratno odražavaju i međusobno prelamaju, kazao je Seferović dodajući kako je očito da je računao na dvostruku demontažu uvriježenog povjerenja u autentičnost fotografije, u njezin dokazani potencijal.
Seferović je kazao i kako je dagerotipija, prvi praktično primjenjivi fotografski postupak, oduševljeno dočekana prije točno 170 godina kao “zrcalo koje pamti”.
– Mišković sada upravo zrcalnom slikom, onom u lokvi, a potom i onom u zrcalima brijačnice, dovodi u pitanje samu bit fotografske istine. Pokazuje kako je veza između fotografije i zbilje vjerodostojna koliko i ona u mlaki vode. Na toj dekonstrukciji temelje se njegovi osobni kodovi kreativnog dijaloga s elementima zadarskog urbanog identiteta, rekao je Seferović ističući da Mišković pripada generaciji snimatelja koja više ne vjeruje u dokumentarne i formalne umjetničke potencijale fotografije, a time i u dramatičnu i retoričku artificijelnost, nego inzistira na višeznačenjskoj naravi fotografije ili nestabilnosti identiteta fotografske slike.
Za kraj je dodao kako je koliko god bilo lako prepoznati zadarske urbane motive izazovno je prodrijeti u njihovu značenjsku razinu.
– Podsjećaju na snovid ili polimpsest, ne vide se tragovi prošlosti. Spremne su svakog trenutka promjeniti smisao, kazao je Seferović ubacujući šalu da iako stoje u brijačnici to nisu obrijane već nabrijane fotografije.
Sam umjetnik nije puno govorio o svom radu već je to prepustio oduševljenim gledateljima, jedino što nam je rekao je kako su sve slike nastale u ovoj godini te da će u brijačnici biti postavljene mjesec dana.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
UDRUGA ADELA
Osječanke sudu i policiji sedam mjeseci od ubojstva Mihaele Berak poručile: “Gledamo vas”
Ostali sportovi
F1
Verstappen najbrži i u kvalifikacijama
Scena
HRVATSKI GLUMAC
Peroš glumi kontroverznog trenera u imaginarnom podmlatku Barce
Zadar
ĐIR PO GRADU
[FOTO] Subotnja špica napunila zadarske ulice, evo koga smo sreli
Hrvatska
MOST-OVAC
Raspudić: Ustavni sud je parapolitičko tijelo, treba ga ukinuti
Zadar & Županija
OSEBUJAN NASTUP
Gradonačelnik Benkovca na otvorenju Doma kulture spominjao zmajeve, zlonamjernike i Boga: Naše rodoljublje je kršćansko
Zadar
ĐIR PO GRADU
[FOTO] Subotnja špica napunila zadarske ulice, evo koga smo sreli
Zadar
U CARSTVU SIRA
GLIGORA O ŠIRENJU PROIZVODNJE: ‘Čobani će biti Nepalci, plan je da stado sirane naraste do tisuću ovaca…’
Hrvatska
KROV NAD GLAVOM
Prosječan Hrvat ne može unajmiti stan jer mu je najam 70 posto plaće, a ne može dobiti ni kredit za kupnju
Zadar
pojačan promet