Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

Dvadeset ključeva za bolje poslovanje

Autor:

24.02.2009. 23:00
Dvadeset ključeva za bolje poslovanje

Foto: Ivan JAMIČIĆ



Metoda “20 ključeva” je sustav upravljanja tvrtke pomoću kojih se razvijaju organizacijski i ljudski potencijali, definiraju se i razvijaju strategije tvrtke, reorganizira se sama tvrtka, njezino upravljanje, razvoj ljudskih potencijala te se upravlja projektima
 
“Iskorištavanje unutarnjih rezervi u razdoblju krize: primjena metodologije 20 ključeva i komplementarnih metodologija” predavanje je koje su jučer u Gospodarskoj komori Zadarske županije zadarskim poduzetnicima održali Matija Habus Korbar i Robert Dürrigl iz tvrtke Deloitte savjetodavne usluge d.o.o.
 – Metoda “20 ključeva” je sustav upravljanja tvrtke pomoću kojih se razvijaju organizacijski i ljudski potencijali, definiraju se i razvijaju strategije tvrtke, reorganizira se sama tvrtka, njezino upravljanje, razvoj ljudskih potencijala te se upravlja projektima, rekli su predavači Habus Korbar i Robert Dürrigl prilikom predstavljanja metode koju u Hrvatskoj koristi 55 tvrtki.
Istaknuli su da su gotovo sve hrvatske tvrtke s kojima su poslovali na prvoj procjeni stanja od moguće ocjene 5 imali prosječnu ocjenu 1,5. Dakle, zaključili su, u hrvatskim se tvrtkama može puno postići na poboljšanju funkcionalnosti.
Robert Dürrigl je rekao da je jedan od ciljeva ove metode eliminirati sve nepotrebne radnje, odnosno služi za usmjeravanje i upravljanje organizacijom s obzirom na kvalitetu, rokove isporuke i troškove. Metodologija je sveobuhvatna i pragmatična te je usmjerena na neprekidno unaprjeđenje.
Ovi se ciljevi, rekli su na predavanju, mogu ostvariti kroz odgovornost za ostvarivanje ciljeva na svakoj pojedinačnoj razini odgovornosti, vizualizacijom praćenja ostvarenja i višestruke komunikacije.
 – Ova metoda se primjenjuje na razini malih skupina zaposlenika s kojima radimo korak po korak. Prvo ih educiramo, potom im postavimo ciljeve koji se lako mogu ostvariti i na njih se na taj način prenosi određena odgovornost, rekao je Matija Habus Korbar. Dodao je da su ciljevi koji se postave pred manje skupine zaposlenika vezani uz poslovni plan i strategiju tvrtke, a kad sustav krene s radom, manji se problemi počnu rješavati i na razinama tih skupina umjesto da sve ide direktorima. Ipak ističe da menadžeri moraju stvoriti motiv za zaposlenike kroz nagrade ili na neki drugačiji način.
Upotrebom metode tvrtke mogu očekivati promjenu kulture, razvoj zaposlenih, povećanje produktivnosti, smanjenje nepotrebnih aktivnosti kod zaposlenika. Osim toga ostvarit će manji broj reklamacija, povećanje zadovoljstva potrošača, rast inovativnosti te veći profit.
Ova je metoda primjenjiva na sve tipove tvrtki kao i na državne institucije ili institucije lokalne uprave i samouprave. Tako, primjerice, podružnica tvrtke u Njemačkoj surađuje s njemačkim ministarstvom obrane.
 


 METODA USPJEHA


Metodu “20 ključeva” razvio je Iwao Kobayashi iz Japana i temelji se na Toyotinom sustavu upravljanja. Neke od najpoznatijih svjetskih tvrtki preuzele su ovu metodu kao ključnu u svom upravljanju. Među njima su Siemens, Gillette, BMW, Sanyo, Mitsubishi i mnoge druge. I u Hrvatskoj tvrtka Deloitte posluje s 55 tvrtki, od kojih se među najpoznatijim korisnicima ove metode ističu: Badel 1862, Končar, Zg Holding, Đuro Đaković, Kraš, Arena, Fina i sve su one od početka korištenja ove metode ostvarile znatnu dobit i smanjile troškove.
Na jučerašnjem predavanju bili su predstavnici nekih zadarskih tvrtki.




 KLJUČEVI


Ključevi su: čišćenje i organiziranje, racionalizacija sustava/usklađivanje ciljeva, aktivnosti u malim grupama, smanjenje međufaznih zaliha/nedovršenih procesa, brza promjena/prilagodba alata, Kaizen operacija, proizvodnja bez nadgledanja, spajanje/povezivanje procesa, održavanje strojeva i opreme, radna disciplina, upravljanje kvalitetom, razvijanje dobavljača, eliminiranje gubitaka i rasipnosti, ovlašćivanje zaposlenika – uvođenje poboljšanja, svestranost vještina i međusobna obuka, planiranje i kontrola procesa, kontrola učinkovitosti, upotreba informacijske tehnologije, štednja energije i materijala te vodeća tehnologija i potrebne vještine.