Srijeda, 24. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

6 C°

Ime izvođača još desetak dana tajna

Autor: Ivana Burica

24.02.2010. 23:00
Ime izvođača još desetak dana tajna

Foto: Zvonko KUCELIN



Iako je izbor izvršen još prije dvadesetak dana, ime najvjerojatnijeg izvođača radova u Gaženici još će neko vrijeme biti držano u tajnosti. Razlog je tomu, pojašnjava ravnatelj Lučke uprave Zadar Ivica Burić, što izbor prvo moraju potvrditi Njemačka razvojna banka (KfW) i Europska investicijska banka (EIB), koje su osigurale 220 milijuna eura kreditnih sredstava za projekt
Stručna jedinica za provedbu projekta “Nova luka Zadar”, koju sačinjavaju djelatnici Lučke uprave Zadar i francuske konzultantske tvrtke uključene u projekt, izabrali su izvođača radova na drugoj fazi.
Iako je izbor izvršen još prije dvadesetak dana, ime najvjerojatnijeg izvođača radova u Gaženici još će neko vrijeme biti držano u tajnosti.
Razlog je tomu, pojašnjava ravnatelj Lučke uprave Zadar Ivica Burić, što izbor prvo moraju potvrditi Njemačka razvojna banka (KfW) i Europska investicijska banka (EIB), koje su osigurale 220 milijuna eura kreditnih sredstava za projekt.
Osam inozemnih tvrtki
– Očekujemo da bi potvrda trebala stići za desetak dana i tek onda ćemo javnosti moći objaviti tko će biti izvođač radova. Ako sve bude išlo prema planu, očekujemo da ćemo u prvoj polovini travnja potpisati ugovor s izvođačem te krenuti s radovima, kazao je Ivica Burić.
Podsjetimo da se na natječaj za drugu fazu izgradnje luke Gaženice, odnosno projekt Nova luka Zadar, javilo osam, uglavnom inozemnih tvrtki neke od kojih imaju hrvatske kooperante.
Drugom fazom predviđena je izgradnja obale i cijele kopnene infrastrukture – ceste, parkirališta, čekališnih mjesta, cjevovoda… Na obalnom dijelu bit će uređen trajektni terminal namijenjen domaćem i međunarodnom te RO-RO prometu, a predviđena je i izgradnja 11 gatova.
Gaženica će biti osposobljena za istodobnu mogućnost ukrcaja i iskrcaja putnika sa šest trajekata na obalnim linijama dužine 50 do 150 metara.
Nadalje, luka će imati i mogućnost prihvata tri broda na međunarodnoj ili dužobalnoj plovidbi dužine 150 do 200 metara te tri broda na kružnim putovanjima dužine 250 do 300 metara, uz mogućnost prihvata RO-RO brodova na istim gatovima.
Pristanište u funkciji 2012.
Prva faza izgradnje Nove luke Zadar u sklopu koje se vrši nasipanje te gradi sekundarni lukobran u luci Gaženica, još je u tijeku.
Završetak ove faze najavljen za svibanj ove godine.
Riječ je o nasipanju ukupno dvadeset hektara površine, na koju će biti dovezeno 1,800.000 kubika materijala. Jedan dio, oko 200.000 kubika, bit će nasut materijalom od produbljivanja morskog dna na predviđenih 13 metara, a ostatak iz kamenoloma.
Prva faza “pogođena” je na 43 milijuna eura, a izvođač je austrijska građevinska tvrtka Strabag.
Kako najavljuju iz Lučke uprave, prvi trajekti u Gaženici bi mogli pristati već završetkom druge faze, što bi trebalo biti koncem 2011. ili početkom 2012. godine. Cjelokupni projekt, dakle, i treća faza kojom je predviđena izgradnja terminalskih zgrada sa svim službama koje su nužne za funkcioniranje luke, poput policije i carine, trebala bi biti završena tijekom 2013. godine. Usto, u sklopu treće faze predviđena je i izgradnja turističkih i pomorskih agencija, kao i ugostiteljskih objekata.