Srijeda, 24. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

Reorganizacija ili otkazi u gradskoj upravi?

Autor: Velimir Brkić

24.02.2010. 23:00
Reorganizacija ili otkazi u gradskoj upravi?


Daljnje smanjenje djelatnika u ustanovama pod gradskom upravom nužna je mjera, a njihovom preraspodjelom na druga radna mjesta izbjeći će se otkazi te postići bolja iskorištenost i učinkovitost. Takvi zahvati provest će se u Zavičajnom muzeju i Pučkom otvorenom učilištu, kaže biogradski gradonačelnik Ivan Knez, dodajući da je cilj mala i učinkovita uprava
U vrijeme recesije svima kao da je u mislima štednja. Građani, posebno oni koji imaju više, pribojavaju se koliko će izgubiti od kapitala, od dionica, hoće li ih uopće biti. Strahuju i oni građani koji se bore za goli život, jer i od lošeg može biti lošije. Ipak, najviše je kriza pogodila radnike koji su izgubili radno mjesto, ili očekuju da će se to dogoditi. Reorganizacija gradske uprave i svih poduzeća i ustanova čiji je osnivač Grad Biograd na Moru dovela je do neminovnosti, smanjenje broja zaposlenika.
Preraspodjela radnika
– Provodimo reorganizaciju gradske uprave, da bi prvenstveno mogli ispunjavati svoju osnovnu dužnost, a to je brzo i učinkovito servisiranje građana. Od 19 zaposlenika u gradskoj upravi sada radi njih 11. Svim zaposlenicima sam rekao da trebamo zajedno raditi u interesu grada, da imaju mogućnost pokazati kvalitete i sposobnosti. Nema odustajanja od cilja, boljega Biograda i bolje budućnosti. U tome trebam i podršku građana u čijem interesu radim zajedno sa svojim suradnicima, poručio je Ivan Knez, biogradski gradonačelnik.
Grad je ocijenio da se u svim ustanovama pod gradskom upravom izvrši preraspodjela radnika pa nitko ne bi ostao bez posla.
– Daljnje smanjenje djelatnika u ustanovama pod gradskom upravom nužna je mjera, a njihovom preraspodjelom na druga radna mjesta izbjeći će se otkazi te postići bolja iskorištenost i učinkovitost. Takvi zahvati provest će se u Zavičajnom muzeju i Pučkom otvorenom učilištu. Prema novom statutu Zavičajni muzej ima dva radna mjesta, ravnatelja i kustosa, dok se radna mjesta računovodstvenog referenta i spremačice gase. Referent postoje djelatnik gradske uprave, a spremačica komunalnog poduzeća Bošana, kaže Knez.
No time nisu bili zadovoljni ravnatelji Zavičajnog muzeja, Pučkog otvorenog učilišta i Dječjeg vrtića, koji tvrde da je njihov rad podcijenjen.
U Bošani smanjen broj zaposlenih
– Voditelj Centra za kulturu prelazi u Gradsku upravu, a spremačica u Bošanu. U Gradskoj knjižnici statutom su određena četiri zaposlenika – ravnatelj, diplomirani knjižničar, knjižničar i pomoćni knjižničar. Radna mjesta tajnika, knjigovođe i spremačica ukidaju se, no ona ionako nisu bila popunjena. U Gradskoj knjižnici od sedam djelatnika radi tri. O promjenama u Dječjem vrtiću još će biti govora, kazao je na kraju gradonačelnik Knez, dodajući da je cilj reorganizacija gradske uprave i drugih proračunskih korisnika radi male i učinkovite uprave.
I u komunalnom poduzeću Bošana došlo je do smanjenja radne snage, od 62 na 51 djelatnika.
– Bošana neće ostati na ovolikom broju djelatnika jer će već uobičajeno za turističku sezonu zaposliti 20-ak sezonaca, kaže Krunoslav Pešić, direktor Bošane.
Biogradski gradonačelnik Ivan Knez rekao je da je njemu i njegovim pomoćnicima Gradsko vijeće Biograda u mjesecu prosincu diglo plaće, ali to je napravljeno u skladu s postojećim Zakonom o plaćama u lokalnoj i područnoj samoupravi te su i dalje ispod zakonom propisanog limita.
– Svjesni aktualne društvene situacije Grad Biograd je spreman snositi teret i podjednako sudjelovati s ostalima u pronalaženju izlaza i ublažavanju posljedica krize. Plaće službenika i namještenika isplaćuju se iz gradskih, a ne iz državnog proračuna. No prihvatit ćemo sve odredbe novog Zakona o plaćama, tvrdi Ivan Knez.