Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

11 C°

Uvid u glavni projekt ninsko-privlačke zaobilaznice

Autor: Velimir Brkić

24.03.2009. 23:00
Uvid u glavni projekt ninsko-privlačke zaobilaznice

Foto: Velimir BRKIĆ



Iako su sredstva za izgradnju prometnice i ninsko-privlačke zaobilaznice osigurana, radovi su zapeli zbog imovinskopravnih problema oko izvlaštenja zemljišta na poddionici, zaobilaznici od Grgura do Virskog mosta u duljini oko 5,5 kilometara, na kojoj se preklapaju građevinska i negrađevinska zemljišta, odnosno neujednačene cijene za metar četvorni


Zbog izmještanja državne ceste D306 zaobilaznicom Nina i Privlake od Grgura do Virskog mosta u duljini oko 4,5 kilometara Upravni odjel za provedbu dokumenata prostornog uređenja i gradnje Zadarske županije u postupku izdavanja građevinske dozvole pozvao je investitora Hrvatske ceste, Grad Nin, Općinu Privlaka te vlasnike i nositelje drugih stvarnih prava na nekretninama (zemljištima) kojima će prolaziti zaobilaznica da 31. ožujka od 11 do 15 sati dođu u prostorije Ureda u Ulici Brne Karnarutića, nasuprot crkve Sv. Krševana na zadarskom Poluotoku, zbog uvida u glavni projekt zaobilaznice i izjašnjavanja.
Imovinskopravni problemi
Uvidu i izjašnjavanju mogu pristupiti osobe koje dokažu da su stranke u postupku. Pozvani se mogu odazvati osobno ili uputiti svog opunomoćenika. Građevinska dozvola može se izdati i ako se pozvani i ne odazovu pozivu.
Radi se o projektu rekonstrukcije i obnove državne ceste D 306, Virski most – Kožino – Žmirići u sveukupnoj duljini od 18,5 kilometara, u što će biti uloženo ukupno 100 milijuna kuna s PDV-om. Shodno provedenom međunarodnom javnom natječaju radove izvode Ceste Varaždin d.o.o. i Poduzeće za ceste Split, odnosno Strabag, kome je povjerena dionica navedene ceste od raskrižja za Petrčane do privlačkih Sabunika. Dionica ceste od Kožina do Petrčana te od Sabunika do Virskog mosta povjerena je Varaždincima. Po projektu glavnog projektanta Vedrana Glavana iz zadarske projektne tvrtke INGRIS d.o.o. poslove nadzora obavlja Institut građevinarstva Hrvatske, IGH d.d. Zagreb.
Prva faza radova od Žmirića do Zatona u duljini od 9,5 kilometara završena je početkom proteklog ljeta. Druga faza radova na preostalih 9 kilometara ceste započela je u mjesecu listopadu protekle godine te su radovi na cjelokupnoj trasi trebali završiti do početka glavne turističke sezone. No, dosad se došlo tek do završne faze rekonstrukcije i obnove poddionice kroz naselje Zaton u duljini od 3,5 kilometara. Iako su sredstva za izgradnju prometnice i ninsko-privlačke zaobilaznice osigurana, radovi su zapeli zbog imovinskopravnih problema oko izvlaštenja zemljišta na poddionici, zaobilaznici od Grgura do Virskog mosta u duljini oko 5,5 kilometara, na kojoj se preklapaju građevinska i negrađevinska zemljišta, odnosno neujednačene cijene za metar četvorni. Bilo kako bilo, zemljište od Grgura do Virskog mosta još uvijek nije u potpunom posjedu investitora, Hrvatskih cesta.
Naime, kao i gotovo svagdje gdje se izvode javni komunalni i infrastrukturni projekti, najveći problem je otkup zemljišta i sređivanje imovinskopravnih odnosa s privatnim vlasnicima. Jedan dio otkupa i izvlaštenja pokušava se ubrzati kupnjom zamjenskog zemljišta kod privlačke crkve Sv. Vida iz 14. stoljeća. No, imovinskopravnih problema bilo je i s dionicom ceste kroz Kožino, što je i danas itekako vidljivo u pojedinoj minijaturnoj širini nogostupa.
Vrlo prometna cesta
U Kožinu nedostaje i dio biciklističke staze koja će se po završetku radova protezati sve do Nina u sveukupnoj dužini od 12 kilometara.
Osim zaobilaznice Nina i Privlake radovi obuhvaćaju ojačanje kolnika postojeće ceste, proširenje kolnika za jedan metar, popravak bankina i pješačkih nogostupa, popravak i poboljšanja odvodnje, izgradnju autobusnih postaja te mjere poboljšanja prometne sigurnosti kao i novu prometnu signalizaciju. Projekt rekonstrukcije u potpunosti je usklađen s Hrvatskim vodama i HEP-om, rekao je šef ispostave Hrvatskih cesta u Zadru Zdravko Jerak, dodajući da će zaobilaznica Nina i Privlake postati sastavnom dionicom državne ceste D306, dok će postojeća dionica državne ceste od benzinske stanice na izlazu iz Zatona do Virskog mosta prijeći u nadležnost županijskih, odnosno lokalnih cesta.
Investitor Hrvatske ceste u svakodnevnim je kontaktima s Gradom Ninom i Općinom Privlakom kako bi pronašli najbolji mogući način da probleme što prije premoste na zadovoljstvo građana i Hrvatskih cesta. Javne ceste su opće dobro od interesa za Republiku Hrvatsku, definirane su Zakonom o javnih cestama, ceste su razvrstane u državne, županijske i lokalne ceste, kojima gospodare zakonom osnovana društva. Odmah nakon uspostave višestranačke parlamentarne demokracije i pokrenutog procesa uvođenja tržnog gospodarstva uočeno je da nesređeni vlasnički odnosi predstavljaju kočnicu u ukupnom razvoju društva, odnosno neki investitori odustali su od ulaganja zbog nesređenih imovinskopravnih odnosa.
Koliko je važna rekonstrukcija i obnova državne ceste D 306 Virski most – Kožino – Žmirići dovoljno je spomenuti da tijekom ljeta cestom od Zadra do Vira dnevno prometuje 18.000 vozila, a godišnji prosjek je gotovo nevjerojatan broj od 9.000 vozila na dan, kaže Jerak, dodajući da se radovi na rekonstrukciji i obnovi izvode u sklopu programa betterment Hrvatskih cesta, programa za izvanredno održavanje i rekonstrukciju.