Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

ŽURAN ODGOVOR Održavanje sjednica općinskih i gradskih vijeća – elektronički da, telefonski iznimno

25.03.2020. 13:17


Ministarstvo uprave dalo je upute u postupanju vezano za održavanje sjednica predstavničkog tijela jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave o čemu smo nedavno pisali. Naime, Ivan Knez, biogradski gradonačelnik, tražio je upute od Ministarstva uprave jer u Statutu i Poslovniku o radu Vijeća nema mogućnosti održavanja sjednica elektronskim ili telefonskim putem.
Naime, zbog trenutne i promjenjive epidemiološke situacije u zemlji, a posebice uzimajući u obzir Odluku Stožera civilne zaštite RH od 19. ožujka 2020. kojom se među ostalim odredbama nalazi i zabrana okupljanja više od pet ljudi na jednom mjestu nastao je problem u održavanju sjednica županijskih skupština te gradskih i općinskih vijeća.


Prilagoditi se situaciji
– Za rad Gradske uprave između ostalog potrebne su i odluke Gradskog vijeća. Tražimo samo možemo li sjednice održavati elektronskih putem jer to nemamo u našem Statutu i Poslovniku, vjerojatno nema nitko u 428 općina, 127 gradova i 20 županija s Gradom Zagrebom, istaknuo je Knez.
Ministarstvo uprave dalo je slijedeće upute svim jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave:
»Rad predstavničkih tijela mora se prilagoditi situaciji s ciljem umanjivanja rizika širenja virusa. U članku 34. stavku 4. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi propisano je da predstavnik predstavničkog tijela saziva sjednicu predstavničkog tijela po potrebi, a najmanje jednom u tri mjeseca. U članku 36. stavku 1. navedenog Zakona propisano je da predstavničko tijelo donosi odluke većinom glasova ako je na sjednici nazočna većina članova predstavničkog tijela. Člankom 37. stavkom 4. istog Zakona propisano je da se sjednice predstavničkog tijela mogu sazvati i elektroničkim putem.«


Neodržavanje sjednice ne raspušta Vijeće
Slijedom navedenih odredbi, ističe se da mogućnost održavanja telefonskih sjednica predstavničkih tijela nije propisano, ni predviđeno navedenim Zakonom.
Ministarstvo ukazuje i na odredbu stavka 84. i točke 5. Zakona o raspuštanju predstavničkog tijela ako ne može donositi odluke u svom djelokrugu dulje od tri mjeseca.
»Ministarstvo ukazuje da se odredba ne ukazuje automatizmom niti je ikada automatizmom primjenjivana, već su se u svakom pojedinačnom slučaju procjenjivali razlozi nemogućnosti donošenja odluka dulje od tri mjeseca. Stoga se neodržavanje sjednice u vremenu dužem od tri mjeseca zasigurno neće predstavljati razlogom raspuštanja predstavničkog tijela.«
Dakle, situacija nastala uslijed pojave zaraze koronavirusa (COVID-19) i proglašenje epidemije u RH zasigurno je izvanredna situacija u kojoj je potrebno poduzimati efikasne mjere radi sprečavanja širenja koronavirusa i umanjivanja posljedica njegova širenja, u okviru čega se i rad predstavničkih tijela jedinica mora prilagoditi trenutnoj situaciji.




Uvijek potrebna većina
»Stoga, ako nije riječ o odlukama koje je nužno donijeti i koje iz razloga žurnosti ne trpe odlaganje, sazvana sjednica predstavničkog tijela se može odgoditi ili otkazati dok traju mjere sprječavanja širenja koronavirusa, pri čemu neodržavanje sjednice predstavničkog tijela u vremenu duljem od 3 mjeseca u danim okolnostima zasigurno neće uzrokovati raspuštanje predstavničkog tijela.«
»U ovom trenutku i danim okolnostima održavanje sjednice predstavničkog tijela putem videokonferencije, izjašnjavanjem putem e-maila, odnosno korištenje druge tehnologije za održavanje sastanka na daljinu, smatra se prihvatljivim. Ako međutim, nema drugih tehnoloških rješenja, sjednica se za vrijeme trajanja mjera širenja virusa, iznimno može održati telefonskim putem radi donošenja odluke koja ne trpi odluku, vodeći pri tome računa o većini glasova potrebnoj za donošenja pojedine odluke, kao i načinu verifikacije takvog načina izjašnjavanja«, piše u uputama koje potpisao ministar Ivan Malenica.