Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

20 C°

Renault RS: Bujice adrenalina

Autor: Edi Prodan

24.05.2010. 22:00
Renault RS: Bujice adrenalina


Snaga i vozne osobine na samoj granici između ceste i piste, jednostavno užici kojima doprinosi i cijena snažno bude želju za ulazak u RS obitelj
Nije karakteristična žuta boja Renault Sporta bez razloga godinama jedan od najupečatljivijih simbola brzine i strasti. Uostalom nanizalo se tu i nemalo sportskih uspjeha a nije ni tako davno bilo kad smo Renault F1 gledali na najvišem postolju. Ono što pak karakterizira RS odjel ove francuske tvrtke je i sposobnost prenošenja upravo tih, najsportskijih karakteristika automobila u svakodnevni, “obični” život. Na klasične prometnice. A nakon testiranja ove generacije Renault Meganea RS možemo slobodno tvrditi da su priču doveli skoro do savršenstva. Znamo da je bit sportskih automobila ispod “haube” i u njihovom podvozju, u mjenjačkoj kutiji i u čitavom nizu sklopova koji pomažu prenošenju sile na podlogu, ali nikako ne možemo pobjeći ni od izgleda automobila koji je, upravo u karakterističnoj žutoj boji, fantastičan. Čim se pojavila coupe verzija Meganea pohvale su tekle bujicama, a kad se to još sklopi u RS verziju – bez konkurencije je u kompaktnoj klasi. Na samoj granici sportskog petjerivanja a opet tako – skladno. Straga dominira u sredinu smješteni završetak ispušnih grana, bočno 19-inčni mat naplaci (koji su nažalost ekstremno osjetljivi na sve dodire) ispred stegnuta, moćna maska. U unutrašnjosti osim uobičajenih aluminijskih pedala, obilje detalja u žutoj boji i apsolutno sportska Recaro sjedala. Koja ipak traže i sportskije oblikovano tijelo – pretilost kažnjavaju neugodom nakon dulje vožnje. Idealno sljubljivanje sa sjedalom i upravljačem se pronalazi jednostavno a nakon toga – zabava može početi.
Snaga od 250 KS, ma koliko neki dvojili o “pravoj” brojci kada su “konji” u pitanju, se otpušta najprije lagano a kad se okretaje dovede u više sfere, iznad 4 tisuće, može se početi govoriti i o sportskom ekstremizmu. No, ono što kod ove generacije Meganea oduševljava je kompaktnost u tim “visokoturažnim” situacijama. Rijetki su naime kompaktni automobili, jer je u pravilu riječ o velikom unosu snage u nepripremljena tijela, koji tako dobro podnose takva opterećenja. Ili da banaliziramo, kod većine se u tim trenucima vozač, a još manje putnici osjećaju ugodno zbog cviljenja, izvijanja i čega već sve ne. Kod Meganea RS svega toga nema već se snaga podnosi apsolutno bez negativnih manifestacija. Podvozje pak, dosta tvrdo podešeno, dozvoljava apsolutno sve što želite. Vrlo brzi prolasci kroz zavoje su najveći užitak jer praktično ne morate raditi ništa drugo osim čvrsto držati direktni upravljač. Ispred zavoja je dovoljno tek smanjenje stupnja prijenosa, što dakako oslobađa još snage, i – rez. I tako iz zavoja u zavoj. Posljedica će biti brža potrošnja guma no to je sport, odnosno užici koje donosi. I da, sve ovo pada u vodu kada je kolnik mokar jer s ovolikom snagom uistinu treba biti oprezan. Velikim guštima doprinosi i precizno proračunati mjenjač, ma jednostavno rečeno – sve je fino ugođeno i nema ni jednog detalja u čitavom ovom dijelu priče koji bi se mogao kritizirati.
Ono gdje pronalazimo zamjerke je funkcionalnost automobila. Jer, ma koliko se radilo o sportašu, do stražnje klupe težak je prolaz, preglednost straga je jako loša a i nije baš da obiluje pretincima za odlaganje sitnica. Znamo da će se svaki potencijalni ili realni vlasnik na ove opaske samo nasmijati, ako ne doda još koju uvredljivu konstataciju na adresu autora, no primjedbe stoje jer RS nije samo i isključivo sportski automobil. Dodajmo još, što je sportašima također nebitno, kako je kombinirana prosječna potrošnja 10,4 litre, na višim opterećenjima se troši 12 litara a kada se dođe u zonu totalno sportske vožnje nije rijetko da se prosjek popne i iznad 13 litara.
Od posebne opreme, uz karakterističnu žutu boju koja je ujedno zaštitni znak Renault Sporta ali se ne doplaćuje, testni RS karakterizirali su i ekskluzivni 19-inčni “steev black” mat aluminijski naplatci po cijeni od 7.500 kuna, Paket “podvozje cup” koje objedinjava samoblokirajući diferencijal (HLSD), crvene kočione čeljusti Brembo, sportska prednja sjedala Recaro a u opremi su bila i xenon svjetla. Sveukupno cijena je dosegla 231 tisuću kuna što je, ne treba zaboraviti da bez navedenih dodataka Megane RS ima cijenu od samo 205 tisuća kuna, apsolutno jedna od najboljih ponuda kada su kompaktni sportski automobili u pitanju. Odnosno, svatko tko želi iz bilo kojih razloga u rukama i pod nogama imati strasni, razuzdani sportski stroj, s 30-ak tisuća eura uloženih u ovaj automobil dobit će apsolutno najviše užitka za najmanje novca.
Bez buke pri visokim okretajima kao što je to slučaj sa za klasu manjim RS-om iz iste obitelji, s velikom snagom koja se snažno prenosi na osovinu, lijep, upečatljiv i – iznimno povoljan. Pa tko ne bi poželio postati dijelom karakteristične obitelji Renault Sporta. Možda, možda ipak treba biti nešto oprezniji ako su godine i kilogrami otišli u neke pomalo neželjene vrijednosti.


  TEHNIČKE KARAKTERISTIKE


Zapremina: 1998 ccm Snaga: 250 KS pri 6000 o/m Okretni moment: 340 Nm pri 2000 o/m Dimenzije (d/š/v): 4299/1804/1415 mm Međuosovinski razmak: 2640 mm Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 6,1 s Maksimalna brzina: 245 km/h Potrošnja (o/g/p): 6,7/11,5/8,1 l Emisija CO2: 195 g/km Prtljažnik: 377 l Težina: 1387 kg Gume: 225/40 R19




+ Snaga, kompaktnost, vozne osobine, cijena
– Preglednost straga, funkcionalnost