NAKON DVA MJESECA Pomorci Tankerske u karanteni u Južnoj Koreji čekaju ukrcaj

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika mkvanja
Počela repatrijacija i smjena hrvatskih pomorskih radnika
Na cijelom Dalekom istoku, gdje je također velik broj naših brodova, trenutno se ne može napraviti smjena nigdje, osim u Južnoj Koreji i to pod određenim uvjetima. Pomorci prvo ostaju u karanteni u Južnoj Koreji 14 dana uoči ukrcaja na brod, nakon toga se u luci ukrcaja testiraju i tek po negativnim rezultatima mogu na brod. Naši ljudi već više od tjedan dana nalaze se u karanteni u Južnoj Koreji i čekaju dolazak broda, govori Pavić, dodajući kako je još uvijek problematična smjena u Sjevernoj i Južnoj Americi
NEL PAVLETIC/PIXSELL
Tankerska u prosjeku šalje oko 70 pomoraca na brodove mjesečno, a sada je, uspjela na dva broda poslati 30 pomoraca

Uz još uvijek puno ograničenja, vrlo polako, ali (nadajmo se) sigurno, kreću smjene pomoraca diljem svijeta. Prošli tjedan su se tako počeli vraćati Hrvati s kruzera koji su dva mjeseca čekali povratak kućama u brodovima bez putnika. I pomorci u ostalim branšama krenuli su sa smjenama. Zadarska Tankerska plovidba inače u prosjeku šalje oko 70 pomoraca na brodove mjesečno, a sada je, nakon dvomjesečne nemogućnosti ikakve smjene, uspjela na dva broda poslati 30 pomoraca, od kojih dio još čeka na ukrcaj. O pokrenutoj smjeni pomoraca ispričao nam je Mario Pavić, predsjednik uprave Tankerske plovidbe.

Još uvijek problematična smjena u Sjevernoj i Južnoj Americi

- Prošli tjedan jedan naš tanker doveo je naftu za Inu u Omišalj te smo iskoristili priliku i za zamjenu dijela posade kojoj je istekao ugovor. U hrvatskim lukama je moguće napraviti zamjenu samo za hrvatsku posadu. Pomorci koji su ukrcani na brod prethodno su testirani na COVID-19 u Zadru. Na cijelom Dalekom istoku, gdje je također velik broj naših brodova, trenutno se ne može napraviti smjena nigdje osim u Južnoj Koreji i to pod određenim uvjetima. Pomorci prvo ostaju u karanteni u Južnoj Koreji 14 dana uoči ukrcaja na brod, nakon toga se u luci ukrcaja testiraju i tek po negativnim rezultatima mogu na brod. Sve to znatno povećava troškove poslovanja i zahtijeva dobru koordinaciju, ali usprkos svemu naši ljudi već više od tjedan dana nalaze se u karanteni u Južnoj Koreji i čekaju dolazak broda, govori Pavić, dodajući kako je još uvijek problematična smjena u Sjevernoj i Južnoj Americi.
- Jedan nam je brod primjerice u New Yorku, a tamo je zaraženost još uvijek četiri puta veća no što je bila u Wuhanu na vrhuncu epidemije. Posade se svjesne realnosti i zasigurno im nije lako, ali isto tako jasno je kako širenje virusa slabi i da će mogućnosti zamjene posada u dogledno vrijeme biti puno veće. Usudio bih se reći da će u narednih nekoliko tjedana s ovakvim trendom situacija biti takva da će se u većini europskih luka, na ovaj ili onaj način, moći organizirati zamjena posade, govori Pavić.
Kako pojašnjava, Tankerska plovidba ima oko 750 pomoraca.

Ne dobivaju rješenja o samoizolaciji

- Polovica ukupnog broja pomoraca je na brodu, a druga polovica na čekanju ukrcaja. Ugovori časnika su 4 mjeseca, a ostatka posade 6 mjeseci, tako da u normalnim okolnostima svaki mjesec 70-ak pomoraca odlazi na brod i isto toliko ih se vraća domovima. Sad u ovoj izvanrednoj situaciji već dva mjeseca nismo imali smjene i ljudi jednostavno - čekaju, govori Pavić, dodavši da su prošli tjedan imali povijesni dan.
- Naime, dolaskom vrhunca epidemije u Europu, odlučili smo minimizirati broj ticanja luka, te smo brodove uposlili na što dužim putovanjima i poslali ih prema ostalim krajevima svijeta, tako da smo imali mali kuriozitet prošli tjedan da ni jedan brod u floti nije bio u europskim lukama ili morima. Povratak brodova prema Europi donijet će i mogućnost zamjene posade, te koristim priliku apelirati za još malo strpljenja, a ujedno i zahvaliti svim pomorcima na razumijevanju situacije i iznimnom doprinosu u teškim vremenima, ističe Pavić.
Pozitivno je još, kako navodi Pavić nadalje, što je Ministarstvo mora, prometa i infrastruktre donijelo uputu prema kojoj se pomorcima u ona 183 radna dana obavezna za ispuniti u jednoj godini, kako ne bi plaćali porez, računaju i dani koje zbog koronavirusa nisu mogli provesti na brodu, a po ugovorima su trebali.
Pomorci, po povratku, više ne dobivaju rješenja o samoizolaciji, s obzirom da su na svojim brodovima i tako bili u svojevrsnoj karanteni, ali imaju uputu za odgovorno ponašanje, mjerenje temperature, držanje distance i kontakt s epidemiologom.

Na kruzerima diljem svijeta još oko 700-800 Hrvata

O repartijaciji pomoraca s kruzera koji su u svojim »plovećim hotelima« već dva mjeseca bez gostiju, razgovarali smo s predstavnikom Sindikata hrvatskih pomoraca. Romano Perić, koordinator ITF (Međunarodne federaciije transportnih radnika) za Hrvatsku i voditelj Sindikata pomoraca Hrvatske za Dubrovnik i južnu Dalmaciju kaže kako je po nekim procjenama na kruzerima diljem svijeta još oko 700-800 Hrvata.
- Teško je dati točnu procjenu, ali ako inače radi između 2.500 i 3.000 Hrvata na kruzerima, a pola ih je uvijek doma, procjenjujemo kako ih je u ovom trenutku otprilike 700-800, a iz kojih su županija i gradova, nemamo podatke. Neki dan smo u Dubrovniku dočekali kruzer Carnival Magic na kojem je bilo pet Hrvata, a ostali, većinom iz Rumunjske i Ukrajine, otputovali su charter letovima prema svojim kućama. Sljedeći kojeg očekujemo u Dubrovniku je Carnival Breeze i stiže 27.5.. Na njemu se očekuje nešto više od 100 Hrvata. Prema našim informacijama, ovaj način iskrcaja i repartijacije svog osoblja slijedit će i ostale kompanije, kao što su Disney Cruse Line i Royal Carebbean, rekao je Perić.
Kako nastavlja dalje, najveći dio putničkih brodova usidren je oko Floride i u Karipskom zaljevu, s obzirom na rute krstarenja po Sjevernoj, Južnoj i Srednjoj Americi.
- S obzirom da su američke vlasti, to jest CDC (Central deasese control), prvo ukinule komercijalne letove, a za chartere su uveli da se mogu koristiti jedino pod punom krivičnom odgovornošću, preostao je jedino način da se ljudi repartiraju na ovaj način brodovima, što je puno dugotrajnije, kaže Perić, dodajući kako je bilo i nekih individualnih dolazaka s manjim brojem ljudi, a neki su čak i završili krivo, zaglavili u određenim zemljama i slično.

Svaka zemlja ima neka svoja pravila

U vodama Filipina također je puno more kruzera s posadom koja se tek sad pomalo počinje repartirati.
- Filipini još uvijek ne dozvoljavaju čak ni prihvat vlastitih pomoraca, a znamo da jako puno Filipinaca radi na kruzerima. Sad više ništa ne ovisi niti o kompanijama u čijem su vlasništvu kruzeri, nego isključivo o vlastima, a svaka zemlja ima neka svoja pravila. Nažalost, tu ne možemo puno učiniti, iako smo u stalnim nastojanjima, razgovorima te savjetovanju i asistenciji našim pomorcima kad do repartijacije napokon dođe. Upoznati smo s time da je nekima povratak bio organiziran i po 3-4 puta pa u zadnji trenutak otkazan. To mora da je jako frustrirajuće, ali ni okolnosti nisu normalne pa drugo i nije za očekivati, govori Perić.
Radnici koji su u srijedu Carnival Magicom uplovili u Dubrovnik, kažu da nisu imali problema sa smještajem i hranom tijekom ovog razdoblja.
- Rekli su kako razumiju zašto je sve toliko trajalo i samo su bili sretni što su napokon stigli svojim domovima, rekao je Perić.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno