LNG Hrvatska namjerava graditi stanicu za prekrcaj plina u Zadru

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika asaric
Gaženica u oštroj konkurenciji s lukama u Pločama i Splitu
Riječ je o postrojenjima za skladištenje i prekrcaj ukapljenog prirodnog plina na brodove koji koriste LNG kao pogonsko gorivo, u za to prilagođene kamionske cisterne, željezničke vagone i kontejnere, a koji bi se mogli graditi u teretnoj luci u Gaženici
Marin GOSPIĆ
Buduća bunker stanice za ukapljeni prirodni plin mogla bi se graditi u teretnom dijelu luka Gaženica južnoj od trajektne luke

Luka Gaženica u Zadru mogla bi biti jedna od lokacija za buduće bunker stanice za ukapljeni prirodni plin (LNG) koje tvrtka LNG Hrvatska, osim u Petrolejskoj luci u Rijeci, namjerava graditi na barem još jednoj lokaciji na Jadranu. Riječ je o postrojenjima za skladištenje i prekrcaj ukapljenog prirodnog plina na brodove koji koriste LNG kao pogonsko gorivo, u za to prilagođene kamionske cisterne, željezničke vagone i kontejnere, koje bi trebalo biti smješteno na vezu 1 u teretnoj luci Gaženica koja se nalazi nešto južnije od nove trajektne i kruzerske luke. Potvrdio nam je to Hrvoje Krhen, direktor LNG Hrvatske, tvrtke koja upravlja Terminalom za ukapljeni prirodni plin u Omišlju na otoku Krku.
Osim Gaženice, prema Krhenovim riječima, razmatraju se još dvije lokacije, u luci Ploče i u Splitu, a koje od njih će biti odabrane, kada i hoće li uopće, još nije poznato.

Bunker stanice

- Radi se o takozvanim bunker stanicama, prvenstveno za opskrbu brodova, ali i za ukrcaj LNG-a na kamione i u kontejnere. Već je poznato da bunker stanicu namjeravamo graditi u Rijeci, a osim te lokacije, razmatramo i mogućnost gradnje na južnom dijelu naše obale. Tri su moguće lokacije, Zadar, Split i Ploče, pri čemu je za Zadar već izrađena Studija utjecaja na okoliš koja je prošla prethodni Postupak ocjene prihvatljivosti za ekološku mrežu, u Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja. Studije još mora proći javnu raspravu, a tek nakon toga znat ćemo je li ova lokacija zaista prihvatljiva, rekao je Krhen
Inače, LNG Hrvatska je, prije mjesec i pol dana u Omišlju započela s prekrcajem ukapljenog prirodnog plina izravno s LNG terminala na kamione, u sklopu testiranja tržišta za gradnju bunker stanica. Prema Krhenovim tadašnjim izjavama, interes tržišta više je nego zadovoljavajući jer su odmah zakupljeni svi raspoloživi termini za ukrcaj LNG-a na kamione, mahom tvrtkama iz sjeverne Italije, ali i drugima iz Hrvatske i okruženja, do Makedonije.
U tvrtki LNG Hrvatska ozbiljno računaju i na opskrbu brodova LNG-jem kao pogonskim gorivom za koje se očekuje da će biti jedno od najvažnijih u tranziciji nekih segmenata pomorske industrije ka ekološki prihvatljivim pogonskim uređajima na brodovima.

Tri faze izgradnje

Kada bi bunker stanica u Zadru mogla biti izgrađena, Krhen nije želio spekulirati, ali ako se već od ranije zna da bi gradnja one u Rijeci trebala započeti najranije za dvije ili tri godine, onda ni eventualnu gradnju sličnog postrojenja u Zadru ne treba očekivati ranije.
Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja u postupku za prethodnu ocjenu prihvatljivosti zahvata donijelo je Rješenje kojim gradnju bunker stanice smatra prihvatljivom. Gradnja bunker stanice za LNG planirana je u tri faze. U prvoj fazi gradilo bi se pristanište za plovila s pretakačkim rukama i privezom za plovila, kao i spremnik ukapljenog prirodnog plina, zapremine 3.000 kubičnih metara, rekondenzacijsko postrojenje, punilišta vagon cisterni s jednim mjestom za prekrcaj, punilišta LNG cisterni i kontejnera, s dva mjesta za prekrcaj te punilišta za vozila pogonjena ukapljenim prirodnim plinom i stlačenim prirodnim plinom, s četiri prekrcajna mjesta.
U drugoj fazi gradnje, kapacitet skladišta bi trebao biti povećan na 7.500 kubičnih metara, dok bi u trećoj fazi, zaživi li projekt u potpunosti, skladišni kapacitet bio povećan na 30 tisuća kubičnih metara.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno