Utorak, 23. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

17 C°

Prodano znatno više karata nego lani

24.07.2011. 22:00
Prodano znatno više karata nego lani


U prvih dvadeset dana srpnja prodano je 1.500 karata na međunarodnim i prigradskim linijama, a toj brojci nisu uračunate karte prodane u autobusima. Procjenjuje se tako da je u tom razdoblju prodano oko 2.000 karata. Prošle godine u isto vrijeme prodano je 1.300 karata.
Inače, kako doznajemo iz Liburnijine pravne službe, svake se godine proda oko 15 posto više karata nego godinu ranije


Do željene turističke destinacije na zadarskom području može se doći s  mora i kopna te iz zraka. Oni  kojima je draga izreka “hvali  more, drž’ se kraja” za dolazak  u Donatov grad odabrat će  jedan od “kopnenih” načina  putovanja.
Među njima, drže mnogi,  najbolje je i najsigurnije putovati dobrim starim autobusima.
Zadarski Autobusni kolodvor ovog je vikenda, a kažu da  je takva situacija od kad je  počela turistička sezona, bio  krcat poput košnice u kojoj su  se mogli čuti brojni poznati i  manje poznati svjetski jezici.
Među putnicima nailazimo  na Australke Susan Kim i  Lauren Fisher koje su u Zadar stigle iz Italije.
– Rođene smo i živimo u  Sidneyu, a posljednjih nekoliko godina studiramo u Italiji. Od prijatelja smo doznale  da je na Garden festivalu u  Petrčanima izvrsna zabava te  smo odlučile ove godine svakako posjetiti Zadar i njegovu okolicu, kazuje Susan, dodavši da namjeravaju ostati  15 dana.
 Prednosti zadarskog  kolodvora
Djevojke su u Hrvatsku,  točnije u Split, doplovile brodom iz Italije, a u Splitu su se  ukrcale na autobus za Zadar.
Uspoređujući dva autobusna kolodvora, djevojke su bile  složne u mišljenju da je zadarski puno veći i na boljoj  poziciji.
– S obzirom na naše dosadašnje iskustvo putovanja  svijetom, nekako smo navikle  da željeznički ili autobusni  kolodvor bude na gradskoj  periferiji. Stoga nas je iznenadilo da je kolodvor u Splitu  u središtu grada u neposrednoj blizini stare jezgre. Iako,  moram naglasiti, pozitivna je  strana splitskog kolodvora ta  što smo, čim smo se iskrcale  iz broda, praktički već bile u  autobusu. Tako da nismo izgubile vrijeme tražeći gdje je  kolodvor, ističe Lauren.
Mladim Australkama sviđa  se što zadarski kolodvor ima  razne sadržaje poput kioska  gdje se mogu kupiti inozemne  novine do ugostiteljskih objekata.
– Jedna od prednosti kolodvora u Zadru je i to što je  pregledan. Točno znamo gdje  se mogu dobiti odgovarajuće  informacije ili kupiti karte.  Lijepo je uređen, klupe su  udobne i čist je. Autobusi su  parkirani na peronima i osoblje je vrlo ljubazno tako da  su nam izašli u susret za sve  potrebne informacije, napominje Lauren.
Iz Slavonskog Broda u Zadar su na ljetovanje stigle Tena i Marijana. Dva tjedna godišnjeg odmora provest će u  Vrsima, a vrijeme će ugodno  provesti na plaži i na zabavama. Do sad su imale priliku  putovati vlakom i autobusom.
 Nikad manje gostiju
– Ako imam priliku birati,  prednost uvijek dajem autobusu kojime je ugodnije putovati nego vlakom. Sjedala  su puno bolja, klimatiziran je  prostor, a time je odmah bolji  doživljaj putovanja. Jedina  prednost vlaka je što se  možete ustati tijekom vožnje,  a mana je što su sjedala stisnuta i nema baš nekog komfora, ističe Tena. Čekajući prijatelje da dođe po njih, vrijeme su kratile u jednom od  brojnih ugostiteljskih objekata.
Porazgovarali smo i s konobaricom ugostiteljskog objekata koja ističe da u 23 godine, od kada radi na kolodvoru, nikad nije bilo manje  putnika.
– Je li u pitanju recesija ili  ljudi putuju nekim drugim  prijevoznim sredstvima, ne  znam. U svakom slučaju, nikad manje putnika, a time i  gostiju u kafiću. I ne samo to.  Oni koji i uđu u kafić paze  koliko će potrošiti, kazuje sugovornica koja je željela ostati anonimna.
No iz pravne službe Liburnije doznajemo da je u prvih  dvadeset dana mjeseca srpnja  prodano 1.500 karata na  međunarodnim i prigradskim  linijama, a toj brojci nisu  uračunate karte prodane u  autobusima. Procjenjuje se  tako da je u prvih dvadeset  dana srpnja prodano oko  2.000 karata. Prošle godine u  isto vrijeme prodano je 1.300  karata.
Inače, kako doznajemo iz  Liburnijine pravne službe,  svake se godine proda oko 15  posto više karata nego godinu  ranije.
Autobusni kolodvor Zadar  svoja je vrata putnicima otvorio 1989. godine. Projekt je  izradila tvrtka Donat, a prostire se na površini od 18.000  četvornih metara i ima 36 perona. Inače, Autobusni kolodvor Zadar pripada B kategoriji.
Kojoj će kategoriji autobusni kolodvor propadati  određuje se prema uslugama i  sadržajima koje ima, kao što  su garderoba, pošta,  mjenjačnica, frizerski salon,  ugostiteljski objekti i ostalo.  Kategoriji A u Hrvatskoj jedino pripadaju autobusni kolodvori u Zagrebu, Puli i Osijeku.