Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

7 C°

Turizmu na HTV-u 52 teme za 365 dana

24.07.2011. 22:00
Turizmu na HTV-u 52 teme za 365 dana


Za struku bi bilo korisnije da se problemi koji postoje, kod hotelijera pogotovo, na drugačiji način predstave javnosti kako bi bili shvaćeni, ističe Vlado Galičić, prodekan za poslovne odnose Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu


Premda je ponajvažnija hrvatska gospodarska grana, ona u koju se  kunemo i čije rezultate napeto iščekujemo, turizam  nema svoju tjednu emisiju  na javnoj televiziji koja bi se  emitirala kroz cijelu godinu,  a ne samo za same sezone.  Shvatio je to (i) Vlado Galičić, prodekan za poslovne  odnose Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu i to ne na osnovu  svoga dojma već na osnovu  svoje analize programske  shema. A analiza je pokazala da svoje mjesto u  shemi, barem jednu emisiju  tjedno kontinuirano tijekom  cijele godine, imaju; automobilizam, ekologija, euro-integracije, graditeljstvo,  film, invalidi, knjiga, kultura, medicina, branitelji,  dijaspora, nacionalne manjine, opera, poljoprivreda,  more, potrošači, religija,  umirovljenici, školstvo, znanost, televizija i kućni ljubimci. Uz napomenu kako  takav tretman svih pobrojanih tema svesrdno podržava, a u želji da se među  njima nađe i turizam, Galičić je lani, u ljeto, sjeo,  napisao, pa uokolo odaslao  inicijativu zvanu “52 sata”  sa samo jednim ciljem – da i  turizam zasluži na HTV-u  sat vremena tjedno kroz  cijelu godinu, svoja 52 sata!
– Ne treba nam emisija o  turizmu, nego za turizam,  da se turizmu pomogne kvalitetnim predstavljanjem  cjelokupnoj javnosti. Javna  televizija mora drugačije  promatrati turizam, a ne  samo kroz fizički promet,  broj noćenja i slično. Javnost ne zna da postoje i  druge stvari osim gužve vikendom. Stvari su puno  složenije, a za struku bi bilo  korisnije da se problemi koji  postoje, kod hotelijera pogotovo, na drugačiji način  predstave javnosti kako bi  bili shvaćeni – ističe Galičić.
Svoju inicijativu Galičić  je poslao na desetke adresa.  Od svih je dobio podršku,  kako od primjerice ministra  turizma Damira Bajsa, tako  i od strukovnih novinara, no  odgovora s HTV-a nije primio. Pokušali smo saznati  zašto, a umjesto  toga dobili informaciju da bi se  ‘čudo’ možda moglo   desiti. Naime,  pred v.d. glavne  urednice HTV-a  ovih je dana stigao prijedlog  Đure Tomljenovića, dugogodišnjeg HTV-ova  novinara i urednika koji se s temom turizma bavi  nekih 30-tak godina, da se krene s  godišnjom, tjednom emisijom o  turizmu naslova  “I to je turizam”.
– Moja je teorija  da se turizma ljeti  pokazuje, a zimi  se o njemu govori  – sažima svoju  ideju Tomljenović.
Pa, dok “Boje  turizma” daju onu  lijepu sliku Hrvatske, među ostalim ne bi li  se ona približila i stanovnicima Hrvatske koji zapravo i ne idu na odmor, a  takvih je i do 50 posto, van  sezone bi se problematizirala naša turistička stvarnost, ali i učilo i promoviralo.
Hoće li i Galičićeva i  Tomljenovićava po svemu  slična ideja, naići na plodno  tlo, ostaje za vidjeti. Zanimljivo je, međutim, da je  Televizija Zagreb imala svoju cjelogodišnju emisiju iz  turizma “Turistički magazin”, ali je 2002. godine  specijal o turizmu ukinut.


Od PDV-a do parkiranja




Osim što je autor inicijative, Vlado Galičić spreman je autorima buduće emisije, ako je bude, za prvu godinu ako treba dati i 52 teme za 52 emisije. Za našega razgovora, pri čemu vrijedi spomenuti da smo Galičića dobili za ljetovanja u rodnom mjestu Vučevci kraj Đakova gdje kraju privodi pisanje knjige “Putevi zadovoljna gosta”, u čas je u kontekstu mogućih tema spomenuo; stopa PDV-a u turizmu, upis u ugostiteljsko hotelijerske škole, problem kadrova, predstavljanje najkvalitetnijih ljudi iz pojedinih područja, prometna infrastruktura i prometna povezanost, gostoljubivost, carinici, policajci, parkirališni majstori, važnost poznavanja stranih jezika, gastronomija….