KONKURENTNOST Agencije jedine pod udarom punog PDV-a

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika mkvanja
Turizam i porezna politika u Hrvatskoj
Poseban postupak oporezivanja stavlja turističke agencije u neravnopravan položaj jer se one oporezuju općom stopom PDV-a od 25 posto, dok za sve druge sudionike u turizmu vrijedi snižena stopa od 13 posto
V. KARUZA
Pad prometa u turističkim je agencijama ogroman, pa tako u srpnju iznosi 87 posto, dok je u lipnju bio čak 89 posto

Europska komisija (EK) pokrenula je javno savjetovanje o posebnom postupku oporezivanja PDV-om putničkih agencija i turoperatora, javili su iz Hrvatske gospodarske komore. Naime, PDV je jedna od glavnih tema za koje Udruženje putničkih agencija HGK već godinama lobira na nacionalnoj i europskoj razini, što je rezultirao studijom EK koja je proučila postupak posebnog oporezivanja u svim zemljama i donijela preporuke za njegovu izmjenu.
- Posebni postupak oporezivanja stavlja turističke agencije u neravnopravan položaj s ostalim sudionicima u turizmu, jer se turističke agencije oporezuju općom stopom PDV-a od 25 posto, dok za sve druge vrijedi snižena stopa od 13 posto. Dodatan problem je i što države članice EU-a različito provode i primjenjuju posebni postupak oporezivanja agencija, a i opća stopa PDV-a je različita u zemljama EU-a. U Hrvatskoj je jedna od najviših, što znači da su hrvatske agencije u najnepovoljnijoj situaciji. Putničke agencije i turoperatori koji se nalaze u trećim zemljama, primjerice nama susjednoj BiH i Srbiji, ali i neke online platforme registrirane izvan EU zone, nisu obuhvaćene posebnim postupkom oporezivanja, objašnjava Boris Žgomba, predsjednik Udruženja putničkih agencija HGK.

Odbitak pretporeza

Pojašnjava i kako su primjerice agencije, koje se bave kongresima, nekonkurentne u smislu da klijenti imaju pravo odbitka pretporeza u slučaju da korporativna događanja organiziraju direktno s hotelijerima ili PR i sličnim agencijama. U slučaju kada to rade preko putničke agencije, povrat PDV-a ne mogu ostvariti jer nije iskazan na računu.
»Na raznim javnim natječajima, ako se na natječaj javi hotel direktno, on ne primjenjuje poseban postupak, već izražava cijenu bez PDV-a. Naručitelj koji je u sustavu PDV-a u tom slučaju gleda cijenu bez PDV-a, dakle agencije tu nemaju šanse, naglašava Žgomba te ističe da je segmentu kongresnog i poslovnog turizma, kao i cijelom sektoru putničkih agencija, korona kriza zadala udarac zbog kojeg već od veljače bilježe preko 90 posto pada prometa bez nekakvih naznaka značajnijeg pomaka prije proljeća 2021.
- Stoga je važnije nego ikad pojednostaviti i omogućiti agencijama uvjete za oporavak, a posebni postupak oporezivanja je ključan korak ka tome. Loptica je na Europskoj komisiji, ali vjerujemo da će nova Vlada, ministar Marić s kojim smo imali sastanke na ovu temu i pokazao je veliko razumijevanje, kao i nova ministrica turizma koja ima iskustva u EU poslovima, izvršiti pritisak da se ovo pitanje privede kraju što ranije, zaključio je Žgomba.

Dodatni troškovi

Agencije su se također izjasnile da osim nekonkurentnosti agencija na svim razinama, ovaj postupak treba ukinuti i zbog administrativnog opterećenja i nejasnosti primjene. Proces obračuna PDV-a je vrlo složen i kompliciran, svaka transakcija se zasebno obračunava, što zahtijeva dodatne djelatnike, posebne evidencije ulaznih i izlaznih računa, proučavanja u kojem svojstvu agencija nastupa što, osim što je frustrirajuće i zahtjevno, stvara dodatne troškove putničkim agencijama.         
Udruženje putničkih agencija HGK objedinilo je odgovore primljene putem ankete te u ime turističkih agencija i turoperatora u Hrvatskoj poslalo u Europsko udruženje turističkih agencija (ECTAA) koje će dostaviti jedinstven europski odgovor sektora Europskoj komisiji. Javno savjetovanje bit će otvoreno do 14. rujna.
Inače, pad prometa u turističkim je agencijama ogroman. Tomislav Fain, predsjednik Udruženja hrvatskih putničkih agencija (UHPA), kazao je kako je u srpnju pad 87 posto, a u lipnju je bio čak 89 posto.
- Stanje je loše, činjenica je da neke agencije koje rade s dalekim tržištima, poput primjerice SAD-a, ili rade s grupama posebnog interesa, niti nemaju prometa, kazao je Fain, dodajući uz ostalo kako je ove godine otpao i velik dio autobusnih izleta, primjerice na Plitvice i slično. Podsjetimo i da su se agencije izborile su produžetak mjera za očuvanje radnih mjesta u visini od 4.000 kuna po zaposleniku za srpanj te kako ističu da su zaposlenici turističkih agencija svjesni da bez nastavka spomenute mjere njihova radna mjesta nisu sigurna.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 5 (1 glasova)