Subota, 11. svibnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

18 C°

Počela gradnja trajektnoga pristaništa na Rivnju

Autor: Elza Radulić-Toman

24.08.2008. 22:00
Počela gradnja trajektnoga pristaništa na Rivnju


Kako smo saznali od ravnatelja Županijske lučke uprave Marinka Slavića uskoro počinje i izgradnja, odnosno rekonstrukcija tjesnaca Mali Ždrelac, velikoga morskoga projekta kojim će se potpuno rekonstruirati most i produbiti tjesnac
Ovih su dana počeli pripremni radovi pred početak izgradnje trajektnoga pristaništa na otoku Rivnju. Na gradilištu su već radnici zadarske tvrtke Heres, koja je dobila ovaj posao na nedavnom natječaju. Oni sada označavaju gradilište na moru, a idućih dana čim završi turistička sezona ovdje će se radovi ubrzati, a prema ugovoru s naručiteljem radova, Županijskom lučkom upravom, kompletna izgradnja bi trebala završiti za oko 200 dana. Radi se o trajektnom pristaništu, zadnjemu u nizu takvih pristaništa na zadarskim otocima, što ih je zadnjih nekoliko godina sagradilo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture. Kada se sagradi rivanjsko pristanište, svi, do jednoga otoka u zadarskome arhipelagu će imati kvalitetna trajektna pristaništa, mahom nova. Trajektno pristanište na Rivnju će, prema ugovoru, stajati 8,3 milijuna kuna, a novac je osiguralo Ministarstvo mora.
Kako smo saznali od ravnatelja Županijske lučke uprave Marinka Slavića, uskoro počinje i izgradnja, odnosno rekonstrukcija tjesnaca Mali Ždrelac, velikoga morskoga projekta kojim će se potpuno rekonstruirati most i produbiti tjesnac, tako da će tim morskim prolazom moći ploviti i znatno veći brodovi od onih koji danas njime prolaze. Sadašnjih 20 metara širine tjesnaca povećat će se na 56 metara, a bit će tjesnac i znatno dublji i za brodove većega gaza.
I sam most iznad tjesnaca, koji povezuje Pašman i Ugljan će se potpuno mijenjati, jer će mu se, uz ostalo, radi proširenja tjesnaca skidati dva središnja potporna stupa. Sadašnji betonski mosni luk, koji je sagrađen prije više od trideset godina, će se također zamijeniti novim, čeličnim lukom. Luk će biti i znatno viši, pa će tjesnacem Mali Ždrelac moći prolaziti i jedrilice s visokim jarbolima.
Pripreme za ovaj veliki pomorski objekt su, što je razumljivo, trajale nešto duže, jer se rješavala opsežna papirologija, ali i uređivale rive na oba otoka, kojima će se dok budu trajali radovi, odvijati promet s jednoga na drugi otok. Radove na objektu Mali Ždrelac će izvesti splitska tvrtka Konstruktor, koja je izabrana na natječaju i koja se dokazala na izgradnji mostova.