Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Zadarski lov na Ryanair može (ponovo) početi

Autor: Damir Maričić

24.08.2013. 22:00
Zadarski lov na Ryanair može (ponovo) početi


HTZ je ranijim donošenjem modela udruženog oglašavanja otvorila mogućnost početnih dogovora oko iznimno značajnog posla i za zadarske subjekte koji najveći dio sredstava udružuju za Ryanair koji ostaje u modelu IV s mogućom 50-postotnom potporom


Netom što smo izvijestili o svečanom potpisivanju ugovora desetaka partnera iz javnog i privatnog sektora Zadarske županije o udruženom oglašavanju na stranicama Ryanaira, što je za ovaj kraj “megaprojekt”, Hrvatska turistička zajednica objavljuje kako je definirala modele i za 2014. godinu.
Poznato je kako je ovim modelima cilj privući što više turista prvenstveno u predsezoni i posezoni, uz potporu i HTZ-a i drugih subjekata kroz udruživanje, a zbog maksimalnog umnoženog efekta. Definiranjem modela Hrvatska turistička zajednica započela je pripremu turističke 2014. godine.
Sve stalo u pet modela
Učinili su to  već u kolovozu, što je najranije u odnosu na sve protekle godine. Ovim potezom omogućit će se turističkom sektoru kvalitetnija priprema turističke sezone 2014. s obzirom da već sada imaju na raspolaganju informacije o načinima udruženog oglašavanja za sljedeću sezonu, navode u HTZ-u.  
Sa željom pojednostavljenja procedura i unaprjeđenja sustava smanjen je broj modela udruženog oglašavanja na pet modela, u kojima se pojednostavljuje dokazna dokumentacija, te se prilikom raspodjele sredstava uvažava značaj pojedine županije mjeren brojem ostvarenih noćenja u 2012. godini.
Sukladno strateškom marketinškom cilju  HTZ-a, povećanje dolazaka u pred i posezoni, 70 posto sredstava će biti uloženo u aktivnosti za pred i posezonu, dok će se 30 posto odnositi na glavnu sezonu. Budući da je drugi strateški marketinški cilj HTZ-a povećanje broja dolazaka u kontinentalnoj Hrvatskoj, sredstva će se kontinuirano tijekom cijele godine raspoređivati u tu svrhu.
Pozitivni pomaci u 2014.
– Novi modeli su rezultat uloženog truda svih uključenih u njihovu izradu te je ovo prvi puta da se u pripremu sljedeće sezone kreće ovako rano. S obzirom da je ovogodišnji pristup njihovoj izradi potpuno nov, sveobuhvatan, te potpuno usklađen s našim ciljevima i zadaćama, s pravom očekujemo pozitivne koristi od novih poboljšanih i pojednostavljenih modela u 2014. godini, kaže direktorica Glavnog ureda HTZ-a Meri Matešić.
Model I se odnosi na oglašavanje nositelja smještajne ponude privatnog sektora uz sudjelovanje sustava turističkih zajednica. U sredstvima za oglašavanje po Modelu I  HTZ sudjeluje  s 25 posto, a sustav turističkih zajednica i/ili nositelj smještajne ponude sa 75 posto.
Model II se odnosi na opće oglašavanje ponude destinacije (opće/imidž oglašavanje koje provodi sustav turističkih zajednica i nacionalne strukovne udruge u turizmu za svoje članice). U sredstvima za oglašavanje po Modelu II  HTZ sudjeluje s 50 posto, a sustav turističkih zajednica s 50 posto.
Udjel HTZ-a najviše 50 posto
Model III se odnosi na oglašavanje organiziranih programa putovanja tour operatora i turističkih agencija, konsolidatora u zračnom charter prijevozu i konsolidatora programa organiziranih putovanja.  U odnosu na 2013. godinu, novost je što se partneri razvrstavaju prema značaju pojedinog partnera za hrvatski turizam, koji će se utvrđivati prema vrsti, karakteristikama, razdoblju i dinamici ostvarivanja te planiranom obujmu programa za Hrvatsku za naredne tri godine (2014., 2015. i 2016.). Udjel HTZ-a u oglašavanju po Modelu III može iznositi najviše do 50 posto.
Model IV se odnosi na oglašavanje posebnih programa od interesa za pojedine destinacije, a može obuhvaćati: oglašavanje programa zračnog, trajektnog/brodskog, željezničkog i autobusnog prijevoza od interesa za turizam destinacije, oglašavanje organiziranih zimskih i drugih programa tour operatora/turističkih agencija od posebnog interesa za turizam destinacije, oglašavanje ostalih programa od interesa za turizam destinacije. Udjel HTZ-a u oglašavanju po Modelu IV može iznositi najviše do 50 posto.
Model V se odnosi na oglašavanje ponude kontinenta, osim Grada Zagreba (oglašavanje komercijalnih programa privatnog sektora, opće/imidž oglašavanje te oglašavanje organiziranih putovanja s najmanje jednim noćenjem). Za oglašavanje komercijalnih programa privatnog sektora i opće/imidž oglašavanje, uvjeti će biti isti kao i za ostale županije, ali će udjel sredstava HTZ-a biti veći i iznosit će do 80 posto.
Zadar krenuo i prije modela
Za područje Zadarske županije i TZ Zadarske županije ključan je model oglašavanja na Ryanairovim web stranicama, a koji je HTZ do sada podupirala osiguranjem 50 posto sredstava. Riječ je o snažno razvijenom poslu koji se od početnih 140.000 eura, kada HTZ i nije imala ove modele, pa su Grad, TZ županije i Zadarska županija, uz mjesne TZ-e osmislile svoj, dorastao do 1,4 milijuna eura. HTZ je od početka izrade modela imala razumijevanje i osiguravala 50 posto sredstava. No TZ Zadarske županije, i ostale turističke zajednice nisu u svojim relativno skromnim proračunima mogle slijediti model bez šire potpore, zbog čega će ove godine u modelu biti   70-ak sudionika. Dobre su najave iz dijela subjekata i institucija Šibensko-kninske i Ličko-senjske županije u smislu ulaska u zajednički posao, jer sami nemaju zračnu luku, a svjesni su značenja dolaska ovih turista.
 Naravno da ovdašnji subjekti imaju interes i za ostale modele, ali je riječ o manjim iznosima i značenju.