Amerikanka se zaljubila u Paški sir

Slika korisnika valentinam
Michele Buster iz tvrtke Forever Cheese u posjetu Paškoj sirani
Paški sir je jako skup zbog ograničenosti proizvodnje jer paška ovca može proizvesti malo mlijeka i to je ta prirodna barijera. Prodavači, da bi ga prodali, moraju kupcu ispričati njegovu predivnu priču, ali to je katkad teško jer nisu svi prodavači toliko strastveni, kaže Michele Buster
Martina PERNAR ŠKUNCA
Michele Buster uvjerila se na licu mjesta kako se proizvodi sir koji osvaja Ameriku

Ovih dana Pašku siranu posjetila je gospođa Michele Buster iz  tvrtke Forever Cheese, koja već devet godina uvozi Paški sir i sir Dalmatinac u Ameriku.

Dolaskom u Hrvatsku, odnosno u Pag, posjetila je i obišla proizvodni  pogon.

 - Inače, tvrtka Forever Cheese je specijalizirana za uvoz mediteranskih  sireva i uvozi u SAD preko 250 vrsta sireva iz Španjolske, Italije, Portugala... Njihov slogan je "Masters of Mediterranean". Ova tvrtka je puno napravila u promociji Paškog sira jer prodaje sir na vrlo eminentnim mjestima diljem SAD-a. Jedan od kupaca je i poznati, delikatesni, maloprodajni lanac Whole Foods. Ono što je isto zanimljivo je da ova tvrtka nema  nikakvih veza s Hrvatskom, njima se jednostavno svidio sir i odlučili su  ga uvesti u Ameriku i njime potpuniti svoj portfolio, pojasnila nam je  Martina Pernar Škunca, voditeljica marketinga Paške sirane.

Istaknula je kako je prilikom puta u SAD imala sastanak s gospođom  Michele Buster koja ju je odvela u obilazak trgovina u kojima se prodaje  njihov sir; Murray's cheese shop u New Yorku, najstariji cheese shop, vrlo poznat među turistima i lokalcima, Whole Foods...

- Ono što volim kod Paškog sira je njegov jedinstveni profil okusa. Ima  tu slanoću koju volim - drugačiju od drugih sireva koje uvozim. Ova jedinstvena slanoća lijepo je izbalansirana s tom "butterscotch" i okusom  karamele te to sve čini ovaj sir u isto vrijeme i slanim i slatkim, istaknula  je gospođa Michele Buster razloge zbog kojih je odabrala Paški sir za prekooceansku distribuciju. Dodala je kako se prvo zaljubila u Paški sir, koji  ima nešto iskonsko, paško, hrvatsko. Prvi put ga je probala kad je došla u  Hrvatsku, 2005. godine, a ostalo je povijest.

 - Tradicija je jako važna u svemu što radimo u tvrtki Forever Cheese.  Mi stalno težimo za pronalskom novih, izvanrednih proizvoda iz Italije,  Španjolske, Porugala i Hrvatske i dovodimo ih u SAD, na način da upoznajemo ljude s kulturama koje ne znaju dobro, putem okusa. Autuhtonost, smisao mjesta gdje se nešto proizvodi - ključ je u svemu što radimo. Paški sir i sir Dalmatinac s njihovom jedinstvenom kompozicijom  okusa koji balansiraju slanoću i kiselost personificiju Pag, pojasnila je  gospođa Michele Buster.

Istaknula je kako Paška sirana za nju nije samo proizvođač sireva, već  su čuvar tradicije, te je jako ponosna što radi s njima i što je njihov sir  uvezla u Ameriku te podučila Amerikance o Hrvatskoj i hrvatskom siru.

 - Ponosna sam što sam dovela ovako specijalne sireve iz tako daleke  zemlje kao što je Hrvatska i isto mi je drago kad vidim koliko Hrvate u  Americi to oduševljava, nekad su toliko dirnuti da im dođu i suze, ali  moje tržište ipak nije etničko nego američko. Ovaj sir se nudi u brojnim  specijalnim trgovinama diljem SAD-a. Moram reći da nije lako prodavati  ovaj sir. Dalmatinac ima razumnu cijenu i dostupan je mnogim ljudima,  iako se riječ teško izgovara u Americi i treba još vremena da se upozna s  tržištem. S druge strane, Paški sir je jako skup zbog ograničenosti proizvodnje jer paška ovca može proizvesti malo mlijeka i to je ta prirodna  barijera. Prodavači, da bi ga prodali, moraju kupcu ispričati njegovu predivnu priču, ali to je katkad teško jer nisu svi prodavači toliko strastveni.  Paški sir nije za svaki džep, čak ni u Americi. U Americi jako se brzo prodaje ono što je novo na tržištu, zato se stalno moramo prilagođavati  promjenama i donositi nove stvari. Kad prođe "hype" oko neke nove  stvari, onda tek kreće naš posao, da zadržimo interes ljudi na tako velikom tržištu. Postoji potencijal za oba sira na našem tržištu, ali s puno rada i promocije. Paški sir je u Americi devet godina, a Dalmatinac tri.  Paški sir je više za specijalne prilike, ali ionako ga ne možemo dobiti puno jer je proizvodnja ograničena. Mi pokušavamo nuditi oba sira zajedno, jedan više za svakodnevnu konzumaciju, a drugi za specijalne prilike, objasnila je probleme i prednosti u poslovanju gospođa Michele Buster. Za kraj je dodala kako voli Hrvatsku i Pag gdje se osjeća kao doma.

Kategorija: 
Tag: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno