Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

Posada se spasila preplivavši do obale

Autor: Marija Knežević

24.10.2008. 22:00
Posada se spasila preplivavši do obale


U trenutku nesreće na brodu je bilo deset članova posade koji su prije nego što je brod potonuo uspjeli riječkom sjedištu Nacionalne središnjice za traganje i spašavanje na moru uputiti poziv u pomoć, a prve su do njih stigle brodice Lučke kapetanije i zadarske Pomorske policije
Nitko nije ozlijeđen kada je brod-hladnjača, znakovitog imena – “Ledenik” u četvrtak na večer potonuo 20-ak metara od otoka Sestrunja.
Na njemu je u trenutku nesreće bilo deset članova posade koji su se zahvaljujući svom iskustvu i prisebnosti uspjeli spasiti preplivavši do obale, nakon čega su prevezeni na kopno. Prije nego što je brod potonuo, posada je s njega uputila poziv u pomoć koji je u 19 sati zaprimljen u riječkom sjedištu Nacionalne središnjice za traganje i spašavanje na moru. Prve su do njih stigle brodice Lučke kapetanije iz Zadra i zadarske Pomorske policije. U pomoć su priskočili i trajekt „Bartul Kašić” i brodovi koji su se nalazili u blizini.
– Kao pomorac mogu reći da se vjerojatno radi o gubitku stabilnosti broda. Znači, on je ukrcao ribu na palubu i na nadgrađe. Imao je slobodne površine u tankovima vode koja služi za ispiranje ribe. Vjerojatno je u trenutku kada je kapetan pokušao okrenuti brod, kako bi promijenio kurs i ušao među otoke, prevagnula slobodna površina u tankovima za vodu. Ona je bitan čimbenik u stabilnosti broda. Brod se tada nagnuo za 50 stupnjeva i potonuće je bilo neizbježno – kazao je kapetan Tomislav Miletić, pomoćnik ministra mora, prometa i infrastrukture.
Na brodu je u trenutku havarije bilo 200 tona srdela, 37 tona nafte i 800 litara maziva.
Ronioci su su zatvorili ventile i brodske spremnike te nije bilo opasnosti od zagađenja, a kako je brod u vlasništvu tvrtke “Jadran tuna” d.o.o. iz Turnja, oni su obvezni i izvaditi brod duljine 70 metara iz mora odmah nakon očevida. U slučaju da to ne učine, djelatnici resornog Ministarstva izvadit će brod na trošak vlasnika.
Suvlasnik broda Mišo Mandić bio je prisutan prilikom očevida broda, ali nije htio davati nikakve izjave za javnost.
– Dizel nije toliko opasan kao mazut, ali u svakom slučaju zagađuje more. Odmah smo sinoć iz Zadra poslali ciklon kako bi sanirao štetu pomoću disperzanata. Tankovi na brodu ne propuštaju, što znači da su pravljeni po zanatu i da su sigurni. Ipak, na brod su poslani ronioci i oni su sve tankove goriva i maziva zatvorili prije nego se pristupi vađenju broda. Od obalne straže odmah smo jutros angažirali helikopter koji je bio na poziciji. Dao nam je koordinate na kojima je iz zraka uočen tanki sloj nafte. Površina mora bit će očišćena – naglasio je Miletić.
Plastične kutije za ribu, palete i nešto plastičnih bačava koje su u trenutku akcije ronioca plutale uokolo mjesta havarije preuzet će vlasnik broda koji je na lice mjesta došao s tegljačem.
Još se ne zna metoda pomoću koje će brod biti izvučen iz mora, a „u igri” su dizalice i metoda izvlačenja broda pomoću balona, odnosno jastuka koji se napuhuju ispod broda. Kao pomoć pri izvlačenju broda, u akciju se, ako bude trebalo mogu uključiti i “Brodospas” te “Jadranski pomorski servis”.
Nakon potonuća sva riba s broda ponovno se našla u moru.
Jutro poslije donijelo je samo sliku prazne površine mora okupanog bonacom kao da se ništa nije dogodilo. Onečišćenje mora bilo je spriječeno.