Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

18 C°

“Luka Tkon” u traženju izlaza iz administrativnog labirinta

24.10.2010. 22:00
“Luka Tkon” u traženju izlaza iz administrativnog labirinta


Najnovije je to da je ovih dana u Zagrebu održana 2. sjednica Povjerenstva za Studiju utjecaja na okoliš (SUO) za Luku Tkon gdje nam je dan rok od 30 dana za prilagodbu podloga i Studije novim, rigoroznijim zakonima i pravilima. Mislili smo da će biti dovoljna jedna lokacijska dozvola, ali nam je sad preporučno da odvojimo dijelove za koje će izdavanje dozvole za gradnju ovisiti o priključku na još neizgrađeni kanalizacijski sustav, kaže Katičin
Ni dvanaest godina nakon što je 1998. godine netom osnovana Općina Tkon naručila prvo idejno rješenje prostora tkonske luke, projekt Luke Tkon nije ušao u fizičku realizaciju.
Iako je Luka Tkon kao važan projekt prepoznata od Zadarske županije, a zatim ga je Agencija za promicanje ulaganja u RH uvrstila među 100 hrvatskih projekta koje je prezentirala investitorima te Općina Tkon godinama marljivo radi na njegovoj papirologiji, ovaj projekt kao da uvijek iznova proživljava teške porođajne komplikacije.
Nove mjere zaštite okoliša
– Najnovije je to da je ovih dana u Zagrebu održana 2. sjednica Povjerenstva za Studiju utjecaja na okoliš (SUO) za Luku Tkon gdje nam je dan rok od 30 dana za prilagodbu podloga i Studije novim, rigoroznijim zakonima i pravilima. Mislili smo, naime, da će biti dovoljna jedna lokacijska dozvola, ali nam je sad preporučeno da odvojimo dijelove za koje će izdavanje dozvole za gradnju ovisiti o priključku na još neizgrađeni kanalizacijski sustav. Radi se o tome da se prvi put u Hrvatskoj izgradnja važnih objekata kao što je pumpna stanica, ribarska i nautička luka, a zahvaljujući novim propisima i dosadašnjim lošim iskustvima, uvjetuje izgradnjom kanalizacije.
Izvođači Idejnog projekta i SUO, tvrtke Rijeka Projekt i Dvokut Ecro moraju razraditi nove mjere zaštite okoliša i to za svaku fazu izgradnje posebno. U njima mora stajati predviđeno vrijeme gradnje pojedine faze kao i način konzerviranja onih dijelova luke koji se neće moći u potpunosti koristiti do konačnog završetka radova.
Tako po fazama prepravljena Studija će rezultirati ishodovanjem nekoliko lokacijskih dozvola. Još ne znam kako će to arhitekti riješiti i koliko će novih tisuća kuna to Općinu stajati, ali moraju se omogućiti uvjeti za najmanje dvije, a u krajnjem slučaju čak i pet lokacijskih dozvola, pojašnjava načelnik Općine Tkon Danijel Katičin.
Treba kazati i da je Općina Tkon već poduzela korake na rješavanju kanalizacijskog sustava te je nakon ishodovanja lokacijske dozvole i potvrde elaborata nepotpunog izvlaštenja, predala zahtjev za potvrdu glavnog projekta.
– U Upravnom odjelu za izdavanje i provedbu dokumenata prostornoga uređenja i gradnje, voditelj ispostave Biograd, Dalibor Čepo potvrdio mi je da je kanalizacijski sustav u Tkonu prioritet i čim se uzme u postupak predmet bi se trebao brzo riješiti, kazao je Katičin.
Sistemski problemi
No, treba znati da je projekt kanalizacije na otoku Pašmanu znatno skuplji od onog na susjednom Ugljanu budući da se, prema županijskom planu, kanalizacijski ispusti na Pašmanu moraju izgraditi, ne kao u slučaju Ugljana u Zadarskom kanalu, već na suprotnoj strani otoka.
Katičin napominje da mu, govoreći o preprekama na koje Luka Tkon stalno nailazi, nije namjera nikoga prozivati nego samo svratiti pozornost na sistemske probleme te informirati javnost u kojoj je fazi projekt.
– Ipak treba reći da je slučaj Luke Tkon poprilično apsurdan.
Naime, Ministarstvo zaštite okoliša i gradnje je 2005. uvjetovalo pokretanje postupka ocjene SUO sa usvajanjem UPU Obalnog pojasa, a, Povjerenstvo sastavljeno od stručnjaka imenovanih od strane tog istog ministarstva, ocjenjuje jesu li se budući lukobrani mogli kvalitetnije planirati, sada kada je UPU-on već sve definirano ! Pa mi smo tražili da se to ocijeni još 2005. i od tada ništa nismo mijenjali.
Upozoravam na te sustavne greške kojima sami sebe ograničavamo i to ne samo radi Tkona nego i drugih općina poput Sv. Filipa i Jakova ili Pakoštana koje također rade na sličnim projektima, kazuje Katičin kojemu je zadnja sjednica povjerenstva za ocjenu Studije o utjecaju na okoliš razbila nade da će barem ribarska luka koja je jedan od dijelova projekta Luke Tkon, moći biti riješena vrlo brzo.
– Projekt tkonske ribarske luke je prezentiran lani u Veneciji na sastanku Komisije za ribarstvo Jadranske euroregije s ciljem njegovog apliciranja na projekt “Initia-013” čija je ukupna vrijednost 12,5 milijuna eura. Dio partnera, posebno regija Veneto, prepoznali su projekt ribarske luke Tkon kao bitan za sve članice regije te su nas prošli tjedan, ponovo u Veneciji, uvjeravali da bismo vrlo lako mogli dobiti novce iz predpristupnih fondova EU-a.
No, s ovim novim uvjetima oko kanalizacije bojim se da bismo mogli ispasti iz projekta. Ipak, partneri Jadranske euroregije koji su već u EU-u, poput luke Kopar iz Slovenije i iz nekih talijanskih regija tješe nas da nije sve izgubljeno te da ćemo ulaskom u EU lako do novaca. Tu ključnu ulogu treba odigrati Središnji državni ured za razvojnu strategiju i koordinaciju fondova Europske Unije Republike Hrvatske koji bi trebao izpregovarati financiranje projekata s riješenom papirologijom da ne propustimo i ovaj vlak, apelira Katičin.