Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

Novu generaciju Yarisa karakteriziraju ozbiljnost i kvaliteta a cijena starta od 93 tisuće kuna

24.10.2011. 22:00
Novu generaciju Yarisa karakteriziraju ozbiljnost i kvaliteta a cijena starta od 93 tisuće kuna


Toyota je nedavno, na salonu automobila u Frankfurtu predstavila treću generaciju Yarisa, omiljenog automobila B segmenta koji opet donosi zanimljive iskorake iz klišeja ponude na koji smo navikli kod automobila prosječne dužine od 3,9 metara. I dok je prva generacija bila podosta avangardna u izgledu te tako značajnije pomakla poimanje klase, treća generacija donosi jednu sasvim osebujnu a istovremeno ozbiljnu notu. Yaris, jasno, pripada novoj generaciji oblikovanja Toyote ali istovremeno donosi jedan svoj, osebujni izraz. Unutrašnjost je bogata, zanimljivo ergonomski posložena a materijali plijene kvalitetom.
Dimenzije Yarisa se nisu značajnije pomicale. Dužina mu je 3885 mm, širina 1695 te visina 1510 mm. Međuosovinski razmak je 2510 mm što upućuje da četiri putnika neće imati ni najmanje problema. Uostalom i vizualno unutrašnjost odiše prostranošću. Volumen prtljažnika je 286 litara što je za ovu klasu dobar rezultat a početna težina od 1025 kilograma jasno daje do znanja da su se konstruktori itekako pozabavili s “kurom mršavljenja”. Dodamo li ovom podatku kako Yaris ima i odličan koeficijent otpora zraka od cx 0,29, postaju nam jasniji i parametri potrošnje koje smo nekoliko rečenica prije hvalili.
Yaris u ponudi ima tri motora. Prvi je tricilindarski benzinac zapremine jednu litru što razvija 69 KS pri relativno visokih 6 tisuća okretaja motora. Taj, iznimno hvaljeni motor karakterizira vrlo niska potrošnja goriva, prosječno svega 4,8 litara na stotinu kilometara a uzorna je i emisija CO2 – 110 g/km). Slijedi snažniji benzinac – 1,33-litreni opremljen sustavom Dual VVT-i čija je maksimalna snaga 99 KS, a okretni moment 125 Nm pri 4000 o/min. Unatoč velikom povećanju snage u odnosu na bazni benzinac, prosječna mu je potrošnja i dalje uzorna – 5,1 l/100 km dok je emisija CO2 8 g/km viša. Iako je nešto rjeđa opcija kod automobila B segmenta, Yaris se nudi i s dizelskim agregatom. Riječ je o poznatom 1,4-litrenom D-4D turbodizelašu snage 90 KS, velikog okretnog momenta od 205 Nm. Potrošnja goriva mu je fantastično niska – tek 3,9 l/100 km, a emisija CO2 na tek koračić iznad 100 g/km – 103 g/km.
Cijene Toyote Yaris u izvedbi s 3 vrata startaju s 12.450 eura što je preračunato oko 93 tisuće kuna. U toj se verziji dobiva verziju s 1-litrenim benzincen u paketu opreme “luna”, a najopremljenija verzija s ovim motorom je “soul touch” čija cijena raste za tri tisuće kuna. Najpovoljnija verzija sa snažnijim, 1,33-litrenim benzincem je 99 tisuća kuna dok će oni što žele Yaris s dizelskim agregatom morati izdvojiti 115 tisuća kuna. Ističemo da su to cijene za modele s trojim vratima dok su oni s pet skuplji za po 3.350 kuna.
Yaris je i u novoj generaciji krenuo u prodaju. Riječ je o kompaktnom i konkretnom automobilu što u mnogim elementima nadilazi svoju klasu pa se u hrvatskoj ispostavi Toyote nadaju dobrim prodajnim brojkama. Konkretno, u godini što dolazi planiraju prodaju nešto veću od 300 komada.


Prihvaćen


Prva generacija se premijerno predstavila 1999. godine a do ove, treće generacije svoje je kupce pronašlo čak 5,5 milijuna primjeraka Yarisa. S ne baš previše uspjeha Yaris se prodavao i u izvedbi Verso a na nekim tržištima, južnoameričkim primjerice, nudio se i kao trovolumenska limuzina.