Kamen(sko) gori, val se pjeni...

Slika korisnika admin

Piše Željana Gardijan

Kako kampanja odmiče postaje sve jasnije da nitko od političkih aktera zapravo nema ključ gospodarskih okova koji se sve više urezuju na rukama Hrvatske. Kako niču povorke ogorčenih radnika i kako raste armija nezaposlenih, a istodobno se nad propale tvrtke nadvija tmurni oblak istraga zbog mutnih poslova, tako je sve jasnije da bi uništeno Kamensko čije su uplakane radnice upozoravale na kriminal, moglo pokrenuti val nezadovoljstva očajnih, izigranih radnika.

Paralelno s ovakvom gospodarskom slikom i neprilikom teče isprazna predizborna kampanja nudeći bajke o ekonomskom uzletu. Ako se to još uklopi u sliku eurozone koju trese dužnička groznica birači se pitaju gdje je izlaz i kako odabrati ljude koji bi ga ipak uz puno poštenog truda i rada ipak mogli pronaći.

Ako ulazak u Europsku uniju nema alternativu, velike političke glave morale bi dobro razmisliti i pred izbore glasno izreći kakvo će mjesto i značaj ovakva gospodarski iscpljena Hrvatska imati u takvoj Uniji koja se i sama bori s krizom. Očito je da ulazak u EU sam po sebi ne donosi spas Hrvatskoj kako se to tijekom pregovora pokušavalo aludirati i da katarza hrvatskog društva i oporavak gospodarstva moraju doći iznutra.

HDZ pod čijim se vodstvom urušava gospodarstvo teško da sad može djelovati uvjerljivo kada govori da su pokrenute investicije, da Hrvatska izlazi iz krize, a nezaposlenost se ne smanjuje i birači ne osjećaju da bolje žive. Kukuriku koalicija, baš kako to i kaže njezin lider Milanović, povjerenje traži „na slijepo" jer Plan 21 tek lijepo zvuči i svi su dobro naučili teoriju kako izaći iz krize no izostaje svojevrsna praktična simulacija toga trnovitig puta pa o tome ne žele previše. Tako su obje ove političke opcije u nekom predizbornom grču i kao da im nedostaje prostora za utrku.

Ni o korupciji se ne mogu previše razmahati jer HDZ sam sebe demantira papagajski ponavljajući da su borci protiv korupcije, dok je i sama stranka pod istragom. A tu njihovu političku kontradiktornost više u kampanji koristi HDSSB nego Kukuriku koalicija što je također zanimljivo.

Predizborna krilatica Jadranke Kosor da je HDZ „najbolji kada je najteže" iako djeluje zgodno, kad se bolje razmisli postaje paradoksalna jer je do tog „najtežeg" dovela ta stranka.

Idilični spot Kukuriku koalicije koji sugerira buđenje novog dana za obične ljude možda bi bio zanimljiviji i duhovitiji da se doista čulo i kukurikanje pijetla u toj novoj zori.

Iako besadržajna i ova kampanja guta milijune, a dvije najjače opcije kao da se mole da ona što prije završi da ne bi zaredali prosvjedi radnika, njihovi štrajkovi glađu, traženje neisplaćenih plaća i otpremnina, kao da se boje da se more gospodarskih problema ne bi baš sad prelilo jer oni koji ponovno traže povjerenje nisu znali riješiti te probleme, a ovima koji žele smijeniti tu vlast birači trebaju vjerovati na riječ.

Teška gospodarska situacija i dosadašnja bljedunjava predizborna kampanja može se metaforički opjevati:

Kamen(sko)gori, val se pjeni,

govorili nisu ništa,

zatečeni, zatečeni...

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno