Subota, 27. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

7 C°

Mjerilo stila

Autor: Edi Prodan

25.01.2009. 23:00
Mjerilo stila


Kuga je izgledom jedan od najprivlačnijih SUV-ova a u testnom slučaju pohvale se odnose i na motor, te posebice na – upravljivost
Na svu sreću, sve negativne konotacije naziva trenutno se povlače pred svim ostalim karakteristikama jednog od najdojmljivijih SUV-ova današnjice. Ford Kuga, taj dugo očekivani automobil, u najmanju ruku – nespretnog naziva, tijekom testa potvrdio je da markantan izgled dijele i njegove vozne, uopće – mehaničke karakteristike.
Krenimo redom, od izgleda. Vanjština, kako prednja maska, tako i stražni kraj ali i bočna, posebno ramena linija, sjajno prenose karakter SUV-a. Sve je vrlo naglašeno, pomalo čak i agresivno, ali u svakom slučaju markantno i upečatljivo. Izgled ne dopušta ni najmanju primisao kako bi se kod ovog automobila moglo raditi ma o čemu drugom do o vozilu koje će biti sjajno prihvaćeno na trendy mjestima urbanih sredina, ali će isto tako jedva dočekati istrčavanje na snijegom i ledom okovanu zavojitu cestu koja vodi prema nekom skijalištu do kojeg se mora prijeći planinski prijevoj smješten negdje na dvije tisuće metara nad morem. Unutrašnjost ne sustaje. Vrlo kvalitetni materijali, dosta pretinaca, mada – dobro bi došlo još poneko mjesto, za mobitel primjerice. Izgled je prepoznatljiv, tipično fordovski ali vrlo moderan i bez zamjerki koje se upućuju plošnosti Focusove središnje konzole. Mjesta na stražnjoj klupi ima dovoljno, no zbog prostranosti kabine djelomično je stradao prtljažnik koji je ipak nedovoljan za prihvat veće količine prtljage. To je tim gore jer se pretpostavlja kako će vlasnicima ovog automobila ipak pretežito postajati ljudi koji obožavaju česte izlete.
Motor je poznati dizelaš čija je snaga primjerena namjeni. Možda bi dobro došlo još dvadesetak ili nešto više “konja” što se može osjetiti pri vršnim opterećenjima, no nije nužno. K tome, motor je po pitanju potrošnje sasvim umjeren, tako da je između osam i devet litara u prosjeku dovoljno. Vozne osobine Kuge su odlične, apsolutno na razini ugleda koji imaju svi Fordovi automobili, a važno je naglasiti kako je testni primjerak imao i integralni pogon što mu je uvelike pomagalo, ili naprosto omogućavalo, i obavljanje poprilično teških zadaća. Svakako, korist integralnog pogona odlično se očitovala i prigodom vožnje mokrim prometnicama koje su karakterizirale i čitavo testiranje.
Cijena Kuge nije niska, ali usporedimo li je s konkurencijom, nije ni nešto neuobičajena jer i drugi traže za ovakvu kombinaciju po prilici 240 tisuća kuna, koliko pita i Fordov kompaktni SUV. Problemi ipak nastaju kada pribrojim dodatnu opremu o kojoj imamo podijeljeno mišljenje jer nije sve baš prijeko potrebno. Primjerice – i ručna bi klima odrađivala svoj posao, mada se ovdje kao dopunska našla automatska, dobri park-senzori i zračne zavjese su svakako pametni i korisni dodaci koji vam mogu uštedjeti novce od oštećenja stražnjeg kraja jer je Kuga straga poprilično nepregledna, a ono što vam mogu spasiti zračne zavjese, u novcu se naprosto ne može uopće izraziti. Ipak, doplatiti za sve to više od 30 tisuća kuna i gurnuti Kugu prema 280 tisuća nije baš više tako prihvatljivo.


 TEHNIČKE KARAKTERISTIKE


Zapremina: 1997 ccm Snaga: 136 KS pri 4000 o/m Okretni moment: 320 Nm pri 2000 o/m Dimenzije (d/š/v): 44437/1842/1677 mm Međuosovinski razmak: 2690 mm Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 10,7 s Maksimalna brzina: 180 km/h Potrošnja (o/g/p): 5,4/8,1/6,4 l Emisija CO2: 159 g/km Prtljažnik: 360 l Težina: 1570 kg Gume: 235/55 R17
+ Izgled, potrošnja, stil
– Zapremina prtljažnika