Kriza i hladnoća opustjele tržnicu

Slika korisnika admin
pijaca_2
A. SITNICA
S obzirom na cijene, mnogim je kupcima voće "kiselo"

Na zadarskoj tržnici ponuda je uvijek raznolika, a unatoč hladnoći i poprilično slaboj posjećenosti tako je i ovih siječanjskih dana. Svakoga jutra prodavači na bancima izlažu svoju robu, ističu kako je provjereno kvalitetna, no kupaca, ponavljaju ima sve manje. Smanjena potrošnja u ovo vrijeme godine gotovo je uobičajena, ali kriza je kažu, nagnala mnoge na dodatnu štednju.

- Slabo, slabo ide prodaja. Patimo od zime i leda, a nigdje nikoga. Ako netko i želi nešto kupiti, žali se na skupoću. No, mi držimo samo kvalitetno voće, pa je i cijena u skladu s time, kaže jedna od prodavačica, ističući kako sve svoje obveze prema tržnici s obzirom na ovakav promet nikako ne bi mogla podmiriti. Uspjeva to tek zahvaljujući uštedi od uspješnijih ljetnih dana.

Sličan komentar mogli smo čuti i od gospođe Anke, koja nudi povrće iz domaće proizvodnje - blitvu, špinat, salatu i mrkvu. Zimski uvijeti, velika hladnoća i grijanje plastenika, pojašnjava nam, proizvode neminovno poskupljuju.

- Hladno je pa i mi u proizvodnji imamo pune veće troškove. No, izgleda da smo došli do toga da nam se posao jedva i isplati. Životni standard je i inače nizak, te se ljudi boje potrošiti ono što imaju, kaže prodavačica. A iako smatra da su cijene minimalne s obzirom na kvalitetu ponude, na jednaklo slabu prodaju požalio nam se i prodavač voća sa susjednog štanda.

Kada je pak, prodaja cvijeća u pitanju, situacija doznajemo, nije puno bolja. Pad prodaje osjetno se primjeti, dok su s druge strane troškovi veliki. No, ipak, bliži se proljeće, a s njime su i očekivanja puno optimističnija.

- Zimska prodaja i nije toliko uspješna. Kao i kod ostalih prodavača kupaca je malo. No, uskoro bi trebala uslijediti sadnja ljetnica - đirana, elera i salvija, pa očekujemo da će biti više interesa za kupnju, kaže gospođa Jadranka Kotlar, čiju trenutačnu ponudu čine većinom raznobojne ciklame.

Da se kriza u protekloj godini osjetila potvrdio nam je i Vlatko Marušić, direktor zadarske tržnice, no poslovanje je, kaže, na kraju ipak bilo pozitivno. Uz pružanje što bolje usluge, takvim smjerom planira se nastiviti i ovu godinu. Ipak, dodaje, uočljivo je da u posljednje vrijeme na tržnici nema dovoljno robe, odnosno kako je zainteresiranih prodavača sve manje.

- Iako je u svijetu trend kupovina namirnica na tržnici, gdje se prodaje svježa, zdrava i ekološka hrana, jedan od najvećih problema ne samo u Zadru, već i u cijeloj Hrvatskoj je puno manji interes prodavača da na taj način plasiraju proizvode. Voća, povrća, ali i ribe na tržnici je stoga manje, na što s jedne strane utječu i loši vremenski uvijeti, ali s druge i situacija u kojoj su zavladali veliki trgovački lanci, zaključuje Marušić.

Kategorija: 
Tag: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno