POZITIVNI SIGNALI Hotelijeri očekuju turistički »stampedo« ovog ljeta

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika mkvanja
Zadarski turizam sprema se za goste već dugo željne putovanja
Imamo nešto malo bukinga za početak sezone i tu vidimo neke pozitivne naznake, ali cijelu tu pozitivnu atmosferu moramo i sami stvoriti te na tome i radimo. Sad smo fokusirani na marketing i prodaju kako bi za period oko Uskrsa imali lijepi broj dolazaka. Očekujemo popunjenost od 150-200 gostiju, a od nadolazećeg ljeta očekujem puno. Intuicija mi govori da ćemo mi i svi ostali hotelijeri imati stampedo. Ljudi su željni putovanja i odmora, kaže Dragan Šimac, direktor hotela Pinija
CHRISTIAN FREYDL/VEDRAN SITNICA/MARIN GOSPIĆ
Hotel & Spa Iadera puno očekuje od ove turističke sezone

Tijekom proteklog vikenda u Zadru je boravilo oko 1.200 gostiju, dok je primjerice, prema podacima Turističke zajednice Grada Zadra, to jest, portala eVisitor, na dan 23. veljače u Zadru boravilo 248 gostiju (114 stranih i 134 domaćih).
U usporedbi s istim danom u 2020. godini, prema sustavu eVisitor, bilježi se pad od 59%. Najveći udio gostiju, njih 48 posto je u smještaju u domaćinstvima, a 30 posto u hotelima. Ostali su u nekomercijalnom smještaju, kampovima i ostalom ugostiteljskom smještaju. Velikom većinom se radi o domaćim turistima, zatim iz Bosne i Hercegovine te Italije...
Prema našim saznanjima kroz razgovore s hotelijerima, hoteli u gradu su slabije popunjeni, dok je situacija, recimo, u Falkensteinerovom hotelu Punta Skala zadovoljavajuća.

Sigurnosne mjere i sadržajnija ponuda

Kako kazuje Slađana Sudar, njihov Cluster Marketing Manager, tijekom veljače je u Hotelu & Spa Iadera u Petrčanima bio zadovoljavajuć broj, prvenstveno domaćih gostiju.
- Nažalost, restrikcije putovanja i dalje su na snazi u većini zemalja iz kojih tradicionalno imamo goste, poput austrijskog i njemačkog tržišta. U odnosu na prošlu godinu, rezervacije za naše hotele u resortu Borik i resortu Punta Skala idu nešto sporije nego prošle godine u ovo vrijeme jer tada još nije bila proglašena pandemija. Ono što nas drži optimističnima jest činjenica da smo imali relativno uspješnu sezonu s obzirom na situaciju u cjelokupnoj 2020. godini. U ovoj godini nadamo se i očekujemo još bolje rezultate, koji će, naravno, ovisiti i o globalnoj situaciji i uvjetima putovanja. Ljudi su već duže uskraćeni za putovanja pa to i nama daje nadu da će potreba i želja za putovanjem i odmorom biti pojačana i donijeti dobre rezultate. Važno je također naglasiti da su nam zdravlje i sigurnost naših gostiju na prvom mjestu te da se u svim našim hotelima koji su otvoreni provode epidemiološke mjere. Svi naši zaposlenici prošli su posebnu obuku i pridržavaju se strogih smjernica za sigurnost u hotelima, a u suradnji s ekspertima izrađeni su standardi i procesi za siguran i ugodan odmor u Falkensteiner hotelima i kampu, ističe Sudar.
Bez obzira na neizvjesnost situacije, kako dodaju iz Falkensteinera, aktivno rade na unapređenju kvalitete proizvoda kako bi bili spremni za sezonu ispred nas.
- Cilj nam je gostima omogućiti već poznato izvanrednu uslugu na koju su naviknuli u Falkensteiner hotelima, a također i unaprijediti sadržaje, programe i aktivnosti koje naši hoteli nude, na čemu aktivno radimo od početka godine. Pripremamo i pregršt noviteta za ljubitelje sporta - gostovanja ATP legendi, organizaciju već tradicionalnog srednje dugog triatlona u Punta Skali i druge sezone Granfonda - velike međunarodne biciklističke utrke u Boriku.

Ove godine prvi će gosti i dalje biti domaći

Bit će tu i niz atrakcija za obitelji s djecom - posebni tjedni programi s mađioničarima, umjetnicima i predstavama za djecu u organizaciji austrijske dobrotvorne udruge koja organizira godišnje odmore za potrebite obitelji. Naši planovi trenutno idu u smjeru otvorenja objekata ovisno o popunjenosti, očuvanju radnih mjesta, pojačavanju programa sigurnosti, a vjerujemo kako će situacija s toplijim vremenom biti bolja i spremni smo na jaki last minute, navodi Sudar.
Falkensteiner već ima otvorene natječaje za posao za 15 različitih pozicija u svojim smještajnim kapacitetima, a uz to imaju stalno zaposlene djelatnike, kao i stalne sezonce.
Bliži se i Uskrs, ove godine nešto ranije, a to je i period kada tradicionalno Falkensteiner ima dobru popunjenost hotela.
- Ove godine će nam prvi gosti i dalje biti domaći gosti, a računamo na udio stranih gostiju prvenstveno iz DACH zemalja (Nijemaca, Austrijanaca i Švicaraca), naših jakih emitivnih tržišta koji će ovisiti o preporukama i uvjetima putovanja, zaključuje Sudar.
Hotel Pinija u Petrčanima vrata će otvoriti početkom travnja, pred Uskrs, a pripreme za dolazak prvih turista, ali i za turističku sezonu, u punom su jeku.
- Imamo nešto malo bukinga za početak sezone i tu vidimo neke pozitivne naznake, ali cijelu tu pozitivnu atmosferu moramo i sami stvoriti te na tome i radimo. Sad smo fokusirani na marketing i prodaju kako bi za period oko Uskrsa imali lijepi broj dolazaka. Očekujemo popunjenost od 150-200 gostiju, a od nadolazećeg ljeta očekujem puno. Intuicija mi govori da ćemo mi i svi ostali hotelijeri imati stampedo. Ljudi su željni putovanja i odmora, govori Dragan Šimac, direktor hotela Pinija.
U hotelu Pinija su započeli s prikupljanjem molbi za posao, imaju otvoren natječaj na portalu Moj posao.
- Za popunjenost hotela s 200 gostiju, potrebno nam je minimalno 50 djelatnika. Neophodan broj ljudi već imamo, a ne možemo još znati koliko će nam ih još biti potrebno, s obzirom da još nisu poznate mjere. Istina je da možemo i kasnije dodatno zapošljavati, ali ovo je vrijeme kad se selektira radna snaga za sezonu, kazao je Šimac.

 

U veljači pad od 40 posto

Prema podacima za siječanj, koji uključuju i nautičke goste, u dolascima je zabilježeno 4.103 dolazaka, što je upola manje nego prošle godine. U siječnju je bilo 11.987, a to je 46% manje nego lani.
Za veljaču, točnije za prva 22 dana veljače, brojke su nešto bolje. Dolazaka je bilo 8.975, što je 40% manje nego lani kad je zabilježeno 14.994. Ostvareno je 24.187 noćenja, a to je pad od 37% u odnosu na lanjskih 38.677 noćenja.

 

Prijavite manifestacije za potpore!

Turistička zajednica Grada Zadra prije nekoliko dana je objavila poziv za dodjelu bespovratnih sredstava za događanja koji će pridonijeti sezoni. Iako je neizvjesna situacija i teško je predvidjeti tijek sezone, svakako je potrebno pripremiti događanja, a prijavom na ovaj natječaj financijska konstrukcija mogla bi biti lakša i to upola.
- Svi kvalitetni prijedlozi su dobrodošli, a pogotovo u ovakvom kompliciranom trenutku s pandemijom koja još uvijek, nažalost, traje pa stoga pozivamo sve organizatore evenata da se prijave na naš otvoreni poziv najkasnije do ponedjeljka, 1. ožujka 2021. godine, govori Ante Galić iz TZ-a Grada Zadra.
Kako stoji u pozivu, događanja trebaju biti od lokalnog, regionalnog, nacionalnog i/ili međunarodnog značaja za turističku, kulturnu, gastronomsku, sportsku i ostalu ponudu.
Traže se događanja koja doprinose sljedećim ciljevima: unapređenju boravka turista i obogaćivanju turističkog proizvoda/ponude grada Zadra, podizanju kvalitete i količine turističke ponude, razvoju turizma kroz sadržaje koji omogućavaju produženje turističke sezone, povećanju turističkog prometa, posebice u razdoblju predsezone i posezone, promociji grada Zadra u zemlji i inozemstvu, jačanju snage brenda Zadra kao turističke destinacije i doprinosu prepoznatljivom imidžu turizma grada Zadra.
Sredstva potpore odobrit će se za organizaciju i realizaciju kulturnih, zabavnih, sportskih, eno- gastronomskih, tradicijskih, povijesnih i ostalih manifestacija.
- TZ Grada Zadra može organizatoru odobriti potporu do 50% opravdanih/prihvatljivih ukupnih troškova realizacije pojedine manifestacije. Odluka o ukupnom iznosu novčanih sredstava putem Javnog poziva za sufinanciranje manifestacija ovisi o broju i kvaliteti pristiglih prijava te raspoloživom budžetu, stoji u tekstu poziva, a kako doznajemo, nije predviđen određen proračun za manifestacije, već će ovisti o tome kakve manifestacije pristignu u prijavama.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 3 (2 glasova)