Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

Fanatični odanici

Autor: Edi Prodan

25.04.2009. 22:00
Fanatični odanici


Mada naizgled klasična limuzina, Legacy i njegova karavanska inačica Outback su zapravo mnogo više od toga – automobili spremni za najteže izazove što itekako znaju i cijene njihovi fanatični sljedbenici
Nakon temeljite dorade kompaktne Impreze i SUV-a Forester te za mnoge iznenađujućeg izleta na teritorij dizelskih agregata, Subaru – jedna od najcjenjenijih japanskih i uopće svjetskih marki automobila – na tržište pušta novu generaciju limuzine Legacy te njezine karavansko-terenske verzije Outback.
Ono što se prvo primjećuje, izgled, kod novog je Legacyja znatno moderniziran no i dalje možemo govoriti o čistoj klasici koja straga i ne nudi neku pretjeranu originalnost. Sve je dakako skladno i lijepo no i dalje Subaru želi vanjštinom ostati diskretan. I za unutrašnjost se može primjeniti ista priča. Ergonomija je maksimalna, funkcionalnost također no, iako u ponudi pronalazimo i elemente čistog luksuza, koji su najčešće sami sebi dovoljni a polirani drveni umeci uistinu i jesu, Legacy želi zadržati izvornu jednostavnost.
Kod karavanskog Outbacka priča je ipak drugačija. Jasno, dizajn prednjeg dijela automobila je jedank Legacyju dok se na stražnjem dijelu pronalaze tipični japanski dizajnerski “rezovi” no kada Outback promatramo bočno ili kao cjelinu, zaključak će nam se odmah nametnuti – zanimljivo, moćno vozilo. Kada smo već kod Outbacka istaknimo kako je u odnosu na Legacy odignutiji od tla a dimenzije su mu d/š/v 4.780/1.820/1.670 mm što je i više no dovoljno za jedan obiteljski karavan.
Ono gdje Subaru teško pronalazi konkurente unutar klase je zona motorizacije i voznih osobina. Iz te superiornosti i proizlazi svojevrsno ignoriranje vanjštine jer se konkurenciji i neupućenim kupcima jasno poručuje: nas zanima sadržaj a ne vanjski, često lažni, sjaj.
Motore koje Legacy nudi u novoj generaciji su tradicionalni boxer benzinci velike snage: 2,5-litraš sa 170 ili 265 KS te otmjeni no ipak prigušeni 3,6-litraš snage 256 CV. Dimenzije Legacyja su  neznatno narasle: u dužinu 35 mm ili ukupno 4700 mm, no došlo je do značajne promjene širine od čak 90 mm te automobil sada u tom parametru doseže 1810 mm. Mnogi su naime upravo na širinu prethodne generacije Legacyja imali najviše pritužbi tvrdeći kako je fizički te optički (s obzirom na dužinu) preuzak. Za punih 80 mm, na 1505 mm, je narasla i visina tako da danas pred sobom imamo jednu apsolutno korpulentnu i vizualno usklađenu limuzinu.
Ono što je pretpostavljamo većini poznato, to je da svi Subaruovi automobili dolaze s integralnim pogonom, na sve kotače dakako, i ostaje nepromijenjenom činjenicom i dalje.
Kratko i jasno – Legacy i Outback su značajno modernizirali svoj izgled ali su i dalje ostali onakvima kako to od njih i očekuje odana, skoro pa fanatična, publika: automobili vrhunske dinamike i upravljivosti u – diskretnom odijelu.


 VISOKI OUTBACK


Iako dakle, kako smo i naveli, u osnovi klasična karavanska izvedenica Legacyja, Outback je ipak neponovljiv i apsolutno poseban u svojoj klasi po – terenskim sposobnostima. Sjajan, godinama dokazivani integralni pogon kao značajnu pomoć ima i povećanu odignutost od tla koja u Subaruovom slučaju iznosi čak 220 mm. Tu mu u klasi konkurencija nije praktično nitko (Saab 9-3X ili Audi A4 allroad – 180 mm) a približili su mu se tek neki usporedivi SUV-ovi: Land Rover Freelander II 210 mm odnosno Suzuki Grand Vitara 200 mm.