Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

20 C°

Kad se besplatni mobitel skupo plaća

25.04.2011. 22:00
Kad se besplatni mobitel skupo plaća


To je čista prijevara. Nisam koristio taj broj pa je račun potrošnje bio na nuli. Radijsku pretplatu od 10 kuna sam podmirio što znači da sam opet na nuli, pa mi jednostavno nije jasno kako sam od te nule došao do gotovo 1.000 kuna, pita se Lukašević koji se odlučio svoj slučaj objelodaniti kao upozorenje sugrađanima


Potpisavši primamljivi i naizgled vrlo povoljan  ugovor za takozvanu “Jupii  tarifu” na 24 mjeseca s telefonskim operaterom T-mobile, pri čemu je besplatno  dobio jedan mobilni uređaj  Zadranin Željko Lukašević  nije ni slutio koliko skupo će  ga to na kraju koštati.
Od opomene do ovrhe
Naime, Lukašević je nedugo po potpisivanju ugovora darovani mobilni  uređaj zajedno s brojem izgubio, a kako ga je potpisani  sadržaj obvezivao na  plaćanje radijske pretplate,  to je i činio sljedećih mjeseci.  Plaćao je mjesečnu ratu od  svega 10 kuna, no računi  nisu pristizali redovito pa je  neke plaćao po opomeni.
– Potrošnje nisam imao jer  se taj mobitel nije ni koristio  da bi mi početkom prošle  godine stigao nešto veći  račun. U obrazloženju je stajalo da je to trošak ponovnog  uključenja u mrežu koja je  prethodno zbog nepodmirenih računa bila isključena,  pojašnjava Lukašević koji je  potom pismenim putem  operatera obavijestio da taj  broj ne koristi i u prilogu  dostavio sve do tada plaćene  račune. No telefonski operater od svog zahtjeva za  naplatom opomene i kazne  za ponovno uključivanje nije  odustajao, već je iz mjeseca  u mjesec na taj iznos zaračunavao i zatezne kamate  kao i troškove opomene.  Račun se ubrzo popeo na  gotovo 300 kuna pa se Lukašević ponovno žalio, na  što je dobio šturi odgovor uz  ispriku i pojašnjenje da nije  zaprimljen njegov prvi prigovor. I taman kad je pomislio da je problem riješen,  u poštanskom je sandučiću  pronašao nalog za ovrhu. Telefonski operater nije odustajao od svoje nakane da mu  iz džepa “izbije” taj novac, a  račun je tada već dosegao  327,10 kuna. Lukašević se  ponovno žalio, a umjesto odgovora na žalbu na njegovu  je adresu stiglo rješenje odvjetničkog društva  Hadžeković&partneri d.o.o.  iz Zagreba o zapljeni imovine i naplati potraživanja u  iznosu od 957,95 kuna.
Savjet Zadarskog  potrošača
– To je čista prijevara. Nisam  koristio taj broj pa je račun  potrošnje bio na nuli. Radijsku  pretplatu od 10 kuna sam podmirio što znači da sam opet na  nuli, pa mi jednostavno nije  jasno kako sam od te nule  došao do gotovo 1.000 kuna,  pita se Lukašević koji se  odlučio svoj slučaj objelodaniti  kao upozorenje sugrađanima  na pažnju pri potpisivanju raznih ugovora kojima se nude  brojne pogodnosti, a na koncu  preskupo koštaju.
U Zadarskom potrošaču  kažu da im se brojni građani  gotovo svakodnevno obraćaju s  istim ili sličnim problemima te  upozoravaju građane da prije  nego potpišu bilo kakav ugovor  dobro pročitaju sve stavke, a  posebice da obrate pozornost  na sitno pisani tekst.
– Nitko nam ništa neće dati  besplatno ili po manjoj cijeni  od one realne koliko vrijedi  neki proizvod. To je tako i zato  ne treba nasjedati na reklame  jer je u njima istaknuto ono  što je kupcu primamljivo, kaže  Zoran Knežević iz Zadarskog  potrošača.
Također, Knežević napominje da se problem treba  rješavati promptno, odnosno  u okvirima zakonskog roka  žalbe koji nekada traje samo  osam dana, a za sve nejasnoće,  kaže, građani se mogu javiti za  pomoć i pravni savjet bilo kojoj udruzi za zaštitu prava potrošača ili se informirati preko  web stranica tih udruga.
Kada već dođe do suda i  ovrha, onda je problem daleko veći i teže se rješava.  Tvrtke često nisu u pravu, ali  na koncu ispadne da je čovjeku jeftinije platiti njihova  potraživanja nego sudske i odvjetničke troškove, a k tome,  treba se i parničiti na sudu  mjesecima ili čak i godinama –  upozorava Knežević.