NAKON PRIJAVE MINISTRU Utvrdili samo stari nedostatak djelatnika Doma zdravlja

Slika korisnika mkvanja
Završena inspekcija u Zavodu za hitnu medicinu
Naređuje se ravnatelju Zavoda hitnu medicinu Zadarske županije osigurati osposobljavanje iz korištenja medicinsko-tehničke opreme vozila, osnovnih postupaka održavanja života i nadzora bolesnika tijekom prijevoza medicinskim sestrama i vozačima zaposlenim u Odjelu za sanitetski prijevoz, stoji u rješenju inspekcije Ministarstva zdravstva
Vedran SITNICA
Zaposlenici zadarskog Saniteta žalili su se na loše stanje vozila i na uvjete rada

Ministarstvo zdravstva objavilo je rješenje o inspekcijskom  nadzoru u Zavodu za hitnu medicinu Zadarke županije. Riječ je o nadzoru kojega je provela viša zdravstvena inspektorica Ariana Filipčić,  po prijavi djelatnika Odjela za sanitetski prijevoz Zavoda.

No, na razočarenje onih koji su pozvali inspekciju, prijavljujući navodne nepravilnosti u ovoj županijskoj ustanovi osobno ministru zdravstva, inspekcija nije pronašla ništa osim nedostatka kojega su djelatnici  sa sobom donijeli iz Doma zdravlja.

Riječ je o edukaciji iz osnova održavanja života, a koji su djelatnici Saniteta trebali obaviti još dok su bili pod Domom zdravlja. Naime, evo što  stoji u rješenju inspekcije:

Moraju proći obuku

- Naređuje se ravnatelju Zavoda hitnu medicinu Zadarske županije  osigurati osposobljavanje iz korištenja medicinsko-tehničke opreme vozila, osnovnih postupaka održavanja života i nadzora bolesnika tijekom  prijevoza medicinskim sestrama i vozačima zaposlenim u Službi za medicinske poslove, Odjelu za sanitetski prijevoz, stoji u rješenju inspekcije  Ministarstva zdravstva, uz napomenu da je rok izvršenja 60 dana od primitka ovoga rješenja.

Da osim starog nedostatka iz Doma zdravlja iz kojega su djelatnici Saniteta premješteni u Zavod, nije pronađeno ništa drugo kazuje i obrazloženje inspekcije koja je obavila zdravstveno-inspekcijski nadzor i to  "nad zakonitošću te primjenom i izvršavanjem zakona", kako navode u  rješenju.

Trodnevni nadzor više inspektorice

Naime, inspekcija je provedena od 2. do 4. travnja te u rješenju više  zdravstvene inspektorice stoji:

- Uvidom u nasumično odabrane osobne očevidnike četiri medicinske sestre/medicinska tehničara i petero vozača zaposlenih u Zavodu za  hitnu medicinu Zadarske županije, Službi za medicinske poslove, Odjelu  za sanitetski prijevoz utvrđeno je da oni nemaju završenu edukaciju za  korištenje medicinsko-tehničke opreme vozila, osnovnih postupaka  održavanja života i nadzora bolesnika tijekom prijevoza. Navedeno je u  suprotnosti s odredbom članka 4. stavka 2. Pravilnika o uvjetima, organiozaciji i načinu obavljanja djelatnosti sanitetskog prijevoza kojim je  propisano da članovi tima koji obavljaju sanitetski prijevoz moraju biti  osposobljeni za korištenje medicinsko-tehničke opreme vozila, osnovnih postupaka za održavanje života i nadzora bolesnika tijelom prijevoza, navodi inspektorica.

Zanimljivo je da je inspekcija u županijski Zavod za hitnu medicinu  došla po prijavi djelatnika Odjela za sanitetski prijevoz ministru zdravlja,  Milanu Kujundžiću, kojega u pismu upozoravaju na "katastrofalnu i izuzetno tešku situaciju u Zavodu za hitnu medicinu Zadarske županije", te  ga mole da hitno pošalje inspekciju.

Od ministra zatražili "žurnu inspekciju"

- Zatražili smo da žurno pošaljete mjerodavnu Inspekciju Ministarstva  zdravstva u Zavod za hitnu medicinu Zadarske županije, da se provede  inspekcijski nadzor, da se uvjerite u istinitost i vjerodostojnost svih naših  navoda, te da shodno tome poduzmete odgovarajuće radnje, u svezi poboljšanja uvjeta rada, vraćanja koeficijenta vozačima saniteta i medicinskih sestara i korekcije koeficijenata medicinskim sestrama i tehničarima u sanitetskom prijevozu, a sve radi zaštite interesa pacijenata i nas  djelatnika i da nam nadležna Inspekcija dostavi svoj Nalaz i mišljenje  nakon obavljenog inspekcijskog nadzora, stoji u dopisu sindikata Sanitetskog prijevoza koji je, sudeći po rješenju inspekcije, morao prijaviti  samo svoju bivšu ravnateljicu iz Doma zdravlja koja im nije omogućila  potrebnu edukaciju.

Dr. Orlović: Pokazalo se da  insinuacije  nisu bile utemeljene

Ravnatelj Zavoda, dr. Predrag Orlović, koje mu je Upravno vijeće zbog njegovih  rezultata ovih dana povjerilo još jedan mandat, zadovoljan je ovakvim nalazom inspekcije.

- Ovakvo sam rješenje i očekivao s obzirom da mjesecima radimo na pripajanju  Saniteta i reorganizaciji unutar Zavoda dajući svoj maksimum. Rješenje je potvrdilo  da radimo dobro i da je jedini nedostatak kojega je inspekcija pronašla zapravo onaj  s kojim su nam djelatnici Saniteta i došli iz Doma zdravlja. Rješenje je pokazalo da   insinuacije pojedinih djelatnika Saniteta nisu bile utemeljene, dapače pokazalo se  da smo poduzeli sve korake i raspisali i natječaj kako bismo djelatnicima omogućili  normalno funkcioniranje te opremanje sanitetskog prijevoza. U rješenju nas nas jedino upućuju da smo dužni obaviti edukaciju djelatnika koji su to već trebali obaviti  u Domu zdravlja, kaže ravnatelj Orlović.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno