Zračna veza Zadra s Dalekim istokom?

Slika korisnika admin
Adam VIDAS
ZVONKO ŠUPE - Za turističku promidžbu Zadra iskorištene su sve prilike

U prva četiri mjeseca u Zadru je boravilo više od 36 tisuća gostiju, što je 6 posto više nego u istom razdoblju prošle godine. U travnju ove godine turista je bilo 11 posto više nego u travnju prošle godine, a prvomajski blagdani su donijeli povećanje od 9 posto. Tog produženog vikenda gotovo 10 tisuća turista u Zadru je ostvarilo preko 22 tisuće noćenja.

Ako se po tome sezona poznaje, onda su očekivanja za ljetne mjesece i više nego dobra. Kako kaže Zvonko Šupe, direktor Turističke zajednice grada Zadra, turistička statistika i mora biti sve bolja, kako za cijelu Hrvatsku, tako i za Zadar.

Među najromantičnijima

Hrvatska je nedavno prema glasovima na društvenim mrežama Twitter i Pinterest zauzela 13. mjesto na listi najljepših zemalja na svijetu, a sam Zadar je našao visoko mjesto i među najromantičnijim destinacijama svijeta. Sve to nije slučajno, već je rezultat promidžbe, sudjelovanja na različitim sajmovima, dobrog glasa koji o hrvatskim ljepotama šire strani novinari, zadovoljni gosti, ali i poznati Hrvati.

Kako kaže Šupe, zadarska turistička zajednica je od prošle sezone sudjelovala na više od 70 sajmova.

- Većim dijelom smo na sajmovima sudjelovali u okviru Hrvatske turističke zajednice, zatim u okviru turističkih zajednica dalmatinskih županija, samo s Turističkom zajednicom Zadarske županije te pojedinačno. Tako se Zadar na primjer pojavio na turističkim sajmovima u Münchenu, Beču, Amsterdamu, Helsinkiju, Lionu, a pojedinačno još i na sajmovima i prezentacijama u Marseilleu, Londonu, Milanu, Dublinu... Najčešće na sajmovima naše štandove vode Stjepan Felber i Helena Rogić. Bilo je tu i još dvadesetak raznih prezentacija. Uglavnom takva promidžba ide uz potporu Grada Zadra, često s nama ide dogradonačelnik Dražen Grgurović koji radi prezentaciju uz našu logističku potporu, govori Šupe.

Kako pojašnjava dalje Zvonko Šupe, zadarska Turistička zajednica je svoju promidžbu fokusirala na destinacije s kojima je Zadar povezan niskotarifnim aviolinijama ili s kojima bi se tek mogao povezati. Osim aviokompanije Ryanair koja je u Zadru već "pustila korijenje", velika su očekivanja i od novih devet linija koje je uveo Scandjet.

- Scandjet je ozbiljni partner koji je prebacio devet linija sa splitske zračne luke u zadarsku jer je splitska prekapacitirana, a i zadarska je bolje povezana s autocestom. Sad Scandjet razmišlja o uvođenju linije za Zadar s Dalekog istoka koja bi, osim novih turista, donijela bolju povezanost ovog dijela Europe s Dalekim istokom, najavljuje Šupe.

Za promidžbu su iskorištene sve prilike, navodi Šupe - od onih na visokim razinama s uglednim uzvanicima do pukog dijeljenja materijala po trgovačkim centrima europskih metropola.

- Putovali smo na primjer s Zajednicom Talijana iz Zadra i predstavili se u jednoj rimskoj galeriji. Uvijek je ta promidžba šira, nastoji se objediniti u jednu priču. Tako obavezno nosimo sa sobom zadarske proizvode poput Maraschina i sve poznatijih i kvalitetnijih vina iz zadarske okolice, kaže Šupe.

Nogometaši - turistički promotori

Jako su zanimljive bile prezentacije u Londonu i Marseilleu jer je Zadar tamo imao posebne turističke promotore.

- U Londonu nas je Luka Modrić povezao s njegovim nogometnim klubom Tottenhamom i na stadionu Tottenhama smo imali prezentaciju na visokom nivou pred brojnim novinarskim ekipama. Luka nas je oduševio sa susretljivošću i jednostavnošću. Isto tako, dobru prezentaciju u Marseillu možemo zahvaliti Josipu Skoblaru. On je prije 38 godina bio prvi strijelac Marseilla, a dan-danas ga tamo po ulici mole da se slika s njima. Njihova pomoć nam puno znači jer je odjek puno veći, a prezentacija Zadra izađe u puno više medija, priča Šupe.

Upravo su novinari i agenti sve češći gosti u Zadru, a kako kaže Šupe, uvijek im se osigura kvalitetno turističko vođenje, dobar smještaj i domaća spiza.

- Oni po cijelom svijetu pronose dobar glas o Zadru. Oni su nas proglasili jednom od najromantičnijih destinacija, pozvali ljude da 'svoj radar okrenu za Zadar'... Mi ovdje uzimamo sve zdravo za gotovo, ali oni se zaista oduševe kad dođu. Neki kažu da je Zadar jedan od najčišćih gradova na svijetu, a najviše im se sviđa što su ovdje tragovi civilizacije od prije tisuću godina, ali i da se i prošle godine ovdje nešto novo izgradilo, da se na tome radi i njeguje, govori Šupe.

Bili su tu tako novinari iz dalekih zemalja Amerike, Južne Koreje, Japana, Rusije, ali i iz većine europskih zemalja, a Zadar se našao u brojnim turističkim vodičima, časopisima i drugim medijima, poput francuskog Geo magazinea, španjolskog El Munda, britanskog UK travel Channella ili američkog PBS-a.

Turistička zajednica grada Zadra oglašavala se po različitim modelima.

- Najviše smo se oglašavali u okviru Hrvatske turističke zajednice, a recimo sufinanciranje promidžbe Ryanairovih letova donese nam oglas u njihovom katalogu koji u avionima pogleda 7 milijuna ljudi! Za to je prošle godine utrošeno milijun eura. Polovicu financira Hrvatska turistička zajednica, a druga polovica se financira na lokalnoj razini u čemu najviše sudjeluju Turistička zajednica grada Zadra i Grad Zadar. U zajedničkom oglašavanju s hotelijerima, kamperima, nautičarima i ostalim partnerima izvan HTZ-a, lani smo potrošili preko 360 tisuća kuna, rekao je Šupe.

Najbrojniji Talijani i Nijemci

Najbrojniji gosti u prva četiri mjeseca ove godine bili su Talijani, Nijemci, Slovenci, Austrijanci, Francuzi, Španjolci, Amerikanci i Belgijanci. Za većinu njih je poznato da su gosti veće potrošačke moći. Već se godinama priča da sunce i more nisu dovoljni, a da umjesto pizza i ćevapa, treba ponuditi autohtone proizvode, domaću atmosferu, dobru uslugu, ali i, kako se i u Zadru pokazalo, atraktivna kulturna i zabavna događanja.

-- cijeli članak pročitajte u tiskanom izdanju Zadarskog lista

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno