Tjelovježbom jačaju kosti, a druženjem prijateljstvo!

Slika korisnika valentinam
Pokazna tjelovježba Udruge za osteoporozu Zadar
Članice Udruge za osteoporozu Zadar okupile su se u sklopu Dana otvorenih vrata udruga u ugodnoj hladovini Maraskinog parka kako bi vlastitim primjerom aktivno ukazale na važnost tjelesne aktivnosti
Članice udruge koje su se odazvale akciji sa svojom fizioterapeutkinjom

Najbolji način za otkloniti svaku bolest je vježba na svježem  zraku. Jako dobro to znaju članice Udruge za osteoporozu Zadar koje su  se u sklopu Dana otvorenih vrata udruga 2018., okupile u ugodnoj hladovini Maraskinog parka kako bi vlastitim primjerom aktivno ukazale na  važnost tjelesne aktivnosti i boravka na dnevnom svjetlu.

Od ukupno 140 članica, koliko broji Udruga za osteoporozu Zadar,  okupilo ih se 24 kako bi pod vodstvom svoje dugogodišnje fizioterapeutkinje Silvane Mumelaš izvele vježbe koje otklanjaju posljedice osteoporoze, a ujedno pokazale kako osnažiti životno zadovoljstvo, pozitivne  psihološke osjećaje i voditi dulji i zdraviji život.

I Ljubica Škorlić, tajnica udruge, također je bila jedna od vježbačica.  Kaže kako su vrlo predane vježbi i svaki tjedan se obavezno okupljaju, u  nekoliko navrata.

- Jedan tjedan vježbamo tri puta u popodnevnim satima, a drugi tjedan dva puta u jutarnjim satima. I tako se izmjenjujemo. Ovo nam predstavlja jedno veliko zadovoljstvo. S jedne strane se družimo, a s druge  smo aktivne, vježbamo i brinemo o zdravlju, što je u našim godinama  zaista potrebno. Vježbe nam omogućuju da se bolje osjećamo i volimo  vježbati, kazala je Ljubica.

A koliko vježba doprinosi boljem psihofizičkom zdravlju govori i podatak da dvije najstarije aktivne članice Udruge imaju 82 godine!

Fizioterapeutkinja Silvana Mumelaš već više od 10 godina surađuje s  Udrugom za osteoporozu Zadar i raduje se svakom susretu.

- Izvrsno mi je s njima, pogotovo kada vidim koliko volje i želje imaju!  Kada se tek učlane u Udrugu, žene su uglavnom slabije pokretne i ne  mogu napraviti puno vježbi. Drago mi je vidjeti koliko se to promijeni na  bolje, upravo zbog njihove upornosti i kontinuiteta. Vježbe koje radimo  su osnovne i vrlo jednostavne. Moramo uvijek paziti da ne napravimo  neki krivi pokret kako se netko ne bi ozlijedio. Ipak je osteoporoza u pitanju i kosti su slabije, kazala je Mumelaš.

Silvana Mumelaš objasnila nam je kako se vježba često zanemaruje i  njena uloga podcjenjuje u kontekstu zdravog tijela i duha, pa tako i kod  osteoporoze, a zapravo bi trebala biti svima na prvom mjestu.

- Vježbom se može puno toga napraviti. Kada ojačate mišiće, ligamente, ubrzate cirkulaciju, i sama struktura kosti postaje jača. Naravno, kada  je riječ o uznapredovaloj osteoporozi, sama vježba nije dovoljna, već su  potrebni lijekovi, vitamini i dr. Ali vježba je osnova! Ona je na prvom  mjestu prioriteta kod otklanjanja posljedica osteoporoze i ne bismo ju  nikako smjeli podcjenjivati, kazala je dodavši kako bi osoba s osteoporozom svaki dan trebala vježbati minimalno petnaestak minuta.  Spomenula je i rezultate najnovijih studija koji pokazuju da bi idealno bilo  vježbati i do 4 puta tjedno po sat vremena za sprečavanje i nastanak osteoporoze.

- U slučaju poodmakle osteoporoze, ide umjerenijim tempom. Ali  vježbe mora biti! - zaključila je.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno