Petak, 10. svibnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

19 C°

Prometnici vlakova protiv obustave prometa na pruzi Knin-Zadar

25.06.2012. 22:00
Prometnici vlakova protiv obustave prometa na pruzi Knin-Zadar


Sindikat prometnika vlakova Hrvatske za srijedu, 27. lipnja u Hotelu Kolovare sazvao je okrugli stol na temu “Željeznički javni prijevoz na pruzi Knin – Zadar”, a iz kraja poziva da se iščitati prava svraha okupljanja – glas protiv namjere obustave prometa putnika na pruzi Knin -Zadar.
Kako se navodi u dopisu cilj okruglog stola je uvid u prijedlog reda vlakova za 2012/13 na pruzi Knin-Zadar i rasprava o prijedlogu.
U dopisu Sindikata slijedi podulji popis pozvanih osoba. Sindikalci obavještavaju medije da se pridruže Okruglom stolu u 12,15 odnosno da će poslije rasprave u 14 sati održati konferenciju za medije.
Među pozvanima i planiranim govornicima su ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić, dr. sc. Damir Grgić, predsjednik uprave HŽ Putničkog prijevoza, Darko Peričić, predsjednik uprave HŽ Infrastrukture d.o.o., Ivan Lešković, predsjednik uprave HŽ Cargo d.o.o., pa slijedi popis ovdašnjih uzvanika koje predvodi Stipe Zrilić, župan, zastupnici Božidar Kalmeta i Ingrid Antičević Marinović, saborski zastupnik Branko Kutija, gradonačelnik Zadra dr. Zvonimir Vrančić…
Gašenje pruge Knin-Zadar ispada već godinama “puzajuća” stvarnost. Već nekoliko godina visi nad glavom i potpuno ukidanje putničkog prometa, te svođenje ostalog prometa na minimum operativnosti, a oko čega se onda traže razno razni kopromisi i državne subvencije.
Promet je svakako više nego simboličan od rata naovamo, iako ni prije Zadar i željeznica, ovako spora i zaobilazna, nisu bili u nekoj velikoj ljubavi. Nakon gradnje autocesta i relativno povoljnijih cijena čak i zračnog prometa pruga je izgubila i onoliko prometa koliko je ranije imala. Teretni promet je onakav kakav je s dezindustrijalizacijom. U međuvremenu je i većina sela od Knina do Zadra opustjela pa je izostao i onaj lokalni putnički promet. No željeznica koju je Zadar čekao stotinjak godina duže od većine oblanih pomorski orijentiranih gradova, svakako spada u neophodan segment infrastrukture svake ozbiljne sredine. Čak i ovakva željeznica.
U tom smislu prometnici vlakova svakako računaju da će dobiti glasnu potporu Zadra u osujećivanju ukidanja prometa.